صندوق وام خانگی

صندوق وام خانگی

 

گرفتن وام از بانک کاری زمان بر و نیازمند ضامن و بازپرداخت آن همراه با بهره می باشد. بنابراین ایده صندوق وام خانوادگی جایگزینی برای وامهای بانکی هستند چرا که تا 100 میلیون نیز به اعضا خود وام می دهند. در صندوق های وام خانگی خبری از کاغذبازی های اداری نیست نیازمند صف های طولانی نمی باشد همچنین فعالیت صندوق های خانگی نیاز به مجوز هم ندارد. 

سازوکار صندوق

برای تشکیل صندوق باید ابتدا تعدادی از افراد را دور هم جمع کرد، شما باید هوشمندانه این افراد را انتخاب کنید چرا که این افراد باید توانایی پرداخت اقساط را داشته باشند و خوش حساب باشند. این افراد می توانند از بین اعضای خانواده، فامیل، همکاران و دوستان باشند. بعد از آنکه اعضا اعلام آمادگی کردند باید روی مبلغ وام موافقت گردد کسی که عهده دار ایجاد صندوق است در واقع به عنوان مدیر صندوق شناخته می شود و باید مسئولیت پیگیری ها را هم بر عهده بگیرد به این ترتیب که با ایجاد جلسات منظم روی میزان وام توافق ایجاد می کند و میزان اقساط ماهیانه را مشخص می کند و مسئولیت نظارت بر قرعه کشی و پرداخت ها را بر عهده می گیرد.

مدیران صندوق ها می توانند جهت مدیریت پرداخت ها از روش های نوین استفاده کنند. درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی این قابلیت را پیش روی صندوق ها قرار داده تا با ایجاد یک حساب کاربری در سیزپی و تبدیل شماره حساب (که قرار است اقساط به آن واریز شود) به لینک پرداخت امکان دریافت آنلاین اقساط و گزارشگیری ماهیانه و سالیانه از وجوه واریزی را داشته باشند.

این لینک پرداخت امکان شخصی سازی برای صندوق را داشته و مدیر صندوق امکان رویت نام و نام خانوادگی واریز کننده را هم دارد. این لینک می تواند ماهانه یا در بازه های زمانی مشخص توسط مدیر صندوق برای کسانی که باید وجهی به صندوق واریز نمایند از طریق پیامک یا شبکه های اجتماعی مانند واتس آپ ، تلگرام یا اینستاگرام ارسال شود.

پرداخت کننده وجه بهتر است مشخصات خود مانند نام و نام خانوادگی و شماره موبایل را وارد کند و گزینه بابت را در صورتیکه مقدار دارد انتخاب کند مثلا بابت قسط مهرماه. پس در صورتی که عضو یک صندوق هستید یا مدیریت یک صندوق وام را دارید، می توانید پیشنهاد راه اندازی درگاه پرداخت برای صندوق وام را ارائه دهید، کارها راحت تر شده اند! دیگر نیازی نیست برای انجام یک واریز به موبایل بانک یا دستگاه های خودپرداز مراجعه کنید کافیست لینک پرداخت صندوق را باز کنید و تمام کارها با یک کلیک انجام می شود و این ماهیت سیزپی می باشد یعنی آسان سازی پرداخت ها.

 

دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.