تامین مالی جمعی

تامین مالی جمعی

در عصر مدرن اینترنت، می توان برای تامین بودجه پروژه ها دور هم جمع شد بله این تعریف کراد فاندینگ یا تامین مالی جمعی می باشد. کراد فاندینگ یعنی اینکه هرگز به افراد بی شماری که ایده های خوبی دارند و درآمد بالقوه آن را تشخیص می دهند، بی توجه نباشید.

تامین مالی جمعی (Crowdfunding) فرآیند جمع آوری وجوه از طریق رویکرد جامع شرکت کنندگان بی شمار است. این کار معمولاً به صورت جمع آوری وجوه در سطح انبوه از طریق اهدا کنندگان و سرمایه گذاران یا هر دو می باشد. وجوه جمع آوری شده برای حمایت از تلاش های عمدتاً کسب و کار های کوچک و استارت آپ ها مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه این بودجه برای اهداف بسیار متنوعی انجام می شود، از جمله مهم ترین آن ها می توان به  سازمان های خیریه اشاره کرد. انگیزه مشارکت در تامین مالی جمعی ناشی از احساس کمک کننده و اهدا کننده است که وی سهمی در موفقیت آن کسب و کار دارد. این نوع سرمایه گذاری برای بسیاری از کسب و کار های نوپا است زیرا آن ها می توانند از سهامداران خود برای بازخورد و تبلیغ بیزینس خود به صورت رایگان استفاده کنند و کسب و کار ها فرصتی برای نمایش استعداد های خود دارند.

 

مبانی تأمین مالی جمعی

تامین مالی جمعی یک فرآیند ساده است که شامل اهدا کنندگان و یا سرمایه گذاران می شود. کسب و کارها به دنبال بودجه هستند و در عوض، خدمات، محصولات، ارزش ویژه و یا هیچ چیز را به پشتیبانان مالی خود ارائه می دهند که بستگی به نوع و روش تامین مالی جمعی دارد، ممکن است تامین کننده مالی به ازای کمک مالی پاداشی دریافت کند و یا ممکن است هیچ بازگشت مالی به سرمایه گذاران نداشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: انواع تامین مالی جمعی

 

برای نشان دادن بیشتر نحوه کار تأمین مالی جمعی، نمونه ای از سرمایه گذاری جمعی می تواند فروش محصولی  به منظور بهره مندی یک موسسه خیریه باشد. در این مثال؛ فروشندگان و خریداران هر دو به خیریه کمک مالی می کنند: فروشنده هزینه ساخت مواد و کار را برای ساخت آن محصول پرداخت می کند و خریدار محصول را خریداری می کند.

 

عصر سرمایه گذاری جمعی آنلاین

به لطف اینترنت، این روزها پدیده سرمایه گذاری جمعی آنلاین مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است و روش های جمع آوری کمک مالی که قبلاً استفاده می شد اکنون بیشتر و بیشتر منسوخ شده اند. چرا که به آسانی و با مراجعه به سایت تامین مالی جمعی و ثبت نام می توانید از طریق درگاه پرداخت به آسانی در پروژه مورد نظر خودتان سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری جمعی توجه گسترده ای را به خود جلب می کند زیرا آسان و مقرون به صرفه است. کمپین ها از هر فرد، مبلغ کمی را برای مشارکت دریافت می کنند و سرمایه گذاری در کسب و کار ها انجام می شود. از آنجا که این یک رویکرد جمعی در سطحی گسترده می باشد، هزینه تبلیغات و بازاریابی نیز به طور خودکار کاهش می یابد. رسانه های اجتماعی مانند: اینستاگرام، توییتر و فیس بوک کمک شایانی به تبلیغ کمپین های سرمایه گذاری می کنند. یکی از سایت های تامین مالی جمعی "فاندولند" است که با آن بودجه پروژه های شما تامین می شود.

بهترین ویژگی در مورد سرمایه گذاری جمعی این است که مبتنی بر بازار آزاد است که در آن افراد به دنبال سرمایه گذاری های پیشرفته، بالقوه نوآورانه و امیدوار کننده هستند تا پول خود را در آن قرار دهند.

 

اکنون که در مورد تامین مالی جمعی مطالعه کردید، سعی کنید سرمایه گذاری جمعی را برای کمپین جمع آوری کمک مالی خود امتحان کنید. شما باید به همان اندازه که در جستجوی سایر حامیان خود هستید ، سرمایه گذاری جمعی را هم انجام دهید. 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.