کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

در این نوع کسب و کار، شخصی که خدمتی را ارائه می دهد یا محصولی را عرضه می کند، با استفاده از فضا و ابزارهای اینترنت فعالیت خود را معرفی کرده و در دسترس عموم قرار می دهد. از جمله اصلی ترین فضاها و ابزارهای کسب و کار اینترنتی می توان به وبسایت، ایمیل، صفحه اینستاگرام و کانال تلگرام اشاره کرد.  تقریباً همه ما در زندگی روزمره به ‌نوعی با انواع مدل‌های کسب و کار اینترنتی سروکار داریم. این مدل‌های جدید کسب و کار، روز به‌ روز با نوآوری در تلاش هستند بخشی از نیازهای ما را پوشش دهند. سهولت بیشتر، افزایش فروش و سودآوری، صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه ها، پردازش خودکار در ثبت و سفارش و مزیت های دیگر باعث شده بیشتر افراد ترجیح دهند که در خانه و به وسیله گوشی های هوشمند و سیستم شان کسب و کارشان را اداره کنند بنابراین کسب و کارهای اینترنتی روز به روز، پر رنگ تر خواهند شد.

یکی از شغل هایی که می توان روی آن اسم کسب و کار اینترنتی گذاشت راه اندازی یک فروشگاه آنلاین می باشد که در حال حاضر بسیار فراگیر شده است. فروشگاه های آنلاین به صورت یک سایت ایجاد می شوند البته طی این چند سال در شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام و تلگرام نیز صفحاتی برای فروش اینترنتی به عنوان فروشگاه آنلاین به وجود آمده است که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. در این نوع از فروشگاه ها مشتری می تواند هر آن چیزی که می خواهد را پیدا کرده و انتخاب کند و هزینه آن را به صورت اینترنتی پرداخت نماید سپس محصول موردنظرش به آدرس خریدار ارسال می شود. ارائه محصول به صورت آنلاین بر زندگی مردم تاثیرات مثبتی داشته است. با توجه به رونق اینگونه از کسب و کار در فضای مجازی، بسیاری از مشاغلی که به صورت سنتی کار می کنند تصمیم گرفته اند برای کسب درآمد بیشتر علاوه بر فروش سنتی پا به عرصه فروش آنلاین بگذارند. زیرا فروشگاه های اینترنتی علاوه بر مزیت هایی که برای فروشندگان دارد، مزیت های بسیاری نیز برای مشتری ها دارد.

از مزایای خرید اینترنتی برای مشتریان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه جویی در وقت، صرفه جویی در هزینه و امکان بهره مندی از تخفیف، امکان مقایسه محصولات مشابه با یکدیگر، تنوع محصولات و قدرت انتخاب بالا، یافتن راحت محصولات با یک سرچ کردن در گوگل

خرید اینترنتی علاوه بر اینکه به نفع خریدار است برای فروشندگان نیز سود زیادی دارد مانند:

گسترش عرصه کاری در همه شهر ها و حتی کشورهای مختلف، فروش محصولات بدون واسطه،  تنوع بالا در فروش، ارائه خدمات در تمام مدت شبانه روز، همکاری با فروشگاه های دیگر و سایر موارد

طراحی سایت و اپلیکیشن، برگزاری وبینارهای آموزشی، فعالیت اینفلوئنسری در شبکه های اجتماعی، تولید محتوا سایت و شبکه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی و ده ها مورد می تواند جزو کسب وکارهای اینترنتی محسوب شود.

در کسب و کارهای اینترنتی وجه به صورت اینترنتی دریافت می شود. پرداخت اینترنتی توسط درگاه پرداخت اینترنتی صورت می پذیرد. انتخاب درگاه پرداخت برای کسب و کار های اینترنتی مهم می باشد چرا که یک درگاه پرداخت خوب باید ویژگی های مهمی مانند: ایمن بودن، پایداری و سرعت را داشته باشد. سیزپی به کسب و کارهای اینترنتی درگاه پرداخت ارائه می کند. با ثبت نام در سایت درگاه پرداخت سیزپی خیلی راحت و سریع فقط با انجام احراز هویت می توان در یک روز درگاه پرداخت دریافت کرد همچنین یکی از راهکارهایی که شرکت سیزپی به صاحبان کسب و کار های اینترنتی که در شبکه های اجتماعی مانند: تلگرام و اینستاگرام ارائه می کند، درگاه پرداخت مخصوص شبکه های اجتماعی می باشد. با داشتن لینک پرداخت مختص کسب و کار،  مشتریان از روش نوین و آنلاین پرداخت را انجام می دهند و دیگر لازم نیست که از روش کارت به کارت استفاده کنند.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.