کارتخوان مجازی

کارتخوان مجازی

قبل از ورود دستگاه های کارتخوان ( Point Of Sale )، شرایط به این صورت بود که فروشنده هر بار برای دریافت پول باید در صندوقی که پول ها در آن نگهداری می شدند را باز و بسته می کرد. با این کار احتمال سرقت  توسط فروشنده و یا افراد دیگر وجود داشت. به همین دلایل اولین دستگاه کارتخوان یا همان صندوق فروشگاهی در سال 1981 توسط صاحب یک رستورانی در آمریکا ساخته شد، که پس از آن هم در دهه 50 تعدادی از دستگاه های پوز وارد ایران شد.

دستگاه پوز یا کارتخوان با اتصال به شبکه های بانکی و پرداخت امکان انتقال وجه از حساب خریدار به حساب فروشنده را ممکن می سازد. به این شکل که در هنگام خرید به جای پرداخت پول نقد با کشیدن کارت بانکی در دستگاه پوز ( P.O.S )،  وجه کالا یا خدمات را پرداخت می کنید. با اینکه استفاده از دستگاه های کارتخوان بسیار راحت می باشد و در تمام کسب و کارها تقریبا مورد استفاده قرار می گیرد،  ولی برای داشتن یک دستگاه کارتخوان مشکلاتی هم وجود دارد، این مشکلات در کشور ما از لحظه درخواست کارتخوان شروع می شود تا زمانی که دیگر به آن نیازی نداشته باشیم. برای مثال به موارد اشاره می کنیم:

  • تکمیل مدارک در هنگام درخواست دستگاه پوز؛ از مدارک هویتی گرفته تا جواز کسب، شناسه مالیاتی و ...
  • تودیع وثیقه نقدی برای دریافت دستگاه کارتخوان سیار معمولا مبلغی بین یک میلیون تومان تا 2 میلیون تومان
  • عدم برقراری ارتباط در صورت خرابی تلفن و اینترنت
  • عدم برقراری ارتباط برای کارتخوان سیار ( GPRS POS ) در مکانهائی که آنتن دهی تلفن همراه ضعیف می باشد
  • جمع آوری دستگاه کارتخوان در صورت نداشتن تعداد مشخصی تراکنش در ماه توسط شرکت ارائه کننده خدمات پرداخت
  • کند شدن سرعت عملیات دستگاه های کارتخوان در زمانهای که حجم خرید ها زیاد است مانند شب عید
  • محدودیت هایی در تهیه و تعمیرات آن ها به دلیل وارداتی بودن و وجود تحریم ها
  • غیر بهداشتی بودن دستگاه کارتخوان با توجه به شیوع ویروس کرونا 
  • اتمام کاغذ رول و دیگر موارد

 اما راهکار بهتری که هست که در اینجا شما با آن آشنا خواهید شد آن هم کارتخوان مجازی می باشد.

سیزپی، سیستم کارتخوان مجازی و درگاه پرداخت شخصی به کسب و کار های آنلاین ارائه می دهد. کسب و کار هایی که روش سفارش تلفنی و یا پرداخت در محل دارند می توانند از قابلیت کارتخوان مجازی استفاده کنند. اما روند کار کارتخوان مجازی به چه صورت می باشد؟

مشتری شما زمانی که سفارش خود را تلفنی ثبت می کند شما می توانید به جای ارسال دستگاه پوز سیار  همراه با پیک، در همان لحظه سفارش، صورتحساب مشتری را به شماره تلفن همراهش ارسال کنید. برای این کار کافی است وارد پنل کاربری خود در سیزپی شوید و در قسمت مدیریت لینک پرداخت، آیکون پاکت نامه که همان ارسال فاکتور آنلاین می باشد را انتخاب نمائید در این لحظه با وارد کردن اطلاعات ضروری یعنی شماره موبایل مشتری و مبلغ سفارش و کلیلک بر روی دکمه ارسال، مشتری فاکتور آنلاین را به صورت پیامک دریافت می کند و با انتخاب لینک پرداخت فاکتور به صفحه درگاه پرداخت شاپرک هدایت می شود و با وارد کردن اطلاعات بانکی خیلی سریع هزینه سفارش خود را پرداخت می کند. پس از واریز پیامکی مبنی بر واریز با مبلغ مشخص برای شما که فروشنده هستید ارسال می شود. همچنین می توانید  در  پنل سیزپی خود مراجعه کنید و با انتخاب گزینه " گزارش ارسال فاکتور" وضعیت فاکتور را مشاهده کنید که پرداخت شده است یا نه. همینطور با دیدن گزارشات لیست تسویه ها از تاریخ انجام تسویه فاکتور هم مطلع خواهید شد. از گزارشات تراکنش ها و تسویه ها می توانید خروجی اکسل و پی دی اف بگیرید و نیازی به رسید های کاغذی نمی باشد.

دیگر ویژگی های سیزپی:

  • سازگار با تمامی کارتهای عضو شبکه شتاب
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • قابلیت تسهیم وجوه
  • سهولت استفاده از فاکتور آنلاین و امکان اشتراک گذاری آن از طریق پیامک، ایمیل و شبکه های اجتماعی
  • کمترین کارمزد
  • بدون ودیعه و کاملا رایگان

 

پس برای بهره مندی از خدمات و مزیت های کارتخوان مجازی در سایت درگاه پرداخت سیزپی همین الان ثبت نام کنید...


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.