چگونه از طریق درگاه پرداخت نرم افزار بفروشیم؟

چگونه از طریق درگاه پرداخت نرم افزار بفروشیم؟

 

سروکار داشتن با نرم‌افزار و برنامه‌نویسی که یکی از مشاغل پرطرفدار این روزهای دنیای مدرن امروزی است، باید هوشمندانه باشد. تجارت در این زمینه نیاز به مهارت و دانش کافی دارد و تمام افراد نمی‌توانند این نوع فعالیت را انجام دهند. راهکارهای مختلفی برای فروش نرم‌افزار در یک کسب و کار نوین وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم راهکارهای مختلف فروش نرم‌افزار و اهمیت استفاده از درگاه پرداخت را در این حیطه کاری بیان کنیم. اگر شما هم به این حیطه هستید با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

 

راه های فروش نرم‌افزار

به‌طور کلی به دو صورت به فروش می‌رسند. اول اینکه یا  نرم‌افزارها ایده‌ مستقلی دارند و برنامه‌نویس آنها را تولید کرده است یا طراحی و ساخت آنها از ابتدا به برنامه‌نویس سفارش داده می‌شود.

 

روش های فروش بیشتر نرم افزارها

برای فروش نرم افزار راهکارهای متعددی وجود دارد. اطلاع از این راهکارها به فروش بیشتر شما کمک خواهد کرد. در هر دو حالت ذکر شده، شما برای فروش نرم‌افزاری که تولید کرده‌‌اید، باید یک‌سری راهکارها را در جهت جذب مخاطب بیاموزید.

بررسی بازار عرضه‌وتقاضا مهمترین کاری است که باید برای داشتن فروشی خوب انجام دهید. به طور مثال در بازار رصد کنید که چه اپلیکیشنی به‌تازگی وارد بازار شده و په مزایا یا حتی معایبی دارد.  دومین گامی که برای داشتن فروشی خوب در حیطه خود بردارید، یادگیری ترفندها و مهارت‌های ارتباط با مشتریان است.

هرگز برای فروش بیشتر نباید تعریف و تمجید اغراق‌آمیزی از نرم‌افزاری که تولید کرده‌اید، داشته باشید. در صبورترین حالت ممکن، نکات فنی و کاربردی محصول خود را به مشتریان ارائه دهید و فراموش نکنید که همیشه صداقت بهترین سیاست است.

نحوه بازاریابی غیرمستقیم برای نرم‌افزار

اشاره شد که شما برای فروش نرم افزار می‌توانید از مشتریان سفارش دریافت کرده و به صورت خصوصی برای آنها نرم‌افزار تولید کنید. برای اینکه بتوانید این کار را گسترش دهید، بهتر است رزومه خوبی از کارهای موفق قبلی خود تهیه کرده و کیفیت برتر کارهای موجود خود را توضیح داده و مشتری جذب کنید.

با این نوع بازاریابی لازم نیست به دنبال مشتری بروید و کیفیت کارهای قبلی شما، مشتری برای شما جذب خواهد کرد.

 

مراحل فروش نرم‌افزار

آگاهی از مراحل فروش در افزایش میزان فروش نرم‌افزار بسیار تاثیرگذار است و در ادامه مقاله با آنها بهتر آشنا می‌شوید.

 

شناخت هدف و نیاز بازار

اولین گام مهمی که برای فروش نرم‌افزار باید بردارید، این است که نیاز مشتریان را شناسایی کنید. این موضع به این معنی است که باید بدانید چه قشری از جامعه خواهان محصولات شما هستند و به آنها نیاز دارند.  با این شناخت می‌توانید محصولاتی کاربردی‌تر تولید کنید و در نهایت به هدفتان یعنی فروش بیشتر برسید.

 

شناسایی نقاط ضعف

دومین گام برای رسیدن به فروش بالا، شناخت نقاط ضعف احتمالی نرم‌افزاری که خودتان آن را تولید کرده‌اید را بشناسید و  با انجام آزمون و خطا ایرادات آن را برطرف یا حداقل کمتر کرده و روانه‌ بازار کنید.

 

شناسایی بسترهای فروش

بهترین مکان برای فروش نرم‌افزار، بستر تجارت الکترونیک است. اگر شما سایت فعالی در زمینه برنامه‌نویسی و نرم‌افزار داشته باشید، از دیگر رقبای خود به شکل کاملا محسوسی جلوتر خواهید بود. با داشتن سایت می‌توانید در بازار بزرگ‌تری نرم‌افزارهای خود را ارائه کنید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز به شناخت برند شما و فروش نرم‌افزارهایتان کمک بسیار زیادی می‌کند. فراموش نکنید که فعالیت های شما باید مستمر و مدون باشند.

 در کنار این بازاریابی‌های مدرن، بازاریابی حضوری و تلفنی که شیوه‌های سنتی در این زمینه هستند را نیز فراموش نکنید.

 

برنامه‌ریزی برای فروش

 برنامه‌ مدون و زمان‌بندی شده‌ای برای فروش محصولات خود داشته باشید. از تبلیغات نیز می‌توانید برای معروفی محصولات خود کمک بگیرید و با جذب اسپانسر از هزینه‌هایتان کم کنید.   

 

استفاده از درگاه پرداخت برای فروش نرم افزار

استفاده از روش هاس سنتی برای فروش نرم افزار هیچ مانعی ندارد، اما اگر شما سایتی برای مدرن کردن کار خود تاسیس کرده‌اید بهتر است برای فروش نرم‌افزار از درگاه پرداخت استفاده کنید.

زمانی که مشتریان شما از درگاه پرداخت اینترنتی برای واریز وجوه خود استفاده می‌کند، فروش شما سریعتر و راحت‌تر انجام خواهد شد. درگاه‌های پرداخت از جمله درگاه پرداخت سیزپی، دارای قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای است که در روی روند فروش نرم‌افزار شما اثرگذار خواهد بود.

و در پایان

با استفاده از درگاه پرداخت سیزپی می‌توانید پرداخت درون برنامه‌ای امنی داشته باشید و مشتریان بیشتری را از این طریق به سمت استفاده از نرم‌افزارهای خود ترغیب کنید.

تمامی اصنافی که دارای نرم افزارهای خاصی مانند نرم‌افزار رستورانی، منوی دیجیتال، نرم افزار حسابداری بیمه، نرم افزار خیریه، نرم افزار صندوق قرض الحسنه، نرم‌افزار حسابداری نظیر هلو و ... هستند می توانند درگاه پرداخت سیزپی را به نرم افزار خود اضافه کنند.

کاربرد درگاه پرداخت در نرم افزار CRM بسیار زیاد است، زمانی که شرکتی پس از صدور فاکتور یا پیش‌فاکتور تمایل به واریز داشته باشد، یک لینک پرداخت از طریق سیستم ارسال می‌شود تا به صورت آنی واریز خود را انجام دهند.

پس از واریز اطلاعات پرداخت و فروش به صورت خودکار در سیستم نمایش داده می‌شود. نرم‌افزارهایی مانند هلو که در زمینه حسابداری است و این دست نرم‌افزارها با ارتقا خود و اتصال به سیزپی می‌توانند امکان پرداخت فاکتورها را به صورت آنلاین فراهم کنند و همچنین با ارائه انواع مختلف تسویه نظیر تسویه به صورت تسهیم کار واحد حسابداری را راحت می کند؛ چراکه با عمل تسهیم وجوه به حساب‌های مختلف واریز شده و ثبت سند حسابداری آن نیز راحت می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه دریافت درگاه پرداخت می‌توانید با کارشناسان ما در سیزپی در ارتباط باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.