چگونه مسیر خرید آنلاین مشتری هموار می‌شود؟

چگونه مسیر خرید آنلاین مشتری هموار می‌شود؟

 

 زمانی که مشتری وارد سایت یا شبکه اجتماعی شما می‌شود، در حقیقت سفری را با شما آغاز کرده است و برای راحت طی شدن این سفر نیاز به راهنمای گردشگری دارد. طبق آمارهای اعلام شده بیش از ۷۰ درصد خریدهای آنلاین ناموفق، قبل از رسیدن به پرداخت موفق رها می‌شوند.

 آیا می‌توانید حدس بزنید چرا مشتریان پیش از رسیدن به مرحله پرداخت، خرید را رها می‌کنند؟ برای اینکه مشتریان سفر خرید خود را سریع و بدون مشکل تا مرحله آخر طی کنند باید این مسیر توسط راهنما بررسی شده و نقشه منظمی برای سفر مشتریان در نظر گرفته شود.

در این مقاله قصد داریم درباره اینکه چگونه می‌توان مسیر خرید مشتری را هموار و راحت کرد، صحبت کنیم. اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم برای افزایش فروش و جلب رضایت بیشتر مشتریان خود با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

 تدوین نقشه سفر

 اگر شما صاحب کسب‌وکاری آنلاین هستید باید در مرحله اول، نقشه دقیقی برای روشن شدن کار و فعالیت خود و طی کردن مسیر خرید مشتریانتان تهیه کنید. با بررسی راه‌ها، راحت‌تر می‌توانید نقاط ضعف کسب‌وکارتان را از زاویه دید یک مشتری شناسایی کرده و برای رفع آنها بکوشید.

 با این نوع بررسی‌، راه‌های متنوعی برای تکمیل فرایند خرید مشتریان شناسایی خواهید کرد. با عملی کردن این راهکارها، به‌مرورزمان می‌توانید مشتریان بیشتری برای کسب‌وکارتان پیدا کنید. این نکته را فراموش نکنید که کسب‌وکارهای آنلاین نیاز به برنامه و نقشه‌های دقیق برای جذب مشتری و افزایش تعداد آنها دارند و مانند کسب‌وکارهای قدیمی بدون استراتژی سرپا نخواهند ماند.

 

 ویترین گردی چیست؟

 اغلب افراد قبل از خرید عادت دارند گشت‌وگذاری برای دیدن ویترین‌های مختلف مراکز خرید انجام دهند. بعد از شیوع کرونا خریدهای آنلاین زیاد شد و این عادت ویترین گردی تبدیل شد به تماشای بخش‌های مختلف سایت فروشگاهی و ذخیره کردن اجناس در سبد خرید.

 حال سؤال این است که چگونه می‌تواند سبدهای خرید و کالاهای ذخیره شده را تبدیل به خرید موفق کرد و به مرحله گشت‌وگذار مشتری پایان داد.

 

 راه‌های بهبود خرید آنلاین مشتری

 برای اینکه بتوانید مشتری را به سمت خرید نهایی بکشانید همیشه اصل رعایت سادگی را فراموش نکنید. مسیرهای خرید پیچیده اغلب ارتباط با مشتری را از بین می‌برد.

 به طور معمول تنوع محصولات در سایت‌ها زیاد است و اگر مسیر ساده‌ای برای انتخاب و خرید وجود نداشته باشد تصمیم‌گیری برای مشتریان دشوار خواهد شد. مطالعات اقتصادی نشان می‌دهند، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی که مسیر ساده و یکپارچه‌ای را برای سفر مشتری خود تا خرید نهایی انتخاب کرده‌اند، موفق‌تر از بیزینس‌هایی هستند که باید مشتری چندین مرحله تا خرید نهایی بگذرانند.

 

 تک‌محصولی چیست؟

 برای اینکه مشتری مسیر ساده‌ای را در زمان انتخاب تا رسیدن به درگاه پرداخت و پرداخت وجه طی کند باید به همه جزئیات مسیر توجه کنید. ساده شدن این مسیر به معنای تک‌محصولی شدن فروشگاه نیست. مهم تجربه ساده بودن راه‌های پیشروی مشتری است.

 نقشه درستی برای طی شدن مسیر خرید مشتری‌تان در کسب‌وکار خود بچینید. اگر سایت شما مشتریان خارجی دارد باید برای این نوع مخاطب خود نیز برنامه‌ریزی انجام دهید. در وهله اول سایت باید دو زبانه باشد و طراحی استانداردی برای این کار داشته باشد. بعد از این کار باید به زمان پرداخت مشتریان خارجی خود نیز فکر کرده و از درگاه پرداخت بین‌المللی استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 توضیح مناسب برای محصولات

 زمانی که شما توضیحات درستی درباره محصولات خود برای هریک از آنها منتشر کنید، مشتری راحت‌تر می‌تواند با یک مقایسه ساده خرید خود را نهایی کند. در غیر این صورت مشتری برای انتخاب محصولات موردنظر خود دچار سردرگمی شده و در نهایت سبد خرید را قبل از نهایی شدن رها می‌کند.

 

 انتخاب درگاه پرداخت مناسب

 پرداخت مرحله آخر سفر مشتری شماست، اما بسیار اهمیت دارد. وجود اختلالات مکرر و ظاهر شدن ارورهای بیجا در زمان پرداخت یا از همه مهم‌تر نبودن امنیت و سرعت سبب می‌شود مشتری حتی در این مرحله سبد خرید را رها کرده و به سایت دیگری برای خرید برود.

 در زمان انتخاب درگاه پرداخت وسواس به خرج دهید و سعی کنید درگاه پرداخت اینترنتی انتخابی شما با سایت سازگار باشد.

 درگاه پرداخت انتخابی شما باید امنیت کافی برای ثبت اطلاعات بانکی مشتریان شما را داشته باشد. یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت معتبر سیزپی است. درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارد. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن محقق می‌شود به گونه‌ای که با ثبت‌نام کامل و بی‌نقص شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت خواهید بود.

 درگاه پرداخت سیزپی دارای کمترین میزان کارمزد بوده و حتی شرایطی را فراهم کرده که بتوان پرداخت کارمزد را به صفر رساند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه اخذ درگاه پرداخت با مشاوران ما در تماس باشید.

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.