نحوه فعال‌سازی اینتاکد مالیاتی را می‌دانید؟

نحوه فعال‌سازی اینتاکد مالیاتی را می‌دانید؟

 

 پرداخت مالیات امری ضروری برای انواع کسب‌وکارهاست. برای اینکه این کار به راحت‌ترین شکل توسط افراد انجام شود از سوی سازمان امور مالیاتی کشور راهکارهای متعددی پیشنهاد شده است. استفاده از کد مالیاتی نیز یکی از راهکارهای خوب این سازمان است. شما از کد مالیاتی چه می‌دانید؟ برای شروع هر کسب‌وکاری به‌خصوص کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌ها، اخذ کد مالیاتی لازم است تا بتوانید درگاه پرداخت بگیرید و تراکنش‌های بانکی خود را انجام دهید.

 

 اینتاکد مالیاتی چیست؟

 برای اینکه بتوانید مالیات را به صوت هوشمند پرداخت کنید، نیاز به کد مالیاتی دارید. شناسایی مشاغل یا حتی طبقه‌بندی آنها با کمک کد مالیاتی راحت‌تر انجام می‌شود. هر واحد اقتصادی در کشور با شناسه‌ای خاص شناخته شده که این شناسه‌ها توسط سازمان امور مالیاتی تعیین و سپس اعلام می‌شود.

 کدهای مالیاتی اختصاصی که برای هریک از فعالیت‌های اقتصادی و مشاغل صادر می‌شود اینتاکد نام دارند. با کمک می‌توانید فعالیت‌های خود را به طور دقیق برای سازمان مالیات شرح دهید. از این کد برای طبقه‌بندی و رتبه‌بندی مشاغل نیز استفاده می‌کنند و به‌واسطه آن امور مالیاتی و پرداخت آن را راحت‌تر خواهند شد. تخصیص اینتاکد مالیاتی برای مشاغل جهت افزایش دقت در طبقه‌بندی و تسهیل شدن امور مالیاتی آنان کاربرد دارد.

 

 دسته‌بندی مشاغل توسط اینتاکد

 مشاغل توسط اینتاکد به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از: بخش تولید، بخش بازرگانی و بخش خدمات. صاحبان کسب‌وکار با دسته‌بندی می‌توانند جایگاه خود را در دسته مناسب پیدا کنند و بتوانند فعالیت‌های داخلی و خارجی یا واردات و صادرات خود را راحت‌تر انجام دهند. به یاد داشته باشید که اگر شما شرکتی بازرگانی هستید باید به‌منظور انجام امور واردات و صادرات خود کد اقتصادی نیز داشته باشید.

 

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 ویژگی‌های اینتاکد

 با کمک اینتاکد همه مشاغل می‌توانند از عدالت مالیاتی بهره‌مند شده و مجبور به پرداخت روشن و واقعی شوند. اینتاکد مالیاتی ابهامات را در پرداخت مالیات فعالیت‌ها از بین می‌برد و از طریق این کد می‌توانید فعالیت‌های قدیمی کدهای آیسیک را می‌توانید با کدهای طراحی شده تطابق دهید.

 با داشتن کدمالیاتی می‌توانید اظهارنامه مالیاتی خود را راحت‌تر ارائه دهید و از تبصره ماده ۱۰۰ بهره ببرید. برای راحت‌تر شدن کار صاحبان کسب‌وکار سازمان امور مالیاتی در حال حاضر ارائه اظهارنامه مالیاتی بدون داشتن اینتاکد غیر ممکن کرده است و به همین دلیل تمامی فعالات اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار بهتر است از ابتدای فعالیت تشان برای گرفتن این کد اقدام کنند.

 

 چه کسانی به اینتاکد نیاز دارند؟

 کمی قبل اشاره شد که تمام فعالان اقتصادی باید اینتاکد داشته باشند و در سازمان امور مالیاتی ثبت‌نام کرده باشند.

 

 روش دریافت اینتاکد

 برای اطلاع از دریافت اینتاکد؛ بهتر است بدانید برای این کار لازم است به سایت جامع مالیات بروید و با تکمیل اطلاعات هویتی خود پرونده الکترونیک باز کنید. برای این کار باید در سایت سازمان مالیاتی به بخش میز خدمت مراجعه کرده و بعد از آن به بخش پیش ثبت‌نام بروید و فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کنید.

 بعد از اینکه ثبت‌نام شما در سایت سازمان مالیاتی تکمیل شد باید اطلاعاتی درباره فعالیت اقتصادی که انجام می‌دهید را نیز در سایت ثبت کنید. بعد از این کار در صورت تأیید اطلاعات وارد شده در سایت، پیامکی نام کاربری و رمز عبور شما را اعلام می‌کند.

 

 و در پایان

 در این مقاله اشاره شد که سازمان امور مالیاتی برای راحت‌تر شدن روند اخذ مالیات‌های کسب‌وکارها اینتاکد را جایگزین کد آیسیکی کرده است. دسته‌بندی هوشمند مشاغل مختلف در سازمان مالیات متفاوت است و با اینتاکد مشاغل به سه دسته تقسیم می‌شوند.

 با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی شما می‌توانید در کمترین زمان مالیات خود را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید. فقط باید توجه داشته باشید که درگاه پرداختی که استفاده می‌کنید معتبر باشد و گرفتار افراد سودجو نشوید. درگاه پرداخت سیزپی دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی و سامانه شاپرک است و قادر است علاوه بر درگاه پرداخت، خدمات و پشتیبانی خود به مشتریان خود ارائه دهد.

 اگر شما بعد از دریافت کردن کد اقتصادی خود به دنبال درگاه پرداخت برای سایت کسب‌وکار آنلاین خود هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم تا با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.