مزیت های پادکست

مزیت های پادکست

در متون قبلی بلاگ درگاه پرداخت سیزپی که در خصوص پادکست ها بود به چیستی و ماهیت پادکست اشاره کردیم. در خصوص نحوه کسب در آمد از تولید پادکست نیز مطالبی گفتیم و برخی از پادگیر ها یا همان اپلیکیشن های منتشر کننده پادکست ها را معرفی کردیم در این نوشتار نیز می خواهیم به مزایای گوش دادن به پادکست ها اشاره کنیم.

مزایای گوش دادن به پادکست ها چیست ؟

اگر تا کنون به یک پادکست گوش کرده باشید، متوجه شده اید که نمی توان در قالب یک کلمه یا یک جمله پادکست را تعریف و توصیف کرد. گوش دادن به پادکست ها علاوه بر اینکه جذاب و جالب است، می تواند سطح اطلاعات فردی از اطلاعات عمومی گرفته تا اطلاعات تخصصی را افزایش دهد. پادکست ها محتواهای صوتی هستند که می توانند قلب شما را به تپش بیندازند و شنونده را سر ذوق بیاورند. از آن جایی که انواع مختلفی از پادکست ها وجود دارد پس برای هر سلیقه ای پادکستی وجود خواهد داشت. شاید با خود بگویید که اصلا چرا باید به پادکست گوش بدهم؛ اما خوب است بدانید که گوش دادن به پادکست ها مزایای فراوانی دارد. در این نوشتار قصد داریم تعدادی از مزایای بارز گوش دادن به پادکست ها را بیان کنیم. پس با ما باشید.

تقویت قدرت تجسم و تخیل و درنتیجه افزایش خلاقیت

بر اساس پژوهش های انجام شده، مشخص شده است که شنوندگان پادکست ها می توانند در ذهن خود تصاویری رنگی خلق کنند و این تصویرسازی ذهنی به همراه درگیری احساسات خواننده با محتوائی که در پادکست روایت می شود، اتفاق می افتد. در یکی دیگر از پژوهش ها دیده شده است که درگیری ذهن شنونده پادکست برای فهم داستانی که روایت می شود بسیار بیشتر از حالتی است که شنونده داستان را از روی کتاب بخواند. از آن جایی که شنوندگان پادکست ها بدون دیدن داستان ها تنها در حال شنیدن روایت هستند، نیاز دارند که تخیل خود را برای ساختن تصویرهای داستان درگیر کنند و به این وسیله داستانی را که روایت می شود، درک کنند. بر این اساس ذهن دنبال کنندگان پادکست ها قوی تر و تخیلاتشان مصورتر از کسانی می شود که با شنیدن پادکست ها میانه ای ندارند.

درگاه پرداخت برای دریافت حمایت های مالی پادکست ها

بسیاری از پادکست ها محتوای آموزشی دارند

پادکست ها در اندازه های زمانی متفاوت و با موضوعات متنوع ارائه می شوند، بر همین اساس در دنیای پادکست‌ها موضوع برای هر نوع سلیقه ای موجود است. پادکست ها سرشار از محتوای صوتی اطلاعاتی هستند که به صورتی آگاهانه و ناخودآگاه به ذهن شنونده وارد می شوند. با گوش کردن به پادکست ها زمان پربار تر شده و می توانید در مدت اندکی خود را در جریان روایتی قراردهید که سرشار از آموختنی‌ها است و به آن علاقه مند شوید. آموزش از طریق پادکست یکی از راههائی است که می توان از زمان به صورت بهینه استفاده کرد.

با گوش دادن به پادکست، می توانید از مهارت های چندگانه خود به صورت همزمان استفاده کنید

یکی دیگر از مزیت های پادکست این است که می توانید گوش دادن به پادکست ها را همزمان با کارهای دیگر انجام دهید. می توانید زمانی که می خواهید به سرکار بروید و یا برای شروع جلسه بعدی خود منتظر هستید، به پادکست ها گوش دهید. خیلی واضح است که زمانی که در حال وب گردی و یا چک کردن شبکه های اجتماعی خود هستید، نیازی به تمرکز کامل برای این کارها نخواهید داشت و گوش کردن به پادکست های آموزنده در این اوقات، بسیار جذاب و مفید خواهد بود. در واقع پادکست ها را می توان در هر زمان و هر مکانی برای آموختن بیشتر گوش داد.

