مراحل تبدیل کسب‌وکار سنتی به کسب‌وکار اینترنتی

مراحل تبدیل کسب‌وکار سنتی به کسب‌وکار اینترنتی

 

 دسترسی به اینترنت کارها را بسیار آسان‌تر از قبل کرده است. اگر شما هم اهل استفاده از اینترنت باشید گاهی میشود برای خرید شیر و پنیر هم دست‌به‌دامن اینترنت و سایت‌های فروشگاهی شد. صاحبان کسب‌وکارهای سنتی اگر با موج جدید فناوری و استفاده از اینترنت و خریدهای اینترنتی پیش نروند، دچار مشکلات زیادی خواهند شد.

 فروش اینترنتی از طریق سایت مشتریان زیادی به سمت خود جلب می‌کند و باید در اصل گفت که فروش اینترنتی مکمل فروش فیزیکی است. برای اینکه از فروش عقب نمانید و پا به‌پای بازار پیش بروید بهتر است همین الان به فکر اینترنتی کردن کسب‌وکار خود باشید. این کار ممکن است سختی‌ها و چالش‌های خاصی داشته باشد که بد نیست قبل از اقدام به این کار از آنها مطلع باشید. در این مقاله قصد داریم درباره مراحل تبدیل کارهای سنتی به اینترنتی صحبت کنیم و از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 اقدامات لازم برای اینترنتی شدن کسب‌وکار

 

 تحقیق و بررسی

 قبل از هر گونه اقدامی تحقیق کرده و رقبای خود را که کار خود را زودتر از شما اینترنتی کرده‌اند، بررسی کنید. بسنجید که محصولات یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید، در اینترنت قابل‌فروش هستند و مشکلاتی که ممکن است با آنها برخورد کنید، کدام‌اند؟

 

 بودجه تعیین کنید

 با تحلیل شرایط راحت‌تر می‌توانید بودجه‌ای که برای این کار لازم دارید را بسنجید. برنامه‌ریزی کنید تا بودجه‌ای که برای راه‌اندازی سایت و کارهای مربوط به خرید و ثبت‌نام درگاه پرداخت اینترنتی لازم دارید را برآورد کنید. بعد از تمام این کارهای اولیه می‌توانید برای جذب مشتری، تبلیغات و... نیز پولی در نظر بگیرید تا باقدرت، کار اینترنتی خود را شروع کنید.

 

 استفاده از یک پلتفرم

 سایت فروشگاهی یکی از بهترین گزینه‌های شما برای خرید مشتریانتان است، زیرا با سایت مشتریان می‌توانند به طور دقیق محصولات شما را ببینند و در محیط امن درگاه پرداخت منتخب شما پول نیز پرداخت کنند.

 اگر شما در فضای مجازی مانند اینستاگرام نیز فعالیت دارید، می‌توانید در بیو آن نشانی سایت و لینک پرداخت خود را قرار دهید تا مشتری چندین راه مختلف برای خرید از محصولات شما داشته باشد.

 

 بهینه‌سازی فروشگاه برای فروش بیشتر

 سایت خود را از همان ابتدا بهینه‌سازی کنید و تک‌تک کارهایی مانند درج لگوی مناسب، تصویرگری‌ها، رنگ برند، ایجاد تم مناسب برای سایت و... را به بهترین شکل انجام دهید. از افرادی که تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ برای کسب‌وکار الکترونیکی دارند، کمک بگیرید. این نوع کارها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید افراد بیشتری را برای بازدید به سایتتان بکشانید.

 برای جذب مشتری بهینه‌سازی موتورهای جستجو با استفاده از دانش سئو بسیار مهم است. می‌توانید برای سایت خود وبلاگ درست کنید و از افراد ماهر بخواهید مقالاتی با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، برای سایتتان بنویسند. مراحل خرید و استفاده از درگاه پرداخت را خودتان به طور مرتب چک کنید تا مشتریان با مشکلی مواجه نشوند.

 

 استفاده از رسانه‌های اجتماعی

 همان‌طور که اشاره شد در رسانه‌های اجتماعی نیز فعالیت داشته باشید و در بیو آن سایت و لینک پرداخت خود را به اشتراک بگذارید. فعالیت در این نوع رسانه‌ها و به‌روزرسانی مداوم محتواهای جذاب و مفید سبب جذب مخاطبان و افزایش شما خواهد شد.

 

 راه‌اندازی زیرساخت‌های مناسب فروش

 توجه داشته باشید که باید تمهیداتی برای پرداخت و ارسال کالاها در نظر بگیرید. این نوع کارها در میزان محبوبیت برند شما بسیار تأثیرگذار هستند. شما نباید توجه به نکاتی مانند مدیریت سیستم سفارش‌ها، مدیریت و پیگیری حمل‌ونقل، پشتیبانی مناسب و... را فراموش کنید.

 

 ایجاد امنیت

 در خرید اینترنتی امنیت برای مشتریان بسیار مهم است. باید تمهیداتی در نظر بگیرید که اطلاعات هویتی مشتریان، تراکنش‌های مالی و... آنها در امنیت کامل باشند تا بتوانید بیزینس موفقی داشته باشید. برای این کار بهتر است ابتدا درگاه پرداخت اینترنتی مطمئنی انتخاب کنید و از رعایت پروتکل‌های امنیتی مثل SSL غافل نشوید.

 

 انجام بازاریابی

 توسعه استراتژی بازاریابی یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید در زمان راه‌اندازی فروشگاه آنلاین انجام دهید. باتوجه‌به بودجه و محصولاتتان می‌توانید برای استراتژی بازاریابی برنامه‌ریزی کنید.

 

 استفاده از فناوری‌های جدید

 برای رقابت بهتر با رقبای خود از فناوری‌های جدید استفاده کنید و از آنها در کسب‌وکار آنلاین خود غافل نشوید. هوش مصنوعی، اینترنت و... می‌توانند تجربه مشتریان را بهبود ببخشند و نقطه قوتی برای کسب‌وکار شما باشند.

 

 و در پایان

 در این مقاله با اقدامات اولیه راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین آشنا شدید. کسب‌وکار سنتی و فروشگاه اینترنتی چالش‌های خاص خود را دارند و باید در این راه از افراد متخصص نیز کمک بگیرید. درگاه پرداخت سیزپی با مجوز از بانک مرکزی و سامانه شاپرک به شما کمک می‌کند تا درگاه پرداخت امنی را برای مشتریانتان ایجاد کنید و در صورت بروز مشکلی در تمامی ساعات می‌توانید با گروه پشتیبانی قوی ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.