شناخت راهکارهای پرداخت برای کسب‌وکارهای کوچک

شناخت راهکارهای پرداخت برای کسب‌وکارهای کوچک

 

 باتوجه‌به رقابت شدید در بازار، راهکارهای پرداخت برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مهم هستند. کسب‌وکارها، نیازهای مختلفی دارند و به همین دلیل باید از روش‌ها و راهکارهای پرداخت متفاوتی استفاده کنند. در این مقاله، قصد داریم به بررسی انواع راهکارهای پرداخت برای کسب‌وکارهای کوچک بپردازیم، لطفاً ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

 بررسی راهکارهای پرداخت

 راهکارهای متفاوتی برای پرداخت در کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد. در ابتدا به یاد داشته باشید که دولت از افرادی  کهکسب‌وکاری خانگی یا کوچک راه‌اندازی می‌کنند حمایت کرده و لازم نیست نگران مالیات و دیگر دردسرهای کارهای بزرگ باشید. در ادامه با دو روش پرداخت متداول برای رفع نیاز پرداخت مشاغل کوچک آشنا خواهید شد.

 

 روش پرداخت تلفن همراه

 یکی از روش‌هایی که اغلب افراد برای کسب‌وکارهای کوچک خود استفاده می‌کنند، استفاده از پرداخت الکترونیکی به‌وسیله تلفن‌های همراه است. با کمک این روش مشتریان می‌توانند از طریق تلفن همراه خود، پرداخت اینترنتی انجام دهند. با این روش شما به درگاه پرداخت اینترنتی بانکی وصل می‌شوید و مطمئن، ساده و کم‌هزینه پرداخت خود را انجام می‌دهید.

 این روزها تمامی بانک‌ها اپلیکیشن مخصوص خود را دارند و به همین دلیل نیز استفاده از تلفن همراه هوشمند برای انجام پرداخت‌های آنلاین روبه‌افزایش است.

 

 فواید استفاده از پرداخت‌های تلفن همراهی

 شما می‌توانید در خدمات پزشکی، فروشگاه‌های آنلاین، سفر و گردشگری و... از این روش استفاده کنید که به رشد و توسعه کسب‌وکارهای آنلاین نیز کمک می‌کند.

 

 روش استفاده از درگاه‌های پرداخت آنلاین

 یکی از راهکارهای پرداخت، استفاده از درگاه‌های پرداخت آنلاین است. با این روش پرداخت، مشتریان و کسب‌وکارها راحت‌تر و با امنیت می‌توانند پرداخت‌های آنلاین خود را انجام دهند.

 

 شرایط اخذ درگاه پرداخت اینترنتی

 برای داشتن درگاه پرداخت باید درخواست دریافت درگاه را به یکی از شرکت‌های دارای مجوز از بانک مرکزی ارسال کنید. این کار مراحلی دارد که در ادامه با هم آنها را مرور می‌کنیم:

 

 ثبت‌نام درگاه پرداخت

 ابتدا برای استفاده از یک درگاه پرداخت باید در سایت درگاه ثبت‌نام کنید.

 

 اتصال درگاه به فروشگاه

 بعد از ثبت‌نام و انجام احراز هویت، باید درگاه را روی سایت خود نصب کنید.

 

 پذیرش درگاه

 بعد از نصب درگاه پرداخت می‌توانید آن را فعال کنید و با انجام تراکنشی آن را برای کار مشتریان تست نمایید. به یاد داشته باشید که درگاه‌های مختلف، روش‌های متفاوتی برای پذیرش دارند و باید قبل از استفاده آنها را بررسی کنید.

 

 تنظیمات درگاه

 تنظیمات لازم برای درگاه را در فروشگاه خود انجام دهید. به طور مثال مراحلی مانند نوع پرداخت اینکه پرداخت تک‌مرحله‌ای باشد یا دومرحله‌ای و دیگر اطلاعات درخواستی را می‌توانید به‌راحتی از طریق پنل خود تنظیم کنید.

 

 ارائه درگاه به مشتریان

 بعد از راه‌اندازی درگاه پرداخت کسب‌وکارتان می‌توانید از طریق ارسال لینک پرداخت به مشتریان نیز کار را برای پرداخت مشتریان آسان کنید. از این طریق مشتریان راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانند با استفاده از درگاه پرداخت، محصولات شما را خریداری و پول آنها را پرداخت کنند.

 

 بهره‌وری از درگاه

 با استفاده از درگاه پرداخت به اطلاعات تمامی تراکنش‌ها دسترسی کامل دارید و می‌توانید با استفاده از گزارش‌های درگاه، بیش‌ترین بهره‌وری را برای توسعه کسب‌وکارتان داشته باشید. برای نمونه گزارش‌هایی مانند: تعداد تراکنش‌ها، مبلغ کل تراکنش‌ها، میانگین مبلغ تراکنش‌ها و… همیشه دسترس شماست و شما می‌توانید با استفاده از آنها کسب‌وکارتان را توسعه دهید.

 بهبود تجربه مشتریان از فروشگاه شما از طریق تسهیل فرایند پرداخت به افزایش میزان فروش شما کمک بسیار زیادی می‌کند.

 

 و در پایان

 در این مقاله با راهکارهای پرداخت برای کسب‌وکار کوچک آشنا شدید. از گرفتن کد مالیاتی و اینماد نیز برای سایت شما نترسید. شفاف بودن مسیر کاری شما از ابتدا به موفقیت روزافزونتان در آینده و با گسترش کارتان کمک زیادی خواهد کرد. راهکارهای متنوعی برای پرداخت آنلاین کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد و این شما هستید که باید از میان آنها انتخاب مناسبی داشته باشید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب ما در سیزپی در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.