عوامل مهم در یکپارچه‌سازی فین‌تک را می‌شناسید؟

عوامل مهم در یکپارچه‌سازی فین‌تک را می‌شناسید؟

 

 در تمام زمینه‌ها ازجمله خدمات مالی، این فناوری است که کمک می‌کند تا صنعتی به موفقیت برسد و بروز باشد. با فناوری مالی (فین‌تک) آشنا هستید؟ این فناوری با بروز کردن خدمات مالی و بهبود فرایند استفاده از خدمات مالی، به رشد آن در دنیا کمک کرده است. در این مقاله قصد داریم درباره عوامل مهمی که برای یکپارچه‌سازی فین‌تک نقش اساسی دارند صحبت کنیم، به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 نقش فین‌تک در کمک به مشاغل و مصرف‌کنندگان

 فین‌تک برای اینکه صاحبان مشاغل و مصرف‌کنندگان، مدیریت بهتری روی عملیات مالی و حتی زندگی خود داشته باشند، از نرم‌افزارهای مخصوصی برای رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند. همیشه در تاریخ، صنعت بانکداری به کندی رشد کرده است و زمانی که با تغییر و تحولاتی مواجه می‌شود نیز چالش‌های زیادی برای کنار آمدن با فناوری‌های مدرن دارد.

 فین‌تک‌ها با ورود خود به عرصه مالی سبب بهبود و خودکار کردن روند ارائه مالی در کشور شده‌اند. اساساً فین‌تک‌ها برای یکپارچه‌سازی عملیات مالی در ابتدا سیستم‌ها، پردازنده مرکزی و مراکز داده‌ها را ارزیابی می‌کنند. این کارها کمک می‌کنند تا هزینه‌های فناوری کاهش پیدا کنند و در حقیقت بدهی‌های فنی، کمتر شوند. این کار کلیدی برای دستیابی به هم‌افزایی نیز خواهد بود. برای این کار اغلب از پایه هرم که زیرساخت‌ها و محاسبات کاربردی هستند، شروع می‌شود. در نهایت نیز با تلاش به سمت منطقی‌سازی اپلیکیشن‌ها می‌روند.

 

 فین‌تک و استفاده از فضای ابری

 اغلب شرکت‌های فین‌تک بدهی زیادی ندارند و بیشتر کارهای خود را در فضای ابری انجام می‌دهند. تحقیقات زیادی در اینباره انجام شده است که نشان می‌دهد کار فین‌تک‌ها به توانایی آن‌ها برای ورود سریع به بازار که توسط فناوری‌های مدرن فعال می‌شوند، وابسته است.

 این امر کمک می‌کند رشد کسب‌وکارها سریع‌تر انجام شده و صرفه‌جویی در هزینه‌ها اولویت بعدی برای آنها محسوب شود. همان‌طور که می‌دانید فناوری‌ها به دلیلی ماهیت فین‌تک‌ها به‌سرعت در حال تغییر و پیشرفت هستند و به همین دلیل رسیدن به مرحله‌ای از کمال قبل از تمام شدن مدت حیات آن ضروری است.

 

 عوامل مهم در یکپارچه‌سازی فین‌تک

 برای یکپارچه‌سازی فین‌تک نمی‌توان همیشه مسیر خطی را طی کرد و برای رسیدن به یکپارچه‌سازی فناوری دو عامل مهم هستند که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

 

 ارتقای سیستم اصلی

 این روزها نوسازی و مدرن کردن پلتفرم‌های اصلی، کار اصلی بیشتر بانک‌هاست. در حقیقت استفاده از فناوری‌های جدید و ادغام شده یک هدف اصلی برای بانک‌هاست و برای رسیدن به آن از طریق راه‌های مختلف تلاش زیادی می‌کنند. برای اینکه بانک‌ها به یکپارچه‌سازی برسند باید ارزیابی درستی از ابزارها و سیستم‌های بانکی داشته باشند. این اصلاح و تغییر ممکن است هزینه بر باشد؛ اما سازمان‌های فناوری وظیفه این کار را بر عهده دارند. با برنامه‌ریزی درست می‌توان روی شیوه‌های عملیاتی کار کرد تا تصمیماتی که گرفته شده و قراردادها زودتر و بهتر اجرایی شود.

