چگونه استرس فروش آخر سال خود را مدیریت کنیم؟

چگونه استرس فروش آخر سال خود را مدیریت کنیم؟

 

 با نزدیک شدن به پایان سال اغلب مدیران، فروشندگان و... چه آنهایی که کارشان به صورت حضوری اداره می‌شود و چه غیرحضوری، همگی استرس مدیریت فروش آخر سال را دارند. این استرس اگر درست مدیریت نشود، ممکن است ضررهای زیادی به کسب‌وکار شما وارد کند. به نظر شما با کمک چه راهکارهایی می‌توان این استرس را کاهش داد و مدیریت کسب‌وکار فروش خوبی نیز داشت؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی چند راهکار مفید برای رسیدن به فروش خوب در آخر سال و مدیریت استرس بپردازیم و از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 کمک گرفتن از افراد بیشتر

 برای اینکه بتوانید درست استرس فروش آخر سال را حفظ کنید، بهتر است از افراد ماهر بیشتری برای رسیدگی به امور کسب‌وکارتان کمک بگیرید. این کار تا حد قابل‌توجهی کمک می‌کند تا از میزان استرس شما کاسته شود و قادر به کنترل و اتمام تمامی امورات کاری خود باشید و در ضمن به افراد زیادی هم در این برهه زمانی نون رسانده‌اید.

 

 استراتژی کسب‌وکارتان را بازبینی کنید

 هر مدیر و رهبری برای اداره کسب‌وکار خود یکسری استراتژی دارد که بهتر است در زمان‌های بحرانی آنها را بازنگری کند و از استراتژی دقیق‌تر و راهکارهای مؤثرتر از گذشته برای رشد کسب‌وکار خود استفاده کند. با این کار علاوه‌بر اینکه می‌تواند به‌سادگی میزان فروش خود را بالا ببرد، می‌تواند از میزان استرسی که ممکن از در روزهای پایان سال درگیر آن شود، راحت شده و شاهد موفقیت بیشتری باشد.

 

 به ذهن و بدنتان اهمیت بیشتری بدهید

 استرس فقط بدن را دچار چالش می‌کند و با داشتن استرس شاهد نتیجه خوبی نخواهید بود. استرس عوارض زیادی برای بدن مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و... خواهد داشت؛ بنابراین ابتدا مراقب سلامتی خود باشید و بعد به مدیریت فروش آخر سال بپردازید. برای دور کردن استرس حتماً قبل از نزدیک شدن به ماه‌های شلوغ برنامه‌ریزی داشته باشید. حتماً وقتی را برای استراحت خود در نظر بگیرید یا حتی ورزش کنید و خوردوخوراک خوبی داشته باشید.

 راه‌های تعامل و ارتباط با مشتریان را چک کنید

 زمانی که شما با مشتریانتان ارتباط خوبی داشته باشید، استرس آخر سال شما کمتر خواهد بود و راه تعامل بهتری با آنها پیدا خواهید کرد. یکی از راه‌حل‌های برقراری تعامل بهتر با مشتریان داشتن فروش اینترنتی در کنار فروش حضوری است. از این طریق ازدحام جمعیت آخر سال را کم خواهید کرد و نحوه ارتباط شما با مشتریان در این بازه بهتر خواهد بود.

 برای اینکه فروش اینترنتی خوب و راحتی داشته باشید فراموش نکنید که باید بستر مناسبی برای این کار فراهم کرده باشید. برای ساختن این بستر داشتن درگاه پرداخت اینترنتی خوب یکی از واجبات است. این سرویس کمک می‌کند تا مشتریان شما در محیطی امن، پرداخت‌های خود را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهند.

 شما با داشتن درگاه پرداخت می‌توانید لینک پرداخت نیز بسازید و در صورت لزوم برای مشتریان خود ارسال کنید که آنها تحت هر شرایطی با اتصال به اینترنت و وارد شدن به درگاه پرداخت اینترنتی کار پرداخت را به‌راحتی انجام دهید.

 

 مشکلات احتمالی را پیش‌بینی کنید

 قبل از رسیدن به زمان پیک کاری خود، مشکلاتی که ممکن است برای شما به وجود بیاید را پیش‌بینی کنید. به‌طور مثال هزینه‌ها، تعداد اجناس، عملکرد سایت را بررسی کنید. در نهایت برای کاهش و مدیریت استرس فروش آخر سال به‌عنوان یک فروشنده یا یک مدیر فروش باید داده‌ها را آنالیز کرده و با در اختیار داشتن آنها، به دنبال راه‌های جدید برای افزایش فروش خود باشید.

 همچنین از مسائل مهم دیگر در فروش آخر سال، پیش‌بینی مشکلات احتمالی است. برای یک مدیر فروش موفق همواره ضروری است تا مشکلات پیشرو را پیش‌بینی کند تا در زمان مواجهه با آن‌ها از آمادگی مطلوبی برخوردار باشد. توجه به این موانع و یافتن راه‌حل‌هایی برای رفع آن‌ها نقش بسزایی در کم شدن استرس فروش آخر سال دارد.

 

 منفعت استرس فروش آخر سال

 اینکه شما به طور کل استرسی را تجربه نکنید، غیرممکن است؛ اما گاهی این استرس منفعت‌های خوبی نیز برای شما دارد. شما اگر بتوانید استرس خود را کنترل کنید، می‌توانید روال کاری خود را پیش‌بینی کرده و برای آن برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید.

 

 و در پایان

 همان‌طور که اشاره شد، وجود استرس در روزهای پایان سال امری اجتناب‌ناپذیر است و فقط باید به‌خوبی آن را مدیریت کنید تا بتوانید شاهد نتایج خوبی برای کسب‌وکارتان باشید.

 اگر می‌خواهید خیالتان بابت درگاه پرداخت سایت فروشگاهی‌تان راحت باشد، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم از سیزپی استفاده کنید. درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با داشتن مجوز از سمت بانک مرکزی و شاپرک به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن درگاه پرداخت بگیرید.

 سیزپی کمترین کارمزد را برای تراکنش‌های شما در نظر گرفته و حتی در شرایطی می‌توانید این کارمزد را به صفر برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.