پی تک یا فناوری پرداخت

پی تک یا فناوری پرداخت

روش های پرداخت از زمان های قدیم تا به امروز در حال تکامل بوده است، در قدیم تنها راه حل برای پرداخت  "چوب تقسیم" یا چوب خط بوده است. یک تکه چوب با بریدگی هایی برای نشان دادن بدهی مشخص و به دو قطعه تقسیم می شده، یک قطعه از آن چوب دست فروشنده بود و یک قطعه دیگر دست خریدار، این باعث می شد که فروشنده حساب کتاب هر مشتری را متوجه شود. اما در عصر جدید با پیشرفت فناوری و ایجاد تغییراتی در صنعت پرداخت، ما از پرداخت های سنتی و نقدی به گزینه های پرداخت دیجیتال حرکت خواهیم کرد. دیگر مجبور نیستیم برای خرید چیزهای مورد نیاز خود، پول زیادی را با خود حمل کنیم. بیشترین چیزی که ما برای جا دادن در کیف و کیف پول خود به آن نیاز داریم، کارت های بانکی یا بهتر از همه، تلفن های همراه  هوشمند خود می باشد. در سال 2021 صاحبان کسب و کارها، به جستجوی راه ها و فناوری های جدید برای تأمین نیازهای مشتریان و ارائه روش های پرداخت انعطاف پذیر، راحت و امن برای آنها می باشند.

پی تک به معنای فناوری پرداخت می باشد. پی تک با سرعت در حال گسترش است و طبق آمار جهانی پرداخت، حجم تراکنش‌های غیرنقدی در دنیا به طور مستمر از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ روند افزایشی ۱۲.۷ درصدی خواهد داشت. فناوری پرداخت یا پی تک در حال متصل شدن به لباس های هوشمند است، که به آن پی تک اشیا گفته می شوند. از مچ بندها، ردیاب های تناسب اندام و ساعت ها گرفته تا جواهرات و لباس های هوشمند، اکنون طیف وسیعی از دستگاه های پوشیدنی وجود دارد که شامل پرداخت نیز می شود و این امر مورد توجه مشتریان قرار گرفته است. پی تک اشیا چیزی مستقل از اینترنت اشیا می باشد،

همینطور که می بینید هیچ محدودیتی برای رشد فناوری پی تک نیست و در آینده نه چندان دور شاهد اتفاق افتادن پی تک اشیا در ابعاد فراتر از تصور خواهیم بود.

 

مرتبط بخوانید: ابزار پرداخت پوشیدنی

 

شرکت سیزپی نیز در حوزه پی تک یا فناوری پرداخت فعالیت دارد و  یکی از ارائه دهندگان درگاه پرداخت می باشد و راهکار های متنوع پرداخت برای کسب و کار های آنلاین ارائه می کند. در ادامه به چند نمونه از این سرویس ها اشاره می کنیم:

درگاه پرداخت

شما می توانید برای وب سایت و شبکه های اجتماعی خود درگاه پرداخت ایجاد کنید تا مشتری برای پرداخت هزینه محصولاتی که قصد خرید آن ها را دارد مستقیما به صفحه پرداخت بانکی هدایت شود و به صورت آسان، سریع و امن پرداخت را انجام دهد.

فاکتور آنلاین

با ایجاد و استفاده از قابلیت فاکتور آنلاین شما می توانید به شماره همراه مشتری خود لینک پرداخت حاوی فاکتور را ارسال کنید و مشتری در تلفن همراه خود با کلیک بر روی لینک پرداخت، وجه را به صورت آنلاین واریز کند. این قابلیت جایگزین مناسبی برای کارت به کارت و استفاده از دستگاه پوز می باشد.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.