همه چیز درباره بانکداری هوشمند

 همه چیز درباره بانکداری هوشمند

 

 مفهوم بانک و بانکداری در عرصه مالی با تغییرات فناوری و پیشرفت‌های آن تحولی اساسی داشته است. این پیشرفت‌ها سبب تغییرات چشمگیری در امور بانکی شده و تمامی خدمات بانک‌ها گامی به سمت هوشمند شدن برداشته‌اند. هوشمند شدن تمامی روال بانکداری و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌دهد، سبب افزایش بهره‌وری بانک‌ها می‌شود و فرصتی مناسب برای بهبود خدمات به مشتریان است. در این مقاله قصد داریم درباره مفهوم بانکداری هوشمند و ابعاد آن صحبت کنیم و به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 بانکداری هوشمند چیست؟

 همان‌طور که می‌دانید به کمک هوش مصنوعی تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، ارائه خدمات بانکداری یا حتی استفاده از اینترنت و بلاک‌چین و... ارتقا یافته و مفهوم مالی و بانکی با کمک فناوری‌های نوین تغییر پیدا کرده است. بانکداری نوین حتی به مشتریان خود نیز خدمات بهتری ارائه می‌دهد و کمک می‌کند تا بانک‌ها بهره‌وری بیشتری نسبت به قبل خود داشته باشند.

 

 آشنایی با روش‌ها و راهکارهای بانکداری هوشمند

* استفاده هوش مصنوعی و الگوریتم‌های ماشینی آن به جهت تحلیل و بررسی اطلاعات و داده‌ها

* تحلیل و بررسی داده‌های بزرگ برای شناسایی و پیش‌بینی رفتار مشتریان و به دست آوردن اطلاعات مالی

 *استفاده از اینترنتی برای انتقال داده‌ها و البته حفظ آنها به صورت سراسری و هماهنگ در سراسر کشور

 *استفاده از فناورهای جدید مانند بلاک‌چین برای افزایش امنیت تراکنش‌ها و انتقال داده‌های مالی.

 *استفاده از فناوری‌های نوین برای راحت‌تر کردن دسترسی عموم مردم به خدمات بانکی مانند تولید اپلیکیشن و راه‌اندازی سایت و ارائه خدمات بانکی از طریق آنها

*کمک گرفتن از ربات‌ها برای انجام فرآیندهای خودکار جهت امور روزمره.

 *استفاده از فضاهای ذخیره‌سازی ابری برای نگهداری امن داده‌ها

 

 بانکداری هوشمند چه خدماتی را ارائه می‌دهد؟

 خدمات بانکی موبایل و آنلاین

 بانکداری هوشمند کمک می‌کند تا مشتریان بتوانند به صورت غیرحضوری از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به حساب‌های خود دسترسی داشته باشند و بتوانند از طریق درگاه پرداخت یا حتی لینک پرداخت تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند.

 

 پرداخت‌های آنلاین

 از طریق اپلیکیشن‌های بانک‌های نوین می‌توانید بدون مراجعه به بانک‌ها، قبوض خود را پرداخت کنید و همچنین با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی خریدهای آنلاین خود را تکمیل کنید.

 

 ارائه توصیه مالی

 با کمک هوش مصنوعی بانک‌ها می‌توانند بر اساس داده‌ها و الگوریتم‌های تعیین شده از سمت هوش مصنوعی، توصیه‌های مالی به مشتریان ارائه دهد.

 

 ارائه کارت‌های بانکی هوشمند

 بانک‌ها بعد از هوشمند شدن قادر هستند کارت‌های اعتباری هوشمندی به مشتریان خود ارائه دهند که علاوه‌بر امنیت، قابلیت‌ها و تنوع بالایی دارند.

 

 انتقال پول به سراسر جهان

 در بانکداری هوشمند انتقال پول به سراسر جهان با سرعت بالا و کمترین هزینه امکان‌پذیر است.

 

 امنیت بیشتر برای حساب‌ها

 با استفاده از فناوری‌های امنیتی مثل بلاک‌چین یا استفاده از روش‌های شناسایی دومرحله‌ای، امنیت تراکنش‌های مالی افزایش پیدا کرده است.

 

 تبادل ارز از طریق بانکداری هوشمند

 از طریق بانک‌های هوشمند امروزی راحت‌تر و امن‌تر از قبل می‌توانید ارز را در سطح جهانی تبادل کنید .

 

 مانیتورینگ فعال

 در بانکداری نوین با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند بر روی تراکنش‌ها و فعالیت‌های مشکوکی که ممکن است در درگاه پرداخت و... رخ دهد نظارت کامل داشته باشند.

 

 آموزش کارکنان

 در بانکداری هوشمند در ابتدای کار، کارکنان آموزش‌هایی در زمینه امنیت و اجتناب از فریب و البته حفاظت از اطلاعات بانک را می‌گذرانند و بعد استخدام می‌شوند.

 

 پایگاه داده مطمئن

 اطلاعات مشتریان در بانکداری نوین و هوشمند در پایگاه‌های اطلاعاتی مطمئنی نگه‌داری می‌شوند و افراد به آنها دسترسی محدودی دارند. جالب است بدانید این اطلاعات سراسر رمزنگاری شده‌اند و مدیریت آنها به‌صورت سراسری انجام می‌شوند.

 

 به‌روزرسانی مداوم

 در بانکداری هوشمند تمامی نرم‌افزارها و سیستم‌های امنیتی در فواصل زمانی کمی برروزرسانی می‌شوند. این سبب خواهد شد تا آسیب‌پذیری بانک‌ها در مقابل حملات سایبری و... کمتر شود.

 

 و در پایان

 در این مقاله با بانکداری هوشمند و راه‌های نوین بانکداری آشنا شدید. بانک‌ها به دلیل امنیتی راهکارها و خدمات خود را به صورت مداوم بازبینی می‌کنند تا بتوانند با شناسایی نقاط ضعف خود آنها را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنند. هر یک از بانک‌ها دارای درگاه پرداخت امنی هستند که کسب‌وکارها اغلب برای دریافت آنها باید پروسه زمانی طولانی را طی کنند. برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مطمئن می‌توانید به شرکت‌هایی که از سمت بانک مرکزی و شاپرک منتخب اعلام شده‌اند، اطمینان کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر جهت دریافت درگاه پرداخت سیزپی با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.