 

 بلوغ مهاجرت به ابر

 فضایی برای ذخیره‌سازی که محیط شبکه و اینترنت انجام می‌شود، سکویی برای استفاده از امکانات جدید و خلاقانه است. این کار راه را برای پیشرفت و استفاده از فناوری یکپارچه در کسب‌وکارها تسریع می‌کند. اگرچه در ابتدای این مهاجرت ممکن است کارها کمی سخت‌تر به نظر برسند و چالش‌های زیادی به وجود بیاید؛ اما موفقیت بیشتری را نصیب همه خواهد کرد. با این نوع تغییرات تمامی کسب‌وکارها عملیات آنها و... تغییر اساسی خواهند کرد و شاید نیاز به آموزش مجدد نیروی کار نیز احساس شود.

 البته این نکته را مدنظر قرار دهید که در زمان استفاده از فضای ابری، ممکن است خطراتی مانند حملات سایبری کسب‌وکارها را درگیر کند. برای کمتر کردن این مشکل باید از ارائه‌دهندگان ابر تضمین امنیت دریافت شود تا عملکرد بهتری داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 استراتژی موفق یکپارچه‌سازی فین‌تک چگونه است؟

 از سوی کارشناسان فین‌تک گفته می‌شود برای یکپارچه‌سازی فناوری‌ها، دو روش مهم باید به‌صورت موازی اجرا شوند. اولین کار و مهم‌ترین کار آن است که یکپارچه‌سازی سنتی انجام شود تا فناوری اطلاعات (IT) اهمیت خود را حفظ کنند. در این اقدام باید زیرساخت موجود بهینه‌سازی شوند و بانک‌ها با حفظ و نگهداری سیستم‌ها و رشد آن‌ها این تغییرات را مدیریت می‌کنند.

 ایمیل، امور مشارکتی و ذخیره‌سازی خوب، شیوه‌نامه استانداردی برای اجزای غیر متمایزکننده هستند. بانک‌ها باید این کارها را به‌سرعت و درست اجرا کنند تا بتوان سراغ مرحله بعدی که یکپارچه‌سازی عملکردی حوزه‌هایی مانند امور مالی، منابع انسانی و حقوقی بروند. برای یکپارچه‌سازی نیاز به تعادل است تا به مشکلی در ساختار کلی بر نخورند. رویکرد دوم یکپارچه‌سازی پلتفرم است که محصول واقعی فین‌تک خواهد بود. استراتژی یکپارچه‌سازی فناوری مانع رشد نیست و ادغام بر اساس صرفه‌جویی در هزینه، بررسی استراتژیک‌ها و بازار، انجام می‌شود.

 

 و در پایان

 در این مقاله با دو عامل مهم برای یکپارچه‌سازی موفق فین‌تک آشنا شدید. علاوه‌بر استفاده از فین‌تک و راهکارهای آن، داشتن درگاه پرداخت امن برای هر کسب‌وکار اینترنتی یکی از واجبات است. با داشتن درگاه پرداخت اینترنتی که مجوز از شاپرک داشته باشد، هم فروش بهتری خواهید داشت و هم مشتریان شما بابت ارائه اطلاعات کارت خود نگرانی ندارند و با خیال راحت خرید می‌کنند.

 مهم‌ترین بخش راه‌اندازی سایت درگاه پرداخت اینترنتی آن است. درست کار نکردن درگاه سایت سبب ترک سایت توسط مشتری می‌شود و به همین دلیل انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی بسیار مهم است. البته اگر درگاه پرداخت عملکرد خوبی داشته باشد، خاطره خوبی برای بازگشت و خرید در ذهن مشتری باقی می‌ماند. درگاه پرداخت امن و سریع سیزپی (SIZPay) طراحی خوبی دارد و برای داشتن حساب کربری در کمترین زمان در سایت آن می‌توانید اقدام کنید.

این کار برای کاربران رایگان بوده و با هر کسب‌وکاری که باشید میتوانید از طریق گوشی همراه و رایانه‌های شخصی این کار را انجام دهید. امکان پرداخت به وسیله کلیه کارت‌های بانکی در درگاه پرداخت سیزپی وجود دارد. با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان  می‌توانید کار ثبت‌نام و درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی را دریافت کرده  شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.