کسب و کار های کوچک

کسب و کار های کوچک

منظور از کسب و کارهای کوچک چیست؟

منظور از کسب و کار های کوچک، همان مردان و زنانی می باشند که در خانه برای تامین معیشت زندگی مشغول کارهایی مانند درست کردن صنایع دستی، پرورش و فروش گل و گیاه، دایر کردن تعاونی و کارگاه های کوچک و سایر کار هایی از این قبیل هستند.

مشاغل کوچک، از جمله مشاغل تحت مدیریت زنان و کارآفرینان جوان، بیش از همه تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است و متضرر شده اند و برای ادامه حیات خود و بهبود معیشت به حمایت نیاز دارند.

فراموش نکنیم که این بنگاه های اقتصادی ستون فقرات اکثر اقتصاد های جهان هستند و نقش اساسی در کشور های در حال توسعه دارند، این کسب و کار ها 50 درصد تولید ناخالص داخلی دنیا را به خود اختصاص داده اند. این نوع بنگاه ها مسئول ایجاد فرصت های شغلی و درآمدزایی قابل توجهی در سراسر جهان هستند و به عنوان عامل اصلی کاهش و فقر شناخته شده اند. چالش ها و مشکلاتی مانند واردات بی رویه کالاهای خارجی، نرخ بالای تورم، سرمایه کم در گردش و دیگر مسائل پیش روی این گونه مشاغل می باشد که در ادامه راهکار هایی گفته می شود.

 

پس چرا ما نباید روحیه اشتغال و کارآفرینی را جدی بگیریم و به افرادی که دارای این روحیه هستند پر و بال ندهیم؟

به عنوان یک مصرف کننده در این روزهای سخت اقتصادی می توانید به جای رفتن به فروشگاه های بزرگ و خرید از آن ها، از مشاغل کوچک خرید کنید. شما همچنین می توانید به دوستان خود و دیگر افراد بگویید که همین کار را انجام دهند. اگرچه ممکن است در پایان هزینه های بیشتری پرداخت کنید، اما این مهم است که به یاد داشته باشید که صرف پول خود در یک تجارت کوچک به طور کلی پول بیشتری را به اقتصاد داخلی وارد می کند تا اینکه این پول را در یک فروشگاه با اجناس خارجی خرج کنید. با توجه به اینکه در سال 99 قرار داریم و این سال به نام جهش تولید نامگذاری شده است راهکار هایی مانند ارائه تسهیلات و حمایت های دولتی، همکاری نزدیک صنعت با دانشگاه می تواند برای عبور از مشکلات کارساز باشد.

چند موارد مهم که هر کسب و کار کوچک برای موفقیت به آن ها نیاز دارد:

بیزینس پلن قوی

 در قدم اول، هر کسب و کار موفق به یک طرح تجاری قوی نیاز دارد.

استراتژی بازاریابی

یک استراتژی بازاریابی خوب، ستون فقرات هر تجارت می باشد و می تواند به معنی موفقیت یا شکست شرکت شما باشد.

استفاده از فناوری

اگر شما صاحب کسب و کار کوچکی هستید، می توانید تبلیغاتی را برای کار خود انجام دهید. این تبلیغات می تواند در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بازدهی بسیار عالی داشته باشد. همچنین با ایجاد یک اکانت تجاری می توانید به معرفی محصول و خدمات خود بپردازید. این کار را باید جدی بگیرید چرا که امروزه شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی برای معرفی و افزایش درآمد یک تجارت دارد. این کار همچنین باعث تمرکز و  تعامل شما با مشتریان خود می شود.

 

درگاه پرداخت سیزپی با حمایت از کسب و کار های کوچک و دادن خدمات به این گونه مشاغل به رشد و توسعه این کسب و کار ها و در نتیجه اقتصاد کشور کمک می کند.

 

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.