مراحل راه اندازی یک استارت آپ موفق

مراحل راه اندازی یک استارت آپ موفق

ممکن است شما هم دلتان بخواهد که استارت آپ خودتان را راه انداری کنید یا ایده ای داشته باشید یا سرمایه ای دارید که می خواهید با آن کسب و کاری راه اندازی کنید و الان درحال بررسی راه های راه اندازی و تاسیس استارتاپ شخصی تان در اینترنت هستید.
مهم شروع کردن است ولی مهمتر این است که از کجا باید شروع کرد!
برای راه اندازی هر کسب و کاری سلسله مراتبی است که باید رعایت شود و راه اندازی استارتاپ نیز از این قاعده مستثنا نیست.
قبل تر برایتان تمامی تعاریف اولیه و انواع استارت آپ ها  توضیح داده شد و اینک قرار است مراحل راه اندازی استارتاپ را با هم دنبال کنیم.
نیازی نیست که شما زیاد کار کنید اما مهم است که هوشمندانه و حرفه ای کار کنید. Google
مراحل اولیه و بسیار مهم راه اندازی یک استارت آپ این موارد است:
•    ایده پردازی اولین مرحله و در واقع مهمترین مرحله است چون داشتن یک ایده خاص مهم است و برای پیدا کردن این مدل ایده ها بهتر است نیاز سنجی کنید و نیازی از نیازهای بشر را در یابید و جهت رفع آن نیاز بکوشید یا این که نیازی بوجود بیاورید که قبلا وجود نداشته است . مثل استارت آپ ها در حوزه فین تک که افراد از رفتن حضوری به بانک بی نیاز کردند. خوب است این نکته را در نظر بگیریم که این ایده قبلا استفاده شده است یا اینکه شما اولین نفر هستید .
•    نقشه راه برای به مرحله اجرایی رسیدن ایده تدبیر کنید  نمونه اولیه را انجام دهید و بیازمایید که آیا می تواند موفقیت آمیز باشد یا خیر . اگر پاسخ خیر بود که بهتر است بیشتر روی ایده و تصمیم تان فکر کنید ولیکن اگر جواب مثبت دریافت شد باید مشکلات احتمالی و باگ های اولیه را رفع کنید و کم و کاستی ها را به حداقل برسانید و مراحل بعدی را انجام دهید.
•    ثبت برند و ایده در ثبت برند و شرکت باید توجه داشته باشید که نامی زیبا و تداعی کننده محصول و خدمات برای استارتاپ تان در نظر بگیرید و سعی کنید نامی انتخاب نکنید که کسب و کار شما را محدود کند چون ممکن است در آینده بخواهید تغییراتی ایجاد کنید یا خدماتتان را افزایش دهید. شاید برایتان جالب باشد ولیکن شما باید بعد از مطمئن شدن از ایده تان آن را بنام خودتان ثبت نمایید تا بعد ها مورد اتهام سودجویان قرار نگیرید . 
•    ثبت دامنه بهتر است بعد از انتخاب قطعی نام برند سریعا انجام شود و دامنه سایت خود را با همان نام ثبت کنید و به طراحی و برنامه نویسی سایتتان بپردازید و سعی کنید تولید محتوا اصولی و با کیفیتی داشته باشید و نکته بسیار مهم این است که سعی کنید نام دامنه ای که دارید ساده و به یاد ماندنی باشد .
•    درگاه پرداخت بعد از تکمیل نسبی سایت حتما برای گرفتن درگاه پرداخت اقدام کنید . درگاه پرداخت اینترنتی جزو ملزومات سایت داشتن است و حتما برای کسب و کارتان از درگاه پرداخت سریع و امنی مثل درگاه پرداخت سیزپی استفاده کنید که تیم پشتیبانی آنلاین دارد و بسیار پاسخگو می باشد و برایتان کد QR برای اسکن پرداخت نیز فعال می کند . 
•    قرارداد با شرکت های بزرگ سعی کنید کمی که از راه اندازی استارت آپ شما گذشت حتما با چند شرکت بزرگ قرار همکاری ببندید زیرا این گونه همکاری ها باعث بالا رفتن اعتبار کسب و کار نوپای شما می شود.
•    سرمایه گذار و اسپانسر اگردر ابتدای کار یا حتی در حین کار متوجه شدید که نیاز به سرمایه بیشتر دارید از سرمایه گذار و یا همان اسپانسر مالی استفاده کنید. 
در آخر بدانید که سالانه افراد زیادی هستند که می خواهند به رویای کارآفرینی و مدیریت کسب و کارخودشان برسند ولیکن افراد کمی هستد که هوشمندانه این کار شروع می کنند و دل را به دریا می زنند . خیلی از افراد نیز هیچ وقت شروع نمی کنند و همه افرادی که شروع کرده اند نیز به موفقیت نمی رسند و گاها استارتاپ آنها فقط یک سال دوام می آورد . برای مدیر موفق شدن یک استارت آپ صبر و حوصله و هوشمندانه عمل کردن و استمرار در کسب و کار الزامی است. 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.