اپن کارت چیست

اپن کارت چیست

اپن کارت چیست و چه امکاناتی دارد؟

اوپن کارت (OpenCart) یک سیستم فروشگاه ساز حرفه ای و متن باز می باشد که براساس ویژگی های بسیار غنی و کاربردی و همچنین ظاهری بسیار جذاب و کاربرپسند طراحی شده که باعث می شود فروشنده بتواند یک فروشگاه اینترنتی کامل و منحصر به فرد را ایجاد نموده و از آن برای کار و تجارت خود در فضای اینترنت استفاده نماید. امکانات اولیه اپن کارت شامل قابلیت مدیریت دسته بندی ها به صورت نامحدود همراه با شاخه و زیر شاخه های نامحدود، قابلیت مدیریت محصولات به تعداد نامحدود، مدیریت واحدهای پولی، مدیریت زبان، سیستم نظر دهی بر روی محصولات، رتبه دهی بر روی محصولات توسط کاربران می باشد. از دیگر ویژگی‌های فروشگاه ساز اپن کارت، پشتیبانی از  درگاه‌های پرداخت متفاوت و فراوانی است که در آن قراردارد. به این ترتیب فروشنده می‌تواند به راحتی فروشگاه خود را به درگاه‌های پرداخت دلخواه نیز متصل کند. در نسخه فارسی اپن کارت، درگاه‌ پرداخت سیزپی نیز تعریف شده است. یکی دیگر از قابلیت های مهم سیستم فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart) قابلیت پرداخت به صورت مهمان می باشد که مشتری را از اجبار برای ثبت نام و ساختن یک اکانت در سایت راحت ساخته و به مشتری اجازه می دهد تا به سادگی و تنها با وارد نمودن مقدار جزئی از اطلاعات مورد نیاز به خرید و سفارش محصولات مورد نیاز خود از فروشگاه بپردازد. امکان ایجاد کد تخفیف، تعریف گروه های مختلف مشتریان (مانند خرده فروش، عمده فروش و ... )، گزارش گیری از اینکه کدام یک از محصولات سایت بیشتر از بقیه بازدید داشته است نیز وجود دارد. اپن کارت دارای یک هسته‌ی اصلی است که امکانات پایه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر بخواهید قابلیت‌های بیش‌تری در اختیار داشته باشد، باید از افزونه‌ها و ماژول‌های مختلف برای این پلتفرم استفاده کنید. ماژول اپن کارت، در واقع یک تکه کد است که به هسته‌ی اصلی اضافه می‌شود و یک قابلیت خاص را در اختیار صاحب فروشگاه قرار می‌دهد. برخی از ماژول‌های اپن کارت عبارتند از: ماژول پیامک اپن کارت، ماژول درگاه پرداخت اینترنتی و ... پرداخت یار سیزپی  پلاگین درگاه پرداخت اپن کارت را تهیه کرده و به صورت رایگان در اختیارعموم قرار داده است.

جستاری به سئوی فروشگاه ساز اوپن کارت

  • یو آر ال های اپن کارت (URL) به صورت پیش فرض سئو شده نیستند. آدرس محصولات سایت احتمالا چیزی شبیه به این هستند:

http://www.example.com/Index.Php?Route=Product/Product&Product_id=40

کاملا واضح است که موتورهای جستجو و کاربران با دیدن این یو آر ال نمی توانند پیش بینی کنند که در این صفحه چه محصولی وجود دارد. یک یو آر ال خوب برای یک محصول به شکل زیر است:

http://www.example.com/coffe&tea

  • حضور فعال در شبکه های اجتماعی سیگنال های مثبتی را به موتورهای جستجو میفرستد و موجب کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو می گردد. همچنین باعث برندینگ نام فروشگاه شما در بین مردم می شود.

 

  • سایت مپ بسازید. به مسیر Administration >> Extensions >> Product Feeds رفته و Google Sitemap را که به عنوان یک گزینه در صفحه وجود دارد، نصب (INSTALL) کنید. حالا گزینه EDIT را انتخاب کرده و آدرسی از سایتتان که به عنوان آدرس سایت مپ در اختیارتان قرار گرفته را کپی کنید. بعد از این باید به ابزار سرچ کنسول سایت تان مراجعه کنید. در آنجا گزینه ای به نام sitemaps وجود دارد. حالا باید آدرس کپی شده را در آن وارد کنید.  به این ترتیب گوگل آدرس سایت مپ شما را شناسایی کرده و به طور خودکار به آن سر میزند.

مرتبط بخوانید:  فروشگاه سازهای حرفه ای


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.