چطور فروش موفقی داشته باشیم؟

چطور فروش موفقی داشته باشیم؟

 

 به طور حتم همه کسب‌وکارها در تلاش هستند که با داشتن فروش خوب مشتری بیشتری جذب کنند و به درآمد بالایی برسند. یکی از جملاتی که هر صاحب کسب‌وکاری باید آن را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد، جمله مارک کوبان، یکی از مشهورترین سرمایه‌گذاران دنیاست که می‌گوید: اگر فروش بهتری می‌خواهید، فقط با مشتری همراه شوید و در تمام مراحل به او کمک کنید.

 در این مقاله قصد داریم چند نکته مهم را برای اینکه بتوانید در هر زمینه‌ای که کسب‌وکاری دارید، فروش موفقی داشته باشید، بیان کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 

 آشنایی با تکنیک‌های فروش موفق

 درست است که مهارت فروش و گفتگو به‌صورت تقریبی ذاتی است؛ اما افرادی که علاقه‌مند به این کار هستند می‌توانند مهارت‌هایی را هم اکتسابی به دست بیاورند. برای این کار به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم دقت داشته باشید.

 

 شناسایی نیاز مشتری

 در اولین قدم برخورد با مشتری ابتدا نیاز او را شناسایی کنید. گاهی پیش می‌آید حتی افراد به نیازهای خود نیز واقف نیستند و این شما هستید که باید با سؤال‌های درست آنها را شناسایی کنید. به طور مثال کسب‌وکارهای اینترنتی توجهی به انتخاب درست درگاه پرداخت ندارند. هر شرکتی که نام مشهوری داشته باشد یا حتی کارمزد کمتری بگیرد، معیاری برای انتخاب آنها خواهد بود. اما این عوامل در بلندمدت سبب بروز مشکلاتی می‌شود که نه تنها مشتریان بیشتری برای شما به دست می‌آورد؛ بلکه سبب کم شدن رونق کسب‌وکارتان نیز خواهد شد.

 

 تماس با مشتری بالقوه

 گاهی پیش می‌آید در خریدهای اینترنتی مشتری به دلایل زیادی خرید را رها کند. برای از دست نرفتن مشتریان بالقوه، بهتر است در کمتر از ۲۴ ساعت از طرق مختلف مانند ایمیل، تلفن، پیامک و... با آنها تماس بگیرید و با رفع مشکل، فروش موفقی داشته باشید.

 

 از دید مشتری نگاه کنید

 به تمامی مراحل خرید اعم از انتخاب تا انتهای پرداخت وجه که در درگاه پرداخت اینترنتی انجام می‌شود را از دید مشتری چک کنید. تمامی مراحل خرید را به طور مفصل با استفاده از راه‌های مختلف به مشتری آموزش دهید. شما می‌توانید به‌صورت فیلم ضبط شده‌ای نشان دهید که چند نفر از مشتریان از این نوع خدمات به سادگی استفاده کرده‌اند و با محصولات شما به موفقیت رسیدند.

 

 لنگر پیدا کنید

 بله درست خواندید پیدا کردن لنگر، یکی از تکنیک‌های مهم فروش است. برای بهتر درک کردن این مطلب باید بگوییم اغلب فروشندگان ماهر در ابتدای مکالمات خود به دنبال یک لنگر از مشتری هستند. در واقع با اولین اطلاعاتی که مشتری در زمان مکالمه به فروشنده ارائه می‌دهد، می‌توان لنگر مناسبی برای فروش پیدا کرد.

 شاید شما دقت نکرده باشید اگر فروشنده‌ای از ابتدا قیمت‌های کالایی را بالا پیشنهاد دهد و در پایان با تخفیف‌های نجومی و آفرهای ویژه قیمت کمتری اعلام کند، مشتری قطعاً برای خرید ترغیب خواهد شد.

 این روش در فروشگاه‌های اینترنتی نیز با گذاشتن کمپین‌های فروش ویژه اجرا می‌شود و با پر شدن سبد محصولات خرید، در پایان و در زمان پرداخت پول در درگاه پرداخت اینترنتی تخفیفات خوبی برای مشتریان اعمال خواهد شد.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 به پیشرفت کسب‌وکارتان تمرکز کنید

 شاید دیده باشید صاحبان کسب‌وکاری را که به جای اینکه روی پیشرفت خدمات و محصولات خود تمرکز کنند مدام به دنبال این هستند که الان رقیب چه کرد و چه آفری ارائه داد تا عیناً همان را برای کسب‌وکار خود پیاده‌سازی کنند. در واقع نه خلاقیتی و نه حرفی برای گفتن دارند و فقط به دنبال تقلید کامل هستند.

 این نکته را مدنظر داشته باشید که مشتریان باهوش هستند و این رویه تقلید را به خوبی تشخیص می‌دهند.

 به دنبال سود مشتری هم باشید

 سود شما در گروی سود و رضایت مشتری است. بهترین کیفیت و خدمات را ارائه دهید تا مشتری نسبت به پولی که به شما پرداخت می‌کند احساس رضایت داشته باشد. گاهی کسب‌وکاری به نحوی درست و باکیفیت محصولات و خدمات خود را ارائه می‌دهد که مشتری به دنبال تخفیف و کم‌تر شدن پرداختی خود نیست.

 

 داشتن مزیت رقابتی برای فروش بیشتر

 علاوه بر اینکه روی کیفیت محصولات و خدمات خود تمرکز می‌کنید به رقابت و ارائه آپشن‌های منحصربه‌فرد نیز به مشتریان خود فکر کنید. به طور مثال زمانی که درگاه پرداخت برای سایت خود انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که چه مزیت رقابتی با سایر رقبای خود دارد. پشتیبانی، میزان کارمزد و خدمات ویژه‌ای که درگاه پرداخت اینترنتی انتخابی شما ارائه می‌دهد را به‌خوبی با دیگر رقبا بررسی کنید.

 

 تفکیک مشتری‌های فعلی و جدید

 با ارائه خدمات مناسب و آسان کردن مراحل خرید مشتریان جدید می‌توانید آنها را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید؛ اما این نکته را فراموش نکنید که باید حواستان به مشتریان فعلی خود نیز باشد.

 حفظ ارتباط با مشتری‌های قبل بسیار اهمیت دارند و این ارتباط باعث می‌شود تا آنها به سراغ رقبا نروند. به طور مثال می‌توانید با در نظر گرفتن کدهای تخفیف، ارسال هدایا و... رابطه برندتان را با مشتریان قدیمی دائمی نگه دارید.

 

 و در پایان

 ایجاد رابطه خوب با مشتریان، درک آنها، ارائه محصولات باکیفیت و فراهم‌سازی مراحل خرید راحت چه اینترنتی و چه حضوری، کلیدهای موفقیت در فروش هستند. فراموش نکنید که تمام هدفتان رفع نیازهای مشتری و رضایت آنها از شما و کسب‌وکارتان باشد و فقط روی فروش بیشتر تمرکز نکنید. فروش چرخه پویایی است که فقط با جلب رضایت مشتریان می‌چرخد.

 در این بخش بد نیست با درگاه پرداخت سیزپی نیز آشنا شوید. این شرکت با داشتن مجوز از سمت بانک مرکزی و شاپرک درگاه پرداخت امنی برای مشتریان شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید با کمترین کارمزد از مزایا خوب این درگاه مانند پشتیبانی ۲۴ ساعته، فاکتور آنلاین، لینک پرداخت و... بهره‌مند شوید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.