شرایط گرفتن درگاه پرداخت اتباع خارجی

شرایط گرفتن درگاه پرداخت اتباع خارجی

 

 اتباع خارجی که با مجوز رسمی وارد کشور می‌شوند این حق را دارند که فعالیت تجاری انجام دهند و چه‌بسا برای کشور سودآوری کنند. اغلب مواقع اتباع خارجی به دلیل عدم بازبینی قوانین و تطبیق آن‌ها با شرایط روز، دچار مشکلات زیادی می‌شوند. یکی از این مشکلات عدم ارائه خدمات بانکی از جمله کارت‌بانکی، دسته‌چک یا درگاه پرداخت به این افراد است.

 در این مقاله قصد داریم درباره شرایطی که برای اتباع خارجی به جهت گرفتن درگاه پرداخت از سمت بانک مرکزی اعلام شده، صحبت کنیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بااطلاع از این شرایط بتوانید فعالیت‌های اقتصادی خود را ادامه دهید یا دوستان خود را از این شرایط مطلع کنید.

 شرایط اخذ درگاه پرداخت برای فردی خارجی

 بانک مرکزی از سال ۱۳۹۶ اعلام کرد که برای مبارزه با پول‌شویی، اتباع غیرایرانی نمی‌توانند از خدمات بانکی استفاده کنند. این قانون از سمت بسیاری از افراد مورد انتقاد قرار گرفت و به همین دلیل مسئولان بسیاری برای رفع این مشکل تلاش کردند.

 تمام افرادی که از کشور دیگری به کشور ما سفر می‌کنند باید کد فراگیر داشته باشند. با داشتن این کد افراد می‌توانند به راحتی امور اداری و همچنین امور بانکی خود را انجام دهند. داشتن این کد اولین شرط فعالیت افراد خارجی در ایران است و اگر می‌خواهید خدمات بانکی به شما ارائه شود، باید ابتدا به دنبال گرفتن این کد در ایران باشید.

 کد فراگیر کاملاً منحصربه‌فرد بوده و به طور مثال تمام اعضای یک خانواده باید به‌صورت انفرادی هر کدام یک کد فراگیر برای انجام فعالیت‌های بانکی و اداری خود در کشور دریافت کنند. لازم است بدانید برای این کد هزینه زیادی لازم نیست پرداخت کنید و در ضمن این کد با شناسه فراگیر متفاوت است.

 شناسه فراگیر ۱۶ رقم دارد و کد فراگیر ۱۱ رقم که با یکدیگر متفاوت هستند و کاربردهای مختلفی نیز دارند.

 

 مدارک لازم برای دریافت کد فراگیر

 اگر شما قصد دارید کد فراگیر دریافت کنید، ابتدا باید مدارکی که برای این کار لازم است را آماده کنید. مهم‌ترین مدرک برای این کار اسکن یا عکسی واضح از صفحه اصلی گذرنامه است. اگر شما گذرنامه نداشته باشید باید از یکی مدارکی مانند دفترچه پناهندگی، دفترچه اقامت، کارت آمایش، برگ تردد بین شهری و... خود عکس بگیرید و کپی داشته باشید. توجه کنید که این مدارک باید تاریخ معتبر داشته باشند و از اعتبار آنها زمان کافی وجود داشته باشد.

 

 شرایط دریافت درگاه پرداخت اینترنتی

 با استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی افراد می‌توانند کسب‌وکار آنلاینی راه‌اندازی کنند و فعالیت اقتصادی داشته باشند. گرفتن درگاه پرداخت نیز یکی از رایج‌ترین شیوه‌های استفاده از خدمات بانکی است. با استفاده از درگاه پرداخت و خدماتی مانند لینک پرداخت و... افراد می‌توانند در محیطی امن پرداخت آنلاین خود را انجام دهند.

 تمام افراد اعم از اتباع خارجی برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی باید مراحل اولیه مانند احراز هویت یا داشتن کد مالیاتی، گرفتن اینماد، داشتن حساب بانکی در نزد یکی از بانک‌های معتبر، داشتن وب‌سایت رسمی و فعال و... را پشت سر بگذرانند. در ادامه به چند شرایط دیگر برای گرفتن درگاه پرداخت اشاره می‌کنیم.

  • رعایت قوانین عمومی کشور
  • عدم منع فعالیت ازنظر نظام بانکی کشور
  • دارا بودن مدارک قانونی اقامت و داشتن کد فراگیر برای اتباع خارجی
  • تکمیل فرم آنلاین ثبت‌نام خدمات پرداخت اینترنتی
  • آگهی تأسیس شرکت
  • شماره اقتصادی اخذ شده از سازمان امور مالیاتی و...

 

 و در پایان

 شرکت‌های زیاد در ایران در زمینه ارائه خدمات بانکی مانند درگاه پرداخت فعالیت دارند که از سمت بانک مرکزی و برای کاربران هستند. شرکت‌های PSP این خدمت بانکی را ارائه می‌دهند و هم‌اکنون شرکت سیزپی نیز جزو این شرکت‌هاست.

 سیزپی با گرفتن کمترین کارمزد به رونق کسب‌وکار آنلاین شما کمک بسزایی می‌کند و با وجود پشتیبانی ۲۴ ساعته این شرکت می‌توانید خیالتان بابت عملکرد درگاه پرداختتان راحت باشد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب سیزپی در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که در حال دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.