کارت به کارت هم مالیات دارد؟

کارت به کارت هم مالیات دارد؟

 

 شاید شما هم در سطح شهر در زمان خرید کردن دیده باشید که صاحبان مشاغل بیشتر تمایل دارند مشتریان پرداخت خود را به‌صورت کارت به کارت انجام دهند. بیشتر افرادی که تمایل به گرفتن درگاه پرداخت برای فروشگاه آنلاین خود ندارند، از گرفتن کد مالیاتی برای این کار هراس دارند. در حقیقت هر نوع جابه‌جایی پولی باید در چهارچوب مشخص انجام شود و مشمول مالیات خواهد شد.

 به گفته آخرین اخبار تمامی واریزی‌ها به حساب‌های بانکی تجاری از طریق راه‌های مختلفی مانند درگاه پرداخت اینترنتی، دستگاه‌های کارت‌خوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و … انجام می‌شود شامل پرداخت مالیات خواهد شد.

 سازمان امور مالیاتی اعلام کرده است که تمامی واریزی‌ها که به حساب‌های تجاری انجام می‌شوند مشمول مالیات هستند. برای آشنایی کامل با این قانون از شما دعوت می‌کنیم تا پایان این متن ما را همراهی کنید.

 

 مالیات برای کلیه وجوه واریزی

 باتوجه‌به قوانین و مقررات جدید کلیه واریزی‌ها به حساب‌های بانکی تجاری به هر نحوی چه از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، دستگاه‌های کارت‌خوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا و … باشند فروش تلقی می‌شوند و مبنای محاسبات مالیات قرار می‌گیرند.

 البته تمامی حساب‌ها به‌صورت مستمر پایش می‌شوند و اگر مبلغی بیشتر از حدنصاب برای آنها واریز شود نیز فعالیت‌های تجاری تلقی شده و مشمول مالیات و جرائم مربوط به این اقدامات خواهند شد.

 

 تراکنش‌های کارت به کارت و مالیات

 اشاره شد که امام حساب‌های تجاری که واریزی دارند مشمول مالیات خواهند شد و مبنای مالیات تعداد تراکنش‌هاست نه نحوه واریزی. به همین دلیل بهتر است به‌جای استفاده از روش‌های غیرحرفه‌ای و ارسال شماره کارت برای مشتریان خود از درگاه پرداخت برای سایت خود یا حداقل ارسال لینک پرداخت برای واریز وجه استفاده کنید.

 

 استفاده از درگاه پرداخت

 با استفاده از درگاه پرداخت برای فروشگاه اینترنتی یا کسب‌وکار خود می‌توانید علاوه بر اینکه راه پرداخت را برای مشتریان راحت‌تر کنید، از دیگر مزایای درگاه پرداخت اینترنتی استفاده کنید. با داشتن درگاه پرداخت امکان گزارش‌گیری و پیگیری تراکنش‌های انجام شده برای شما در کمترین زمان وجود دارد و همچنین باعث افزایش فروش صاحبان کسب‌وکارها می‌شود.

 

 و در پایان

 پس به یاد داشته باشید صرف داشتن درگاه پرداخت مالیات زیادی برای شما به بار نخواهد داشت؛ بلکه این تعداد تراکنش‌های شماست که در درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی، پذیرنده می‌تواند چندین حساب را برای واریز وجوه مربوط به فروش محصول و خدمات خود معرفی کند به‌گونه‌ای که در زمان تسویه به هر یک از حساب‌های معرفی شده درصدی از وجوه دریافتی، واریز می‌شود.

 همچنین محدودیتی در معرفی تعداد IP وجود ندارد و پذیرنده سیزپی می‌تواند هم‌زمان از چند سرور برای فروش محصولات خود استفاده کند. گزارش ریز تراکنش‌های انجام شده از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، به‌صورت آنلاین در پنل سیزپی موجود است.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.