درگاه پرداخت بدون مالیات

درگاه پرداخت بدون مالیات

با اینکه همه افراد جامعه تقریبا از زمانی که در مدرسه درس می خوانند متوجه شده اند که مالیات چیست و گرفتن آن توسط دولت و پرداخت آن توسط همه افراد جامعه چه فواید و مزایایی دارد ولیکن باز هم عده ای هستند که دوست ندارند که پایشان به اداره مالیات باز شود و بابت ثروت و درآمدی که دارند مالیات بدهند.

بیشتربخوانید: درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی
 

در سال های نه چندان دور مالیات فقط و فقط از کسب و کارهای سنتی گرفته می شد و صاحبان کسب و کار های قدیمی و سنتی ( در اینجا منظور از کسب و کار سنتی کسب و کار های غیر اینترنتی است) موظف به پرداخت مالیات بودند و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و فعالان شبکه های اجتماعی مشمول پرداخت مالیات نبودند. 
اما در سال 1400 شمسی قانون مالیات مشمول کسب و کار های اینترنتی از جمله فروشگاه های اینترنتی تحت عنوان سایت فروشگاهی، اپلیکیشن  فروشگاهی و هر پلتفرم دیگری که در بستر اینترنت مشغول به خرید و فروش و کسب درآمد بود شد.
کسب و کار های اینترنتی معمولا بیشتر آن ها به درگاه پرداخت اینترنتی برای تسریع در روند ثبت سفارش و پرداخت نیاز دارند و از این نوع روش پرداخت یعنی درگاه پرداخت استفاده می کنند. 
برای جلوگیری از فرار مالیاتی صاحبان و مدیران کسب و کار های اینترنتی در روند ارائه درگاه پرداخت های بانکی قانون گرفتن کد مالیاتی برای داشتن درگاه پرداخت یا حتی استفاده از لینک پرداخت توسط شاپرک اجباری شد. 
طی این روند خیلی از مدیران خرده فروش و عمده فروش فروشگاه های اینترنتی و خیلی از ارائه دهنده گان خدمات اینترنتی تمایل به استفاده از شماره کارت از خود نشان دادند و برای ندادن مالیات ترجیح می دادند که حتی درگاه پرداخت شان قطع باشد و فقط از شماره کارت و فرایند کارت به کارت برای دریافت پول استفاده کنند. 
اما به مرور زمان یعنی در در سال 1401 اعلام شد که شماره کارت هایی که حساب متصل به آنها از نوع حساب تجاری شناخته شوند و تعداد تراکنش های آنان بالا باشد نیز مشمول پرداخت مالیات می شوند. 
خیلی از صاحبان کسب و کارها چه اینترنتی و چه غیر اینترنتی به دلیل اطلاع نداشتن درست ازقوانین مالیاتی احساس ترس می کردند و به همین دلیل از گرفتن درگاه پرداخت با کد مالیاتی اجتناب می کردند و اصلا دوست نداشتند که در سامانه امور مالیاتی ثبت نامی انجام دهند و پرونده مالیاتی تشکیل دهند. 
در صورتی که این موضوع یعنی محاسبه و پرداخت مالیات آن قدر ها هم ترسناک نیست و کاملا مالیاتی که اخذ می شود نسبت به درآمد و هزینه است که آن هم مقدار و درصد بسیار کمی هست. فقط کافیست که در خصوص صنف فروشگاه اینترنتی تان مطالعه کنید و یا حتی با پشتیبان های سامانه امور مالیاتی صحبت کنید تا شما را در مورد چگونگی اخذ مالیات و مقدار آن آگاه کنند چون هر صنفی مالیاتش متفاوت با صنف دیگر است.
در حال حاضر داشتن درگاه پرداخت اینترنتی برای هر فروشگاه اینترنتی از نان شب هم واجب تر است. چون در سال های اخیر مشتری ها بیش از قبل به دنبال یک خرید سریع، راحت و بی درد سر هستند و داشتن "درگاه پرداخت" به سریع بودن روند خرید مشتری از شما تاثیر می گذارد. دیگر چه کسی امروزه حوصله دارد که یکی یکی شماره کارت شما را در همراه بانک اش وارد کند؟! 
برای اخذ درگاه پرداخت الزامی است که شما ابتدا کد مالیاتی دریافت نمایید و سپس اقدام به ثبت نام برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی کنید.
پیشنهاد ما به شما این است که از درگاه پرداختی استفاده کنید که کارمزد بسیار کمی دارد تا به راحتی بتوانید هزینه های تان را کنترل کنید. درگاه پرداخت سیزپی کم کارمزد ترین درگاه پرداخت اینترنتی است و با کارمزد های پایین یا رایگان باعث رضایتمندی مشتریانش است. برای اخذ درگاه پرداخت سیزپی به راحتی در Google عبارت "درگاه پرداخت سیزپی" را سرچ کنید و ثبت نامتان را انجام دهید.
سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.