وب مانی چیست

وب مانی چیست

وب­مانی یک سامانه پرداخت الکترونیکی سریع و محیطی برای کسب و کارهای آنلاین است که امکان انجام تراکنش‌های مالی را در کوتاهترین زمان ممکن و بدون نیاز به حساب بانکی یا کارت اعتباری فراهم می‌کند. ارزش هر وب مانی همواره برابر 1 دلار است و نوسان نمی کند و از این جهت وب مانی جز ارزهای فیات محسوب می شود. پول فیات به واحد پولی گفته میشود که دولت‌ها آن را منتشر می‌کنند اما پشتوانه فیزیکی (مانند طلا ، نقره) ندارد . وبمانی در کشورهایی مثل روسیه کاربرد بیشتری دارد. کارمزد وب مانی هم 0.8 درصد است که در مقایسه با بزرگترین رقیبش یعنی پرفکت مانی کارمزد بالایی است. یعنی اگر 100 دلار برای کسی ارسال کنید باید 80 سنت کارمزد پرداخت کنید. پس از ثبت نام در وب مانی ، هر کاربر می تواند کیف پول های مختلفی داشته باشد مثل کیف پول دلار آمریکا (WMZ)، کیف پول یورو(WME)، کیف پول روبل روسیه(WMR)، کیف پول بیت کوین (WMX)و غیره که با ساخت هر کیف پول می توانید آدرس کیف پول خود را برای فرستنده ارسال کنید. با مثال بخواهیم توضیح دهیم برای خرید دلار وب مانی از صرافی، باید آدرس کیف پول دلار خود را ارسال کنید. خوشبختانه وب مانی جزو ارزهایی است که ایران را تحریم نکرده و قابل استفاده می باشد. وبمانی، سطوح امنیتی متعددی را برای حفاظت از حساب‌های کاربران و سرمایه‌شان برروی پلتفرم ارائه می‌دهد که اولین و مفیدترین آنها ازطریق ارسال پیامک است.

کاربردهای وب مانی

خرید از سایت های اینترنتی

شارژ اکانت های مختلف مانند اکانت پلی استیشن

خرید بیت کوین

نقل و انتقالات ارزی

انواع پاسپورت های وبمانی

پاسپورت وبمانی تایید می‌کند که دارنده آن، یک شخص واقعی است. در واقع پاسپورت‌های وبمانی، نمایش‌دهنده سطح تایید کاربران سیستم است.

پاسپورت Alias (Alias WM-Passport): پاسپورت وب مانی الیاس برای انتقال های کم، صورتحساب مالی و خرید های اینترنتی در مبالغ کم بسیار مناسب و عالی است. این نوع پاسپورت برای کسانی که به تازگی کار با سیستم را شروع کرده اند مناسب است.

پاسپورت رسمی (Formal WM-Passport) : با ثبت اطلاعات هویتی خود و ارسال یک اسکن از صفحه پاسپورت خود برای وبمانی می‌توانید پاسپورت قرادادی در وبمانی دریافت کنید. با این حساب می‌توانید تا روزانه 3,000 دلار تراکنش انجام دهید و حداکثر 10,000 دلار در کیف پول خود داشته باشید

پاسپورت مقدماتی (Initial WM-Passport): این نوع پاسپورت برای کارمندان شرکت های کوچک تجاری و اینترنتی توصیه می شود این نوع پاسپروت رایگان نیست.

پاسپورت شخصی (Personal WM-Passport) :بالاترین سطح پاسپورت در وب مانی، پاسپورت پرسونال یا شخصی است و شما به‌عنوان یک کاربر که دارنده‌ی این پاسپورت است قادر خواهید بود تا از تمامی امکانات وب مانی بهره ببرید. هزینه صدور این نوع پاسپوت 50 دلار است.

برای اطلاع از درگاه پرداخت و استفاده از خدماتی مانند لینک پرداخت با کارشناسان درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی در تماس باشید. 

           

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.