پرداخت دیجیتال

پرداخت دیجیتال

چگونه می توان پرداخت دیجیتال را تعریف کرد؟

پرداخت دیجیتالی که پرداخت الکترونیکی نیز نامیده می شود، انتقال وجه از یک حساب پرداخت به حساب دیگر با استفاده از دستگاه های دیجیتال مانند تلفن همراه، کامپیوتر، دستگاه pos و دیگر کانال های دیجیتال می باشد. خدمات پرداخت دیجیتال نوعی روش پرداخت بدون تماس، بدون پول نقد و بدون کاغذ است. این فناوری به جهانیان اجازه داده است تا از طریق سرویس هایی مانند برنامه های تلفن همراه و هوش مصنوعی یادگیری ماشین، از مبادلات پرداخت راحت تری برخوردار شوند.

مزایای پرداخت دیجیتال

تغییر این پرداخت ها از پول نقد به دیجیتال مزایای قابل توجهی برای افراد و شرکت ها دارد. از مزایای دیجیتالی شدن پرداخت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه جویی در هزینه از طریق کارایی و سرعت بیشتر، استفاده از چند حساب بانکی همزمان توسط کیف پول الکترونیکی، امنیت داده ها و اطلاعات بانکی به شکل رمزگذاری شده و...

انواع روش های پرداخت دیجیتال

صاحبان مشاغل و مصرف کنندگان به طور منسجم به روشهای پرداخت سریع تر، مطمئن تر و راحت تر علاقه مند هستند زیرا استفاده از پول نقد نسبت به سال های قبل کاهش پیدا کرده است و به ویژه به دلیل ویروس کرونا، معاملات بدون تماس بسیار مورد نظر می باشد. در اینجا چند مورد از محبوب ترین انواع پرداخت دیجیتال آورده شده است که مصرف کنندگان ترجیح می دهند از آن ها استفاده نمایند:

  • پرداخت بدون تماس

برنامه های پرداخت موبایلی مختلفی وجود دارد که به کاربران امکان انتقال پول، خرید محصولات، پرداخت قبض و تقریباً هر نوع معامله و تراکنش مالی دیگر را می دهد فقط با یک ضربه انگشت. با ایجاد یک حساب کاربری و ذخیره اطلاعات پرداخت شامل اطلاعات بانکی خود در آن، خرید کالا و خدمات با استفاده از تلفن همراه سریع و آسان انجام می شود. این قابلیت به مشتریان اجازه می دهد که توسط کیف پول دیجیتال پرداخت الکترونیکی خود را به راحتی انجام دهند.

پرداخت بدون تماس فقط به کیف پول موبایل محدود نمی شود. کارت های اعتباری جدید همچنین مجهز به فناوری فرکانس رادیویی RFID یا ارتباطات نزدیک NFC است که مورد استفاده برای پرداخت های بدون تماس هستند. با کارت اعتباری بدون تماس، افراد به سادگی کارت را نزدیک کارت خوان می گیرند و دیگر نیازی به کشیدن کارت خود، قرار دادن آن در کارت خوان یا حتی ضربه زدن روی آن  پایانه نیست. این روش پرداخت دیجیتال به دلیل سرعت و تجربه یکپارچه، در حال استفاده می باشد.

  • گزینه های پرداخت در شبکه های اجتماعی

تعداد زیادی از افراد هنگام خرید به رسانه های اجتماعی مراجعه می کنند. بر اساس آمارهای انجام شده 75٪ از تصمیمات خرید افراد، تحت تأثیر حضور یک برند در شبکه های اجتماعی می باشد.

دامنه خدمات حساب های تجاری پیج اینستاگرام و کانال تلگرام خود را  گسترش داده و آن ها را مجهز به درگاه پرداخت نمایید.

بیشتر بخوانید: ایجاد درگاه پرداخت شبکه های اجتماعی

یک کد مربع شکل که حاوی داده است. از آنجا که روشی سریع و آسان برای تبادل اطلاعات است و دارای پتانسیل قابل توجهی برای کاهش هزینه های پذیرش پرداخت است، محبوب شده است. تمام آنچه برای انجام پرداخت، مورد نیاز است یک دستگاه دیجیتال با دوربین است.

  • پرداخت های بیومتریک

پرداخت های دیجیتال بیومتریک از شناسه بیومتریک به عنوان وسیله ای برای تأیید و دریافت مجوز پرداخت استفاده می کنند. شناسه بیومتریک به هر وسیله ای گفته می شود که با ارزیابی یک یا چند صفت متمایز کننده، فرد به طور منحصر به فرد شناسایی شود. شناسه های منحصر به فرد شامل اثر انگشت، هندسه دست، هندسه لاله گوش، الگوهای شبکیه و عنبیه، امواج صوتی، DNA و امضاها است که برای جلوگیری از سرقت هویت و کلاهبرداری استفاده می شود. در حال حاضر بسیاری از تلفن های دارای کیف پول دیجیتال مانند Google pay و Apple pay  از اثر انگشت یا تشخیص چهره استفاده می کنند. شرکت ویزا کارت در حال آزمایش یک کارت پرداخت بیومتریک است که به کاربران امکان می دهد با لمس حسگر روی کارت، تراکنش را تأیید کنند که می تواند به جای وارد کردن کد PIN یا امضای رسید، اثر انگشت را مطابقت دهد. پیش بینی می شود تا سال 2021 بیش از 18 میلیارد معامله بیومتریک در هر سال انجام شود. به عنوان یک صاحب کسب و کار، محافظت از داده ها و همچنین اطلاعات مشتریان بسیار مهم است و احراز هویت بیومتریک راهی برای دستیابی به این اهداف است.

 

مزایای پرداخت با یک لمس ساده بسیار فراتر از حفظ فاصله اجتماعی خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درگاه پرداخت اینترنتی با کارشناسان ما تماس بگیرید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.