نکات مهم هنگام خرید اینترنتی

نکات مهم هنگام خرید اینترنتی

کشور ما ایران نیز از این تغییر و تحول بی نصیب نبوده است و خرید و فروش در بستر اینترنت در ایران نیز رو به افزایش است و همچین مورد استقبال و استفاده شمار زیادی از افراد قرار گرفته است. پیشگامان فناوری و اطلاعات در ایران همواره می کوشند تا بهترین و بیشترین و همچنین امن ترین بستر اینترنت را فراهم آورند و صنعت بانکداری نوین و پرداخت الکترونیک نیز می کوشد تا پرداخت امن را در قلب اینترنت فراهم آورد.

همه ما با یک بار خرید اینترنتی بی شک پس از تحویل محصول یا خدماتی که خریده ایم بازهم این روش خرید شیرین و آسان را تکرار می کنیم زیرا خرید اینترنتی مزایای بسیار زیادی همچون تخفیفات ویژه و مقایسه قیمت، کنترل محصول، آسان تر بودن خرید محصولات خصوصی و ... را در بر دارد و اگر به نکات این نوشتار هنگام خرید و فروش اینترنتی توجه کنید از شر سودجویان و کلاهبرداران در امان خواهید ماند و معاملات اینترنتی برای شما همیشه جذاب خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: صدور صورت حساب آنلاین و درگاه پرداخت اینترنتی

  • اولین نکته که از اولویت بالایی برخوردار است و هنگام خرید اینترنتی باید به آن توجه داشته باشید این است که از فروشگاه هایی خرید کنید که با آن ها آشنا هستید یا اطرافیانتان از آن ها خرید موفق داشته اند. زیرا همچین فروشگاهی دیگر امتحان خود را برای شما پس داده است و احتمال مشکل در معامله با این فروشگاه بسیار کم است.
  • اگر از سایتی خرید می کنید حتما به اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) توجه کنید  و در صورت نداشتن اینماد یا داشتن شاکی از خرید امتناع نمایید یا دقت فرمایید که آدرس و تلفن معتبر داشته باشد.
  • سعی کنید حتی الامکان کالاها را با گارانتی تعویض و مرجوعی خریداری فرمایید چون ممکن است کالا با اطلاعاتی که در اینترنت درج شده است مطابقت نداشته باشد و یا حتی سالم بدست شما نرسد. با داشتن ضمانت مرجوعی و تعویض کالا هم فروشنده حواسش را جمع می کند و هم خریدار خیالش راحت است.
  • بسیاری از افراد متخصص اصرار دارند که پس از خرید اینترنتی برای در امان بودن از هکر ها و دزدهای اینترنتی حتما سیستمی که با آن خرید را تکمیل کرده ایم خاموش کنیم ولیکن گاهی این کار برای ما سخت است و امکانش برایمان فراهم نیست پس توصیه می شود ترجیحا هنگام خرید از نام کاربری و رمزعبورهای سخت استفاده کنید که دستیابی و حدس  آن برای هکرها سخت باشد.
  • سعی کنید هنگام خرید ترجیحا به دلیل آلودگی اسکناس و برای داشتن رسید پرداخت با پول کاغذی پرداخت را انجام ندهید واگر امکان استفاده از سرویس پرداخت در محل را دارید حتما از آن استفاده کنید و پس از دریافت سفارشتان مبلغ را از لینک پراخت معتبر یا POS ( دستگاه کارتخوان) پرداخت نمایید و رسید را نزد خود حفظ کنید.
  • در صورت استفاده از پرداخت اینترنتی آنی هنگام ثبت سفارش و خرید حتما توجه داشته باشید که درگاه پرداخت اینترنتی که برایتان باز می شود و یا خودتان انتخاب می کنید اطلاعات زیادی از شما نخواهد و فقط با رمز پویا پرداخت را انجام دهید.

بحث پرداخت در خرید اینترنتی بسیار مهم است و معمولا افرادی که خرید اینترنتی ناموفق داشته اند در زمینه پرداخت کلاه سرشان رفته است. بیشتر شکایت های اینترنتی هم با موضوع خریدارانی است که مبلغ را پرداخت کرده اند و محصول و خدماتی دریافت نکرده اند و یا بالعکس فروشندگانی هم هستند که محصول را فروخته اند و مشتری هیچ مبلغی پرداخت نکرده است.

بنابراین بهتر است هنگام خرید از درگاه پرداخت اینترنتی امنی استفاده کنید که شناخته شده است و مجوزات شاپرک را دارد مانند درگاه پرداخت سیزپی که از امنیت بسیار بالایی بین تمامی درگاه های پرداخت برخوردار است.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.