کارت پیش‌پرداخت چیست؟

کارت پیش‌پرداخت چیست؟

 

 شما کارت پیش‌پرداخت (PrePaid Card) را می‌شناسید؟ این نوع کارت، کارتی اعتباری ارزی بین‌المللی است که مانند کارت‌بانکی ایرانی عمل می‌کند. تفاوت کارت پیش‌پرداخت با دیگر کارت‌های ایرانی در این است که به هیچ حساب بانکی متصل نیست و بعی از مدل‌های آن را می‌توان از آن برای خریدهای مختلف به‌صورت آنلاین استفاده کرد.

 کارت‌های پیش‌پرداخت در دو نوع فیزیکی و دیجیتالی وجود دارند و البته در ایران به دلیل تحریم‌ها فقط می‌توان از نوع مجازی آن استفاده کرد.

 در این مقاله می‌خواهیم درباره کارت پیش‌پرداخت یا پری پیدکارت، مزایا و معایب آن صحبت کنیم و از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از این نوع کارت ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

 

 پری پیدکارت یا کارت پیش‌پرداخت چیست؟

 کارت‌های پیش‌پرداخت از کارت‌های پرداخت ارزی قابلیت شارژ دارند و می‌توان از آنها برای پرداخت‌های آنلاین یا حتی حضوری نیز استفاده کنید. قبل از اینکه بخواهید از این نوع کارت‌ها استفاده کنید باید آنها را شارژ کرده و بعد از آن عملیات پرداخت‌های خود را انجام دهید.

 جایگزین عالی برای کردیت کارت‌ها، پری پیدکارت‌ها هستند. این نوع کارت‌ها به‌حساب بانکی نیاز ندارند و به همین دلیل برای شما بدهی ایجاد نمی‌کنند. برای داشتن کارت PrePaid، نیازی به داشتن سابقه مالی خوب ندارید و به همین دلیل بیشتر دانشجویان و جوان‌ها از این کارت استقبال کرده‌اند.

 

 انواع کارت پیش‌پرداخت

 کارت‌های پیش‌پرداخت مانند ویزا کارت، مستر کارت و... دارای انواع متنوعی هستند و شما می‌توانید به راحتی با توجه به نیازتان از میان آنها بهترین گزینه را انتخاب کنید. مانند ویزاکارت و مسترکارت در اشکال مختلفی عرضه می‌شوند.

 

 کارت مجازی

 اگر شما قرار است که به‌صورت آنلاین و دیجیتالی خرید استفاده کنید، بهترین گزینه برای شما استفاده از کارت پیش‌پرداخت مجازی است. شما می‌توانید به‌راحتی از طریق استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی پرداخت خود را انجام داده و خرید کنید. این نوع کارت فقط به‌صورت الکترونیکی عرضه می‌شوند و برای انجام تراکنش‌های آنلاین کاربرد داشته و وجود فیزیکی ندارند.

 

 کارت فیزیکی

 کارت‌های پیش‌پرداخت فیزیکی مانند سایر کارت‌های بانکی به‌صورت حضوری قابلیت استفاده در دستگاه پوز یا ATM خارج از کشور را دارند. مزیت استفاده از کارت‌های فیزیکی پیش‌پرداخت بسیار زیاد است و شما می‌توانید برای انجام معاملات آنلاین از طریق درگاه پرداخت و البته حضوری از آنها استفاده کنید.

 کارت‌های فیزیکی پیش‌پرداخت را می‌توانید شارژ کنید و اگر موجودی کمی داشت؛ مانند سایر کارت‌ها به کارت پیش‌پرداخت پول واریز کرده و موجودی آن را افزایش دهید.

 

 کارت توکنایز

 جدیدترین نوع کارت پیش‌پرداخت توکنایز است. این نوع کارت از توکن‌های دیجیتالی برای راحت‌تر انجام شدن تراکنش‌ها استفاده می‌شوند. از این نوع توکن‌ها فقط برای انجام یک تراکنش می‌توانید استفاده کنید. کارت‌های پیش‌پرداخت توکنایز امنیت بسیار زیادی دارند و همه‌کاره هستند. شما از این نوع کارت هم می‌توانید برای خریدهای حضوری و هم آنلاین استفاده کنید.

 

 کارت عمومی

 کارت‌های عمومی پیش‌پرداخت قابلیت شارژ دارند و از آنها می‌توانید به‌جای کارت‌های نقدی یا کردیت کارت استفاده کنید.

 

 گیفت‌کارت

 اگر قصد هدیه دادن کارت‌بانکی دارید، می‌توانید از این نوع کارت استفاده کنید. کارت‌های پیش‌پرداخت گیفت‌کارت، قابلیت شارژ دارند و فقط در فروشگاه‌های خاص می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

 معایب پری پید کارت

 کارت‌های پیش‌پرداخت قابلیت استفاده متعددی دارند؛ اما تمامی کارت‌های همه‌کاره با محدودیت‌ها و معایبی همراه هستند که در ادامه بهتر با آنها آشنا خواهید شد.

 

 محدودیت خرید

 یکی از معایب استفاده از کارت‌های پیش‌پرداخت آن است که شما امکان خرید فقط تا سقف موجودی کارت خود را دارید و نمی‌توانید بیشتر از موجودی کارت تراکنش انجام دهید.

 

 دریافت کارمزد

 برای استفاده از کارت‌های پیش‌پرداخت جهت هر نوع فعالیتی اعم از فعال‌سازی، شارژ موجودی کارت، بررسی موجودی یا حتی خرید و هنگام انجام شدن تراکنش‌ها، کارمزد از کارت شما کم می‌شود.

 تمامی این کارمزدها روی موجودی حساب شما تأثیرگذار هستند و آن را کم می‌کنند.

 

 محدودیت استفاده در برخی مکان‌ها

 کارت‌های پیش‌پرداخت محدودیت مکان استفاده دارند و از آنها برای تمام خریدهایتان به‌دلخواه نمی‌توانید استفاده کنید.

 

 مزایای استفاده از کارت پیش‌پرداخت

 استفاده در خریدهای حضوری

 استفاده در خریدهای آنلاین

 استفاده در پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی

 استفاده در سفرهای خارجی

 امکان هدیه دادن کارت

 استفاده در سیستم حمل‌ونقلی

 

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 شرایط دریافت کارت PrePaid

 اشاره شد که برای گرفتن کارت‌های پیش‌پرداخت، لازم نیست حتماً حساب بانکی داشته باشید و شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز مالی‌تان از بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات پرداخت ارزی دریافت کنید.

 

 و در پایان

 اگر به دنبال کارتی برای پرداخت‌های بین‌المللی خود هستید که قابلیت شارژ شدن داشته باشد و نیاز نباشد حتماً حساب بانکی در بانک برای خریدهای خود چه داخلی و چه خارجی باز کنید، کارت پیش‌پرداخت برای شما بهترین گزینه است. استفاده از این کارت‌ها مزایای زیادی دارد و فقط باید قبل از استفاده آن را شارژ کنید.

 سیزپی با داشتن مجوز از بانک مرکزی و سامانه شاپرک می‌تواند در کمترین زمان به کسب‌وکار شما درگاه پرداخت دهد. امنیت درگاه پرداخت فروشگاه آنلاین شما سبب جلب رضایت مشتریان شده و روزبه‌روز به تعداد آنها نیز افزوده می‌شود.

 به شما پیشنهاد می‌دهیم برای اطلاع از نحوه اخذ درگاه پرداخت با کارشناسان ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.