عملکرد فین‌تک‌ها در سال ۲۰۲۳

عملکرد فین‌تک‌ها در سال ۲۰۲۳

 

 مدت‌زمان کوتاهی است که فناوری نوین به کمک صنعت مالی آمده است و سبب شده تا شاهد پیشرفت‌های جدیدی در این حوزه باشیم. در روند فعالیت فناوری مالی یا همان فین‌تک، مواردی از جمله بانکداری دیجیتال، استفاده از بلاک‌چین و هوش مصنوعی تأثیر بسزایی داشته‌اند. پیشرفت و عملکرد حوزه فین‌تک سبب نوآوری و البته راحتی بیشتر مصرف‌کنندگان خواهد شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی عملکرد فین‌تک در سال ۲۰۲۳ بپردازیم و از شما دعوت می‌کنیم که ما را همراهی کنید.

 

 بانکداری دیجیتال

در سال‌های اخیر استفاده از خدمات آنلاین و دیجیتال بانک‌ها بیشتر شده است و افراد می‌توانند در محیطی امن و همیشه در دسترس، کارهای مالی خود را انجام دهند. به‌طور مثال با کمک درگاه پرداخت می‌توانید به‌صورت آنلاین پرداخت‌های خود را انجام دهید و امروزه بسیاری از افراد به سمت استفاده از بانکداری آنلاین رفته‌اند.

 به همین دلیل نیز در سال‌های آتی نیز افراد زیادی استفاده از بانک‌های دیجیتال را به بانک‌های سنتی ترجیح می‌دهند. در سال‌های آتی تعداد افرادی که از این نوع بانک‌ها و حساب‌ها استفاده می‌کنند نیز افزایش خواهد یافت.

 در حال حاضر در کشورهای مانند آمریکا و چین، بانکداری دیجیتال بسیار محبوب هستند و با بررسی‌های مداوم سعی دارند خدمات بهتری ارائه دهند تا مشتریان بیشتری جذب شوند. برنامه‌های کاربردی فین‌تک رقابت تنگاتنگی را ایجاد می‌کند و افراد نیز برای پیشرفت سعی در توسعه اپلیکیشن تلفن همراه، شناسایی فناوری‌های جدید و... دارند.

 

 استفاده از رگ تک

 شرکت‌های فین‌تک به زبان ساده برای اطمینان از امنیت، تنظیم‌کننده‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. با انجام این مراحل شرکت‌ها اطمینان پیدا می‌کنند که این امور با قوانین و مقررات مغایرتی نداشته و مطابقت دارند. درست استفاده کردن از فناوری تنظیم (RegTech) می‌تواند بسیار راه‌حل کارگشایی باشد و این فناوری با راه‌حل‌هایی که دارد، بسیار کمک‌کننده خواهد بود. یکی از این راه‌حل‌ها استفاده از فناوری ابری است که سبب توسعه یادگیری ماشین و آنالیز داده‌ها در سال ۲۰۲۳ شد.

 این نوع راه‌حل‌ها با شناسایی هرگونه خطر احتمالی تنظیم شده‌اند و به همین دلیل می‌توان اطمینان داشت که با استفاده از آنها کسب‌وکارها می‌توانند ایمن و کارآمد به کار خود ادامه دهند و در نهایت شاهد راندمان بهتری در کارشان باشند.

 

 مقابله با حملات سایبری

 یکی از مشکلات اساسی بانک‌ها مبارزه با حملات سایبری و فیشینگ است. هوش مصنوعی به کمک بانک‌ها آمده و با روش‌های خاص از به وجود آمدن دزدی و حملات سایبری جلوگیری می‌کند. استفاده از روش احراز هویت که احتیاج به رمز عبور را به صفر می‌رساند و این کار مهم‌ترین اقدامی است که هوش مصنوعی در این سال انجام داده است.

