متاورس چیست ؟

متاورس چیست ؟

متاورس چیست؟

جدیدا در مورد متاورس و خرید زمین در متاورس زیاد می شنویم حتی مارک زاکربرگ نام فیسبوک را به متا تغییر داد در این مطلب با متاورس بیشتر آشنا خواهیم شد. Google

دنیای متاورس در حال حاضر به عنوان یک واقعیت دیجیتالی تعریف می‌شود که ۳ مفهوم واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت ترکیبی (MR) را با یکدیگر جمع می‌کند و در نهایت یک واقعیت تعمیم یافته (XR) را ارائه می‌دهد که در این دنیا انسان‌ها قادر به کار و تجارت، بازی و زندگی دیجیتالی خواهند بود. متاورس در سال 1992 در رمان علمی‌تخیلی "تصادف در برف" (Snow Crash) نوشته نیل استفنسون استفاده شد. از آن زمان، واژه متاورس برای توصیف انواع نوآوری های متمرکز بر خلق یک واقعیت مجازی پایدارتر که به زندگی فیزیکی و واقعی ما نفوذ می کنند، استفاده شده است. به عنوان مثال بازی «پوکِمون گو» یا پوکی‌مان گو (انگلیسی: Pokémon Go ) یک بازی ویدئویی در سبک واقعیت افزوده است که می توان گفت زیربنایی برای متاورس می تواند باشد. قطعات مجازی زمین در پلتفرم‌های متاورس به صورت توکن غیر قابل تعویض (NFT) فعالیت کرده و امکان مالکیت زمین را برای خریدار آن فراهم می‌کنند. درست مانند زمین واقعی و فیزیکی، املاک مجازی نیز به صورت قطعه فروخته شده و با ارز مختص آن قابل خریداری است. امروزه، قابلیت خرید املاک مجازی در جهان‌های متاورس مختلف وجود دارد. دسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) از جمله این دنیاهای محبوب هستند. رمز ارز محلی در دیسنترالند مانا (MANA) و در سند باکس توکن سند (SAND) نام دارد. دیسنترالند پلتفرمی غیرمتمرکز با محوریت واقعیت مجازی (VR) است که کاربران در بستر آن می توانند با ایجاد محتوا و برنامه های خود به درآمد برسند. در پلتفرم دسنترالند در حالی که بازی های الکترونیک در یک صفحه نمایش دو بعدی به حرکت در می آیند کاربران با استفاده از زبان برنامه نویسی اسکریپت می توانند اقدام به خلق صحنه ها، بازی ها و برنامه های سه بعدی نمایند. برای خرید زمین می توانید وارد سایت این پلتفرم شده و از منوی Land موجودی قطعات زمین را مشاهده کنید و به کمک کیف پول ارز دیجیتال خود خرید انجام دهید. فقط باید کیف پول ارز دیجیتال شما به اندازه کافی ارز مانا یا اتریوم داشته باشد. 

بیشتر بخوانید: فناوری پرداخت

ریبرندینگ فیسبوک به متا

از وقتی فیسبوک نام شرکت خود را به متا تغییر داد سرمایه گذاران علاقه زیادی به سرمایه گذاری در زمین های دیجیتالی نشان داده اند. افراد می توانند زمین های مجازی خود را تبدیل به خانه، مغازه، سینما و غیره کنند و آن را بفروشند یا اجاره دهند. تصور کنید بتوانید لباسی را قبل از خرید در این فروشگاه ها پرو کنید و بعد اقدام به خرید کنید. تبلیغات در این دنیای مجازی یک اتفاق هیجان انگیز است هم اکنون در صنعت بازی میلیاردها میلیارد پول جابجا می شود با امکان تبلیغ در این زمین های مجازی افراد به کسب درآمد خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: بهترین درگاه پرداخت ارز دیجیتال


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.