نحوه پرداخت اینترنتی

نحوه پرداخت اینترنتی

به احتمال زیاد افرادی نیز هستند که خرید اینترنتی و پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی را انجام داده اند ولی مراحل و نحوه پرداخت اینترنتی را از یاد برده اند و نیاز به راهنمایی دارند که این مطلب حسابی برایشان با اهمیت است.

گریزی به مراحل خرید

خرید اینترنتی به طور کلی و در بیشتر پلتفرم های فروشگاهی ایرانی به این صورت است که شما در سایت یا اپلیکیشن فروشگاه دلخواهتان ثبت نام می کنید تا حساب کاربری داشته باشید و بعد محصول مورد نظرتان را جست و جو می کنید و پس از یافت محصول آن را به تعداد دلخواه به سبد خریدتان اضافه می کنید وسپس بعد از انتخاب آدرس و تکمیل مشخصات ضروری فردی تان به مرحله پرداخت می رسید.

اکثر افرادی که این مطلب(نحوه پرداخت اینترنتی) را سرچ کرده اند معمولا در مراحل یک خرید اینترنتی که در کادر بالا است مشکلی ندارند ولی هنگام گذر از این مراحل و رسیدن به مرحله انتخاب نوع پرداخت (گاهی نیز وابسته به فروشگاهی که انتخاب کرده اید گزینه انتخابی ندارید و فقط یک گزینه برای شما به طور پیش فرض فعال است) گزینه های مختلف می بینند و نمی دانند کدام را انتخاب کنند.گزینه ها معمولا این سه گزینه هستند که همه ما با دو گزینه اول کاملا آشنا هستیم و درگزینه سوم اگر تازه وارد این مسیرباشیم (خرید اینترنتی) به مشکل می خوریم. 

این سه گزینه پرداخت در خرید اینترنتی به این شرح هستند:1پرداخت درب منزل یا محل کار (این روش امن ترین روش پرداخت است و با کارتخوان POS یا وجه نقد بعد از دریافت محصول و صحت آن مبلغ را پرداخت می کنید) و 2کارت به کارت (فروشنده شماره کارت به شما می دهد و شما از طریق دستگاه خود پرداز ATM و یا اپلیکیشن های پرداخت مبلغ را کارت به کارت می کنید)و گزینه بعدی 3پرداخت اینترنتی ( این نوع پرداخت ار طریق درگاه پرداخت اینترنتی انجام می شود و خرید شما را به صورت آنی تکمیل می کند)است.
نحوه پرداخت اینترنتی: 
زمانی که شما برای سفارش و تکمیل خرید خود از گزینه پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی استفاده می نمایید باید توجه داشته باشید که حتما یک کارت بانکی فعال در دسترس داشته باشید. در مرحله اول صفحه پرداختی برای شما باز می شود که یکسری اطلاعات از قبیل شماره کارت بانکی (شماره 16 رقمی روی کارت بانکی)، کد CVV2(این کد نیز روی کارت بانکی نوشته شده است) و تاریخ انقضا کارت و رمز دوم و یا رمز پویا را می خواهد و در آخر هم اگر نیاز دانستید می توانید از قسمت توضیحات نیز استفاده نمایید. 

نحوه پرداخت ایترنتی

*توجه: اگر اطلاعاتی بیشتر از این مواردی که در بالا گفته شد در آن صفحه از شما خواست به هیچ وجه تکمیل نکنید و فورا صفحه را ببندید. 
برای اطمینان کردن به صفحه پرداخت کافی است به نام درگاه پرداخت توجه کنید و در صفحه پرداخت نماد شاپرک وجود داشته باشد و شما نیز حتما از رمز پویا یکبار مصرف استفاده کنید.
نام درگاه پرداخت باید نام یک بانک ایرانی و یا یک درگاه پرداخت ایرانی (مثل سیزپی) باشد و نباید ناشناس و غیر ایرانی باشد. 
بیشتر بخوانید: نکات مهم هنگام خرید اینترنتی
یادمان باشد؛ درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.