موارد مرتبط : درگاه پرداخت پادکست

با شنیدن پادکست ها می توانیم شنونده ی بهتری می شویم

در هر سن و جایگاهی که باشیم، روزانه با تعدادی از افراد سر و کار و تعامل دارید و معاشرت با مردم بخش عمده ای از زندگی روزمره شما را تشکیل می دهد. پادکست ها یعنی شنیدن داستان دیگران با استفاده از صرف کمترین زمان و کمترین انرژی.
بواسطه گوش کردن به پادکست ها شخص با گوینده، گفتمان نمیکند و در عوض تنها شنونده باقی خواهد ماند. با گوش دادن به پادکست می آموزیم که گاهی تنها باید شنونده ی صرف باشیم و دست از نظر دادن و ارائه راه حل  برداریم، می آموزیم که گاهی مردم دوست دارند که تنها به داستان آنها گوش داده شود. پادکست ها به ما کمک می کنند که کاملا شنونده داستان های دیگران شویم و شاید خودمان هم بخشی از داستان آنها شویم. با این کار حس همزاد پنداری در ما تقویت می شود و می توانیم به مرور به شنونده ی بهتری تبدیل شویم.

مزیت گرفتن درگاه پرداخت برای پادکست


درباره جهان پیرامون بیشتر خواهیم آموخت و حس نوع دوستی در ما تقویت خواهد شد

پادکست ها به ما می آموزند که جهان هستی جنبه ها و بعدهای متفاوتی دارد وداستان‌های آن را می توان با صداهای مختلفی شنید. پادکست ها به ما یاد می دهند که از چه کسی بیاموزیم و همین هم سبب می شود که بتوانید دیدهای گسترده و متفاوتی به مسائل اطراف خود پیدا کنید. از همین راه و با شنیدن داستان های متفاوت از پادکست های گوناگون، جهان تازه و جذابی پیش چشمان ما نمایان خواهد شد. نگاه کردن به جهان از دریچه های متفاوت و همزادپنداری با شخصیت داستان هایی که در پادکست روایت می شود، در نهایت منجر به جهان بینی عمیق تر و نوع دوستی بیشتر با دیگران خواهد شد.

 

پادکست ها با تمام سرگرمی هایی که تا به حال داشتیم متفاوت هستند

اگر دوست ندارید کتاب بخوانید، پادکست ها را امتحان کنید. از گوش دادن به پادکست هایی شروع کنید که قصه های جذاب و شخصیت های دوست داشتنی دارند. با استفاده از گوش کردن به این پادکست ها می توانید حس جدیدی در خود ایجاد کنید. گوش دادن به این نوع از پادکست‌ها که محتوای روایی و داستانی دارند، می توانند شما را از کسل بودن و بی حوصلگی در بیاورند و راه هائی تازه روبرویتان باز کنند. Google

با شنیدن محتوای پادکست ها علاقمندی های جدید پیدا خواهید کرد

شما با گوش دادن به پادکست سریالی، می توانید خود را به جای کاراکترهای متفاوتی که در داستان روایت می شود قرار دهید، در هر بخش از یک پادکست اطلاعات جدیدی کسب کنید و از همین طریق متوجه شوید که در هر صحنه ی داستان چه اتفاقی می افتد. شما با هر بار قرار دادن خود به جای کاراکترهای داستان، زندگی جدیدی را زندگی می کنید و می توانید علایق جدیدی در خود پیدا کنید که شاید در عالم واقع در آنها استعداد خارق العاده ای داشته باشید. خیلی از این حوزه ها مواردی هستند که شاید در زندگی روزمره خود هرگز به آنها دقت نمی کرده اید.

در نهایت می توان نتیجه گرفت پادکست ها به شما فرصت می دهند که صدای افراد بسیاری را بشنوید و داستان ها و روایت هایی را دنبال کنید. با گوش دادن به پادکست ها می توانید تجربه ای متفاوت را از آنچه در زندگی روزمره کسب می کنید بدست آورید. پادکست ها یکی از مهم ترین انواع رسانه ها و مدیاها هستند که سال به سال براهمیت آنها افزوده می شود از اینرو ست که درگاه پرداخت سیزپی نیز همکاری خود را با بسیاری از پادکست ها آغاز کرده است. بسیاری از پادکست ها برای دریافت حمایتهای مالی از مزایای درگاه پرداخت اینترنتی استفاده می کنند. مثلا لینک پرداخت سیزپی را در توضیحات اپیزودهای خود قرار می دهند تا حامیان آنها از آن طریق وجوه حمایتی و اسپانسرشیپ را برای آنها واریز نمایند.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.