 فناوری بیومتریک که کمک می‌کند با استفاده از امضای الکترونیکی، اثر انگشت، صوت و … امکان ورود افراد به درگاه پرداخت اینترنی نیازی به نام کاربری و رمز عبور حذف شود نیست. توجه داشته باشید که شما باید ایمنی را قبل از سرمایه‌گذاری مدنظر قرار دهید تا گرفتار هکرها نشوید، زیرا آنها همیشه به دنبال راه‌های جدید هستند.

 

 راه‌اندازی فعالیت‌های مناسب محیط‌زیست

 در سال ۲۰۲۳ یک روش استاندارد در صنعت راه‌اندازی شد که به بانکداری سبز هم معروف است. این نوع بانکداری به حفظ محیط‌زیست کمک کرده و با ابتکارات نوین در کار سبب پیشرفت امور بانکی نیز خواهد شد. بلاک‌چین و بانکداری آنلاین به کمتر چاپ شدن برگه و استفاده از کاغذ کمک می‌کند.

 یک شرکت صنعت مالی به نام استریپ، نرم‌افزار پردازش پرداخت را در سال ۲۰۲۱ ابداع کردکه کمک می‌کند تا با استفاده از بخشی از درآمد خود طرح‌های حذف کربن اجرا شوند.

 

 پرداخت درون برنامه‌ای

 با استفاده از برنامه‌های پرداخت‌های درون برنامه‌ای، مصرف‌کنندگان بدون مراجعه به بانک از طریق درگاه پرداخت یا لینک پرداخت فقط اطلاعات پرداخت خود را وارد کرده و پرداخت را انجام دهند.

 این نوع پرداخت‌ها در سال ۲۰۲۳ پیشرفت قابل‌توجهی داشتند و استفاده از کیف پول دیجیتال رفته‌رفته در بین مردم جا باز کرده است.

 

 توسعه هوش مصنوعی (AI)

 فناوری هوش مصنوعی در تمام مؤسسات مالی و شرکت‌های فین‌تک جایگاه ویژه‌ای دارد و به کمک این فناوری داده‌های مالی بانک‌ها به‌راحتی و در امنیت کامل پردازش شده و به ارائه خدمات مالی به مشتریان کمک بسیار زیادی می‌شود.

 هوش مصنوعی از طریق چت‌ربات‌های تعاملی، خدمات مشتری خودکار و... به کاربران کمک کرده و در آینده می‌توان روی کمک این نوع فناوری حساب ویژه‌ای باز کرد.

 

 پذیرش فناوری بلاک‌چین

 در سال ۲۰۲۳ محصولات و خدمات مبتنی بر بلاک‌چین بیشتر مورد استقبال قرار گرفت و با سیستم‌های سنتی موجود ادغام شد. فناوری بلاک‌چین توانست امنیت را افزایش داده و هزینه‌های کسب‌وکار را کم کند. این فناوری برای توسعه، برنامه‌های غیرمتمرکز ارائه داد که بسیار کارساز بودند.

 صنعت فین‌تک به‌سرعت خود را با بازار بلاک‌چین تطبیق داده است و امروزه بسیاری از استارت‌آپ‌های فین‌تک از این فناوری استفاده می‌کنند. پرداخت‌ها و خدمات مالی، قراردادها، مدیریت هویت و... از جمله مزایای استفاده از این فناوری هستند.

 

 و در پایان

 صنعت فناوری مالی در این سال پیشرفت‌های چشمگیری داشته است و می‌توان در سال‌های آینده از خدمات کاربردی‌تر و آسان آن بیشتر استفاده کرد. در این بخش بهتر است با درگاه پرداختی که سعی دارد باتوجه‌به فناوری‌های روز دنیا پرداخت‌های شما را در محیطی امن و سریع حمایت کند آشنا شوید. درگاه پرداخت سیزپی سعی دارد فرایند اخذ درگاه پرداخت اینترنتی برای شما در سریع‌ترین زمان اتفاق بیفتد. این درگاه پرداخت اینترنتی با داشتن مجوز از بانک مرکزی از شما کمترین کارمزد را دریافت کرده و تمامی شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت درگاه پرداخت با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.