کاربرد هوش مصنوعی در صنعت پرداخت

کاربرد هوش مصنوعی در صنعت پرداخت

 

 برای تشخیص و شناسایی کلاهبرداران در سیستم‌های بانکی از هوش مصنوعی استفاده می‌شود. امروزه کاربرد هوش مصنوعی در حوزه پرداخت و تراکنش‌های مالی بسیار زیاد شده است و این هوش کمک می‌کند تا با ساده‌سازی و بیشتر کردن امنیت این حوزه، افراد بیشتری به استفاده از پرداخت‌های دیجیتالی ترغیب شونددر این مقاله قصد داریم تا به شناسایی کاربرد هوش مصنوعی در صنعت پرداخت بپردازیم و از شما نیز دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب جذاب ما را همراهی کنید.

 

 رابطه هوش مصنوعی با پرداخت الکترونیک

 ابتدا باید گفت که برای تعریف هوش مصنوعی عبارات زیادی گفته شده است و اما فرهنگ لغت بیان می‌کند که هوش مصنوعی افزایش ظرفیت کامپیوتر است برای انجام دادن کارهایی که انسان انجام می‌دهد تا زمانی که تمام یادگیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های آن مشابه عمل انسان باشد. این علم سعی دارد با تولید ماشین‌های هوشمندی که توانایی انجام کارهایی که نیاز به هوش انسانی دارند، هوش انسانی را شبیه‌سازی کند.

 این روزها هوش مصنوعی در تمامی حوزه‌ها به کمک انسان آمده تا بتواند حتی کار و زندگی او را راحت‌تر از قبل کند. با گسترش و همه‌گیرشدن استفاده از پرداخت‌های اینترنتی هوش مصنوعی نیز در این حوزه ورود کرده است. هوش مصنوعی توانسته با ارائه روش‌های جدید و آسان‌تر برای پرداخت، هزینه‌ها را کمتر کرده و افراد زیادی را به سمت استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی تشویق کند. پیش‌بینی نیازها یکی از خواسته‌های مشتریان از کسب‌وکارهاست تا بتوانند خرید راحت‌تر و بدون مشکلی داشته باشند. استفاده صاحبان کسب‌وکار از هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین آن کمک می‌کند تا مشتریان حس رضایت بیشتری داشته باشند و خرید راحتی را تجربه کنند.

 

 پرداخت جایگزین چیست؟

 اگر شما از روش پرداخت آنلاین استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید جدیدترین جایگزین این روش استفاده از پرداخت جایگزین است. این روش دارای وام‌های کوتاه‌مدت بوده و کمک می‌کند تا محصول موردنظرتان را به‌صورت اقساطی پرداخت کنید. برای این کار هوش مصنوعی عادات مصرفی کاربر را از طریق ابزارها و برنامه‌های در حال ظهور تجزیه‌وتحلیل می‌کند. با استفاده از این نوع هوش با استفاده از کارت اعتباری راهی برای پس‌انداز مشتریان نیز پیدا می‌شود. به طور مثال با کم کردن هزینه‌ها یا کاهش میزان هزینه پرداخت‌های مکرر به مشتریان نیز کمک خواهد شد.

 

 کاربرد چت‌بات در صنعت پرداخت

 سرویس خدمت‌رسانی و پاسخگویی به سؤالات مشتریان از طریق چت‌بات‌ها انجام می‌شود. با همکاری شرکت‌های کارت اعتباری و شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی قابلیت استفاده از چت‌بات chatbot ایجاد شد. چت‌بات در سال 2017 عنوان یک روش پرداخت مستقیم در یک شبکه اجتماعی استفاده شد که می‌توانست سؤالات متداول را نیز پاسخ دهد. هوش مصنوعی نیز در رشد امروزه چت‌بات‌ها بی‌تأثیر نیستند و توسط شرکت‌های پرداخت و مالی استفاده می‌شوند. چت‌بات‌های امروزی با کمک هوش مصنوعی قادرند با مشتریان ارتباط برقرار کرده، سؤالات آنها را پاسخ دهند و کمک کنند تا خریدهای آنلاین آنها راحت‌تر انجام شود.

 

 بیشتر بخوانید: درگاه پرداخت چیست؟

 

 تشخیص کلاهبرداری توسط هوش مصنوعی

 این روزها استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در تجارت الکترونیکی رواج پیدا کرده است. کلاهبرداری از این نوع پرداخت‌ها هم از طرق مختلف بسیار زیاد شده است. با استفاده از درگاه پرداخت امن لازم نیست شما خریدهای خود را به صورت حضوری و با طی کردن مسافتی انجام دهید و دیگر محدود به مکان و زمان نیستید.

 با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی امن از هر نوعی که باشد درگاه پرداخت مستقیم یا واسط، می‌توانید از هر مکانی و در هر زمانی خریدهای خود را انجام دهید و لذت ببرید. با توجه به اینکه حجم معاملات الکترونیکی هر روز روبه‌افزایش است، نمی‌توانیم روی همه آنها نظارت داشته باشیم و میزان کلاهبرداری و خطا بسیار زیاد شده است. هوش مصنوعی این کار مهم را به‌راحتی و در زمان کوتاه با تجزیه‌وتحلیل انجام می‌دهد. این نوع هوش قادر است فعالیت‌های غیر عادی که تشخیص ‌دهد و آنها را رصد کند و در صورت مشاهده مشکلی، هشدارهایی را برای افراد ارسال می‌کند.

 

 استفاده از هوش مصنوعی در صنعت پرداخت

 در آینده نزدیک، تجارت محاوره‌ای در بخش‌های فناوری فین‌تک و تجارت الکترونیک به طور یکسانی پیشرفت خواهد کرد. این پیشرفت سبب می‌شود تا مرز بین عامل انسانی و یک ربات تشخیص داده نشود. از هر درگاه پرداختی که استفاده کنید می‌توانید محیط امنی را برای کاربران خود آماده کنید تا بدون برخورد با مشکل و کلاهبرداری پرداخت اینترنتی خود را انجام دهند. هوش مصنوعی در آینده کمک می‌کند تا مردم در خریدهای حضوری خود نیز حضور فناوری را حس کنند. به طور مثال در فروشگاهی که خرده‌فروشی انجام می‌دهد، مشتریان می‌توانند با کمک هوش مصنوعی و حسگرهای تشخیص در سراسر فروشگاه خرید آسانی داشته باشد. به این طریق که آنچه که مردم برمی‌دارند را حسگرها تشخیص داده و دیگر نیازی به طی‌کردن فرایند پرداخت سنتی نیست و هزینه کالاها با روش آنلاین و ایمن پرداخت شود.

 

 و در پایان

 هوش مصنوعی قرار است انقلابی نو در تمام زوایای زندگی ما به وجود آورد. با استفاده و البته استقبال از فناوری‌های نوین زندگی راحت‌تری خواهیم داشت. درگاه پرداخت برای داشتن محیطی امن جهت پرداخت مشتریان باید درست و آگاهانه انتخاب شود. برای اینکه از امکانات و انواع درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی مطلع شوید به شما پیشنهاد می‌دهیم با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.