درگاه پرداخت مستقیم

درگاه پرداخت مستقیم

درگاه پرداخت مستقیم از جمله راه هایی است که می توان از طریق آن به شکل مسقیم و بدون واسطه وجوه را به حساب فروشنده ها واریز نمود. در ادامه قرار است که در خصوص این نوع درگاه بانکی اینترنتی صحبت کنیم و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید. 

درگاه پرداخت مستقیم چیست و چه شرایطی دارد؟

درگاه مستقیم همانطور که از نامش بر می آید کانال ارتباطی مشتری با فروشنده است که روند انتقال هزینه ها از سوی مشتری به صورت مستقیم و بدون واسطه به حساب فروشنده ها انجام می گردد. 

زمانی که فروشنده ها به عنوان یک کسب و کار اینترنتی از یک درگاه پرداخت مستقیم برخوردار هستند تمامی هزینه های واریزی از سوی مشتریان شان در کوتاه ترین زمان و به شکل مستقیم وارد حساب شان خواهد شد.

بانک ها و PSP ها ارائه دهنده های درگاه پرداخت مستقیم به پذیرنده ها می باشند و در این روند شرکت های دیگر مثل پرداخت یار ها نقشی ایفا نمی کنند.

احتمالاً تا کنون نام درگاه شاپرک را شنیده باشید. این درگاه در دسته PSP هایی قرار می گیرد که به عنوان زیر مجموعه بانک مرکزی شروع به فعالیت کرده و خدمات پرداختی ارائه می نماید.

مزایای درگاه پرداخت مستقیم

این  درگاه ها به دلیل این که بدون واسطه کار می کنند سرعت واریز وجوه در آن ها آنی است و سیستمی به نام شرکت های پرداخت یار که تجمیع وجوه در حساب های آن ها انجام می شود وجود ندارد. در نتیجه در لحظه هر مشتری ای که هزینه هایی را به حساب فروشنده ها واریز کند به حساب فروشنده واریز خواهد شد. 

اما شرکت های پرداخت یار که ارائه دهنده درگاه پرداخت هستند و به نوعی واسطه می باشند هر 24 ساعت یکبار روند تسویه حساب پذیرنده های درگاه های پرداخت را انجام می دهند.

نقطه ضعف درگاه پرداخت مستقیم

یکی از معایب و نقاط ضعفی که می توان برای درگاه پرداخت مستقیم نام برد مدت زمان طولانی برای دریافت آن از سوی ارائه دهنده های آن است. 

در واقع اگر به دنبال این هستید که یک درگاه پرداخت مستقیم دریافت کنید نیاز است که یک پروسه زمان بر را طی کنید تا این درگاه به شما اختصاص داده شود. در نتیحه مشتریان یا پذیرنده هایی که عجله زیادی در زمینه دریافت و فعال سازی درگاه پرداخت بیزینس خودشان داشته باشند نیاز است که مدت زمان طولانی تری اقدامات مرتبط با آن را انجام دهند.

از دیگر معایب درگاه پرداخت مستقیم این است که دارای پشتیبانی قوی نبوده و نمی توان امیدوار بود که در هنگام بروز مشکل در کوتاه ترین زمان آن مساله بر طرف گردد.

بسیاری از شرکت های ارائه خدمات پرداخت که در دسته درگاه پرداخت واسط قرار می گیرند خدمات پشتیبانی گسترده ای ارائه می کنند. در نتیجه در زمان کوتاهی می توانید تمامی موضوعات پیش آمده را برطرف نمایید.

بیشتر بدانید : تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط

مدارک مورد نیاز برای دریافت درگاه مستقیم 

مدارک ضروری برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم شامل مدارک هویتی، مدارک موقعیتی، مدارک کسب و کار و شماره شبا (حساب مقصد تراکنش) می باشد. البته با توجه به به آئین نامه های هر شرکتی ممکن است مدارک بیشتری نیز دریافت گردد. 

درگاه پرداخت سیزپی یکی از شرکت های پرداخت یار دارای مجوز بانک مرکزی می باشد که خدمات پرداخت اینترنتی به کسب و کارها ارائه می دهد. سیزپی با کمترین مدارک درگاه پرداخت شما را در کوتاه ترین زمان ممکن فعال می کند و شما از درگاه فعال تان می توانید در وب سایت و یا اپلیکیشن تان استفاده نمایید. 
درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی همزمان به شما لینک پرداخت و کیف پول الکترونیکی و ده ها خدمات پرداخت آنلاین دیگر مانند کد کیوآر و... را که متصل به درگاه پرداخت مستقیم شما می شود را برایتان فعال می کند تا شما و مشتریان تان از پرداخت های اینترنتی تان لذت ببرید.

از دیگر خدمات ارائه شده توسط درگاه پرداخت سیزپی می توان به فاکتورآنلاین اشاره کرد، از طریق این امکان فروشنده می تواند چه از طریق پنل سیزپی و چه از طریق نرم افزارهای کسب و کار خود برای مشتری فاکتور ارسال کند. این فاکتور آنلاین علاوه بر اینکه قابلیت پرداخت آنلاین را دارد می تواند لیست اقلام فروخته شده را نیز به مشتری نشان دهد و پس از پرداخت توسط مشتری بلافاصله به فروشنده اطلاع داده می شود. 
 

خاتمه

در این مقاله بسیاری از مهم ترین نکاتی که باید درباره درگاه پرداخت مستقیم بدانید را آورده ایم. اگر یک فروشنده یا صاحب کسب  و کار و در عین حال نیازمند یک درگاه پرداخت می باشید توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به سایر مقالات ما در همین وبسایت مراجعه کنید تا با نگاه دقیق تری دست به انتخاب بزنید.

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.