کلیدواژه های پرداخت

کلیدواژه های پرداخت

پذیرنده

در لغت نامه به معنای قبول کننده است. طبق سند پرداخت یاری بانک مرکزی "پذیرنده پشتیبانی شده" شخص حقیقی یا حقوقی است که از طریق انعقاد قرارداد با پرداخت یاران و با استفاده از درگاه های پرداخت در اختیار این شرکت ها، اقدام به فروش کالا یا خدمات خود می نماید. پس شما اگر در سایت سیزپی ثبت نام کنید و درخواست درگاه پرداخت دهید تحت عنوان پذیرنده شناخته می شوید.

دارنده کارت

شخصی است که با کارت بانکی خود نسبت به خرید از سایت پذیرنده اقدام می کند. این فرد با درج اطلاعات کارت بانکی خود نسبت به برداشت از حساب و انتقال به حساب پذیرنده اقدام می کند. اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، تاریخ انقضا، CVV2 و رمز پویا می­باشد.

کد ترمینال

پس از تعریف اطلاعات پذیرنده پشتیبانی شده در سوئیچ یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت، یک کد پذیرندگی و کد ترمینال برای پذیرنده صادر می شود.

کلیدهای درگاه

شامل پنج نوع کلید می باشد که پس از پیاده سازی افزونه پرداخت متناسب با سایت مورد نیاز خواهد بود. این کدها شامل کد پذیرنده، کد ترمینال، نام کاربری، رمز و کلید امضا می باشد.

گواهی سیزپی

نوعی نماد الکترونیک است که خریداران با ورود به یک سایت که دارای درگاه پرداخت سیزپی است و کلیک روی این گواهی از معتبر بودن پذیرنده مطمئن شده و متوجه می شوند صاحب سایت احراز هویت شده است پس با خیال آسوده تری خرید خود را انجام می­دهند.

کیف پول الکترونیکی سیزپی

یک کیف پول مجازی است که با فعالسازی آن به درخواست مشتری، کلیه وجوه حاصل از تراکنش های صورت گرفته به آن واریز می­شود تا پذیرنده مبالغ دلخواه را از آن برداشت و به حساب خود واریز نماید. برخی افراد تمایلی به تسویه روزانه ندارند و ترجیح میدهند کل پولشان یکجا در آخر هفته (به طور مثال) واریز شود این قابلیت برای ایشان کاربردی خواهد بود.

تراکنش

تراکنش به عمل اجرای دستورات کاربر در بانک اطلاعاتی می گویند. تراکنش می تواند موفق یا ناموفق باشد.

مرتبط بخوانید: تراکنش ناموفق بود

شماره ارجاع تراکنش

شماره ای است که پس از تراکنش موفق یا ناموفق صادر می شود و برای پیگیری تراکنش از آن استفاده می شود اگر فردی تراکنش انجام داده از حسابش کسر شده ولی سفارشی ثبت نشده با همین شماره ارجاع می توانید وضعیت تراکنش وی را مشاهده کنید.

 

بیشتر بخوانید: دریافت درگاه پرداخت 

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.