ساخت درگاه پرداخت

ساخت درگاه پرداخت

تجارت الکترونیک بزرگترین سهم از بازار خرید و فروش را دارد و شیوع بیماری کرونا شتاب بیشتری به رشد این سهم از بازار داده به‌طوری که طی چند ماه اخیر فقط فروش اقلام سوپرمارکتی به صورت آنلاین، حدود 1000% افزایش پیدا کرده است.

نه فقط به دلیل پرهیز از خرید حضوری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بلکه برای سرعت و دقت در خرید، جامعه به سمت و سوی خرید آنلاین می‌رود. شما در هر صنفی که فعالیت داشته باشید حتما تا به حال با همکارانی مواجهه شده‌اید که برای خود یک شعبه در فضای مجازی راه‌اندازی کرده‌اند.

از پوشاک و منسوجات تا صنایع‌دستی و ادویه و آموزش در زمینه‌های مختلف، هر چیزی را در اینترنت جستجو کنید دست‌کم با یک فروشگاه آنلاین در آن حوزه روبرو می‌شوید!

پس چرا شما شعبه‌ی مجازی خود را راه‌اندازی نکنید؟!

چکار باید کرد؟

ابتدا باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید سایت داشته باشید یا به داشتن یک صفحه در فضای مجازی هم قانع هستید؟ بسته به گستردگی و سطح کاربرد محصولات‌تان می‌توانید تصمیم بگیرید کدام فضا را برای فعالیت انتخاب کنید. مثلا برای پوشاک و زیورآلات، شبکه‌های اجتماعی کاملا پاسخگوی نیاز شما هستند و اساسا بیشتر مشتریان این قبیل محصولات در شبکه‌های مجازی حضور فعال دارند اما به عنوان مثال برای فروش ماشین‌های صنعتی و دستگاه‌های پیچیده قاعدتا بهتر است یک سایت با اطلاعات کامل داشته باشید و امکاناتی نظیر مقایسه محصول، توضیح جزییات فنی و راهنمای کاربرد را برای مشتریان تخصصی خود فراهم کنید. ضمن این‌که افراد متخصص وقت کمتری را در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنند در واقع احتمالا فقط برای ارتباط با اعضای خانواده و دوستان نزدیک از بعضی شبکه‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر همه‌ی این‌ها شما می‌توانید هم سایت داشته باشید و هم در شبکه‌های اجتماعی برای معرفی بیشتر محصولات خود، حساب کاربری یا صفحه‌ای ایجاد کنید.

پرداخت در فضای مجازی چطور خواهد بود؟

بانکداری مدرن هر روز خدمات نوینی را به مردم ارائه می‌دهد. سی سال پیش برای برداشت وجه از حساب باید حتما همراه دفترچه حساب به شعبه‌ای که در آن حساب داشتید می‌رفتید و احتمالا ساعتی هم در صف وقت‌تان هدر می‌رفت.

امروزه علاوه بر این‌که شبکه شتاب امکان سوئیچ بین بانک‌های مختلف را به شما می‌دهد، هر بانک در صدد ایجاد مدرن‌ترین امکانات پرداخت و مدیریت حساب برای مشتری خود است و به همین منظور پلت‌فرم‌های مختلفی نظیر اینترنت‌بانک، تلفن‌بانک، موبایل‌بانک و درگاه‌های پرداخت برای نیازهای مختلف مشتریان فراهم شده‌اند.

برای به جا ماندن خاطره‌ای به یادماندنی در ذهن مشتریان خود، بهتر است از درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید. اعتباری که درگاه پرداخت برای کسب و کار شما ایجاد می‌کند با سایر روش‌های پرداخت غیرقابل مقایسه است!

چرا باید درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشم؟

در درجه اول بدون نیاز به آنلاین بودن شما، مشتری می‌تواند سفارش خود را ثبت و نهایی کند. ولی اگر قرار باشد شما همیشه آنلاین باشید و به هر مشتری شماره کارت یا شماره حساب بدهید برای بقیه کارها، حتی برای خواب شبانه هم، تقریبا هیچ وقتی نمی‌ماند.

نکته مهم بعدی این است که کسانی که هنوز به درگاه پرداخت اینترنتی مجهز نشده‌اند اکثرا اطلاع عمومی پایینی درباره امنیت فضای مجازی و حساب‌های بانکی و فیشینگ دارند. وقتی شما تصویر کارت بانکی خود را برای مشتریی که نمی‌شناسید می‌فرستید، حساب خود را در معرض یک سرقت تمام عیار قرار داده‌اید. توجه داشته باشید که فقط مشتری شما نیست که به این تصویر دسترسی دارد و هیچ اتهامی به آنان وارد نیست. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از امنیت کامل برخوردار نیستند و امکان هک و سواستفاده‌ی تصویرهای ارسالی از سوی افراد ناشناس وجود دارد.

اگر شما تصمیم به ساخت درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی بگیرید امکانات دیگری نیز وجود دارند که از آن‌ها بهره ببرید.

به عنوان مثال درگاه پرداخت سیزپی به امضای دیجیتال مجهز است. این فاکتور امنیتی امکان اصالت‌یابی و راستی آزمایی رسید پرداخت ارسالی از سوی مشتری را برای شما به‌وجود می‌آورد.

«تسهیم» یکی از امکانات درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی است که مدیریت مالی را به ویژه برای کسب‌وکارهای شریکی، آسان خواهد کرد.

همچنین شما می‌توانید لوگوی محصول یا فروشگاه خود را در درگاه پرداخت اختصاصی خودتان درج کنید.

به علاوه می‌توانید لینک پرداخت مختص به خود را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید یا با پیامک به مشتری ارسال کنید. امکان استفاده از کد کیو-آر به جای لینک نیز وجود دارد.

برای ایجاد درگاه پرداخت چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای اینکه سریع‌تر درگاه پرداخت خود را داشته باشید بهتر است از قبل مدارک مورد نظر را تهیه کنید تا ظرف مدت 5 دقیقه یک درگاه پرداخت بسازید.

در وهله اول شما باید تصویر با کیفیت و خوانا از شناسنامه و کارت ملی خودتان را در سایت بارگذاری کنید.

بعد باید از سایت بانک، شماره شبای مربوط به شماره حساب خود را دریافت و در محل مورد نظر در فرم ثبت‌نام وارد کنید. توجه داشته باشید که حتما نام صاحب حساب بانکی با مشخصات کارت ملی یکسان باشد.

مشخصات مربوط به راه‌های تماس شامل تلفن ثابت و همراه،  نشانی و کدپستی مورد نیاز است. همچنین باید یک ایمیل معرفی کنید.

بعد باید عنوان درگاه خود را انتخاب کنید و زمینه فعالیت (صنف کاری) خود را مشخص کرده و در صورت وجود، تصویر نماد اعتماد الکترونیکی را بارگذاری نمایید.

در مراحل ساخت درگاه پرداخت اینترنتی هرجا به راهنمایی یا کمک نیاز داشتید، تیم پشتیبانی سیزپی به کمک شما می‌آیند.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.