سرویس استرداد وجه یا ریفاند چیست؟

سرویس استرداد وجه یا ریفاند چیست؟

 سرویس استرداد وجه یا ریفاند چیست؟

 همان‌طور که از نام این سرویس پیداست، سرویس ریفاند به معنی برگشت یا استرداد وجه است. مشخص است این سرویس کمک می‌کند تا پول مشتری سریع‌تر به‌حساب او برگردد. آیا شما این تجربه را داشته‌اید که از ادامه خرید منصرف شوید و بخواهید که پول شما پس داده شود؟ سرویس ریفاند امکان برگردان پول را برای شما و حتی فروشندگان فراهم می‌کند. برای اینکه بتوانید با جزئیات کار این سرویس بیشتر آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 آشنایی با سرویس استرداد وجه

 زمانی که شما حین خرید از انجام ادامه فرایند خرید پشیمان می‌شوید، تمام مبلغ یا بخشی از آن را پس می‌گیرید از سرویس استرداد وجه استفاده کرده‌اید. البته باید این نکته را یادآوری کنیم، زمانی شما می‌توانید از این سرویس استفاده کنید که به‌صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت اینترنتی، خرید انجام داده باشید.

 با استفاده از این سرویس فروشنده می‌تواند مبلغ را به‌راحتی به‌حساب مشتری واریز کند. البته این کار بستگی به شرایط و قوانینی دارد که فروشنده از اول با خریدار طی کرده است. به‌طور مثال زمانی که می‌خواهید بلیت هواپیما یا قطاری بخرید در ابتدای راه قراردادی را به شما می‌دهند که در آن قید شده است در صورتی از خرید انصراف دهید، نمی‌توانید پول بلیت را پس بگیرید.

 

 نحوه کارکرد سرویس ریفاند چگونه کار می‌کند؟

 زمانی که مشتری از طریق درگاه پرداخت و آنلاین خرید کرده باشد، امکان پس دادن پول مشتری از طریق سرویس ریفاند امکان‌پذیر است. درصورتی‌که استفاده از این سرویس شرایط دارد و به دو شکل می‌توانید از آن استفاده کنید.

 ریفاند کامل (برگرداندن پول به طور کامل)

 ریفاند جزئی (برگرداندن بخشی از پول)

 

 شرایط و مقرراتی که برای خرید از طرف فروشنده وضع می‌شود و خریدار نیز قبل از خرید آن را می‌پذیرد، در انجام هر یک از انواع ریفاند مؤثر است. در صورت اینکه خریدار به هر دلیل اعلام کند که می‌خواهد پولش برگردانده شود، باید با قسمت مرجوعی فروشگاه صحبت شده و بعد از گرفتن شماره کارت یا شبا، کارهای بازگشت پول برای او انجام می‌شود.

 معمولاً این مراحل چند ساعت تا چند روز گاهی هم چند هفته طول می‌کشد. با انجام این کار برای مشتریان خود می‌توانید میزان رضایت آنها را از کسب‌وکار خود افزایش دهید.

 در ایران و فضای اینترنتی آن هنوز این کار به‌صورت دستی انجام می‌شود. اما هستند کسب‌وکارهایی که می‌توانند به‌سادگی و فقط با یک کیک ساده بدون داشتن شماره کارت یا شبا از طریق پنل کاربری پول مشتری را به‌حساب او واریز کنند.

 

 سرویس استرداد وجه

 بهتر است بدانید، در وب‌سرویس‌ها انتقال دیتا و اطلاعات را بین سرور و کلاینت از طریق کدهایی پروتکل‌های استاندارد مثل HTTPانجام می‌شود. در زمان اعلام درخواست وجه وب‌سرویس‌ها، درخواست‌ها را دریافت می‌کنند و در صورت نیاز به آنها پاسخ می‌دهند.

 همان‌طور که می‌دانید زمانی که شما خریدی انجام می‌دهید، پیامک حاوی تراکنشی که انجام شده است دریافت می‌کنید. با کمک وب‌سرویس، می‌توانید سایت یا پلتفرم خود را به شبکه بانکی کشور متصل کرده و درگاه پرداخت داشته باشید. وب‌سرویس درگاه پرداخت از دیگر خدمات این سرویس است که برای اتصال به درگاه هم باید مراحل زیر انجام شود:

 · ارسال دیتا خرید

 · انتقال به صفحه پرداخت

 · برگشت به سایت پذیرنده

 · ارسال تأیید تراکنش

 

 زمانی که در درگاه‌های پرداخت اینترنتی سایتی، وب‌سرویس ریفاند وجود داشته باشد به این معنی است که شما می‌توانید از سرویس بازگشت وجه در درگاه پرداخت آنلاین استفاده کنید.

 

 بازگشت وجه شرایطی دارد؟

 زمانی که به‌صورت آنلاین و اینترنتی خرید می‌کنید، می‌توانید از سرویس استرداد وجه استفاده کنید.

 تراکنش ناموفق

 زمانی که تراکنشی ناموفق انجام می‌شود، می‌توان از سرویس ریفاند استفاده کرد. در این نوع تراکنش روند واریز پول از حساب به‌حساب دیگر به‌درستی انجام نمی‌شود و اختلالی در این زمینه به وجود می‌آید. در این زمان‌ها با فعال بودن سرویس بازگشت وجه مبلغی که کسر شده، بعد از چند دقیقه یا حداکثر 72 ساعت تا به حساب مشتریان برمی‌گردد.

 انصراف خریدار

 در زمان دیگری که می‌توانید از سرویس رفناند استفاده کنید، زمان انصراف از خرید است. ممکن است این حالت زمانی رخ دهد که شما کالایی که خرید کرده‌اید مغایر با آنچه اعلام شده است، باشد یا از ظاهر و کیفیت کالای ارسالی راضی نباشید و به همین دلیل از خرید منصرف شده باشید.

 درگاه‌های پرداخت به طور معمول این امکان را فراهم می‌کنند که بازگشت وجه به‌صورت اصولی درست انجام شود. این روزها این سرویس استرداد وجه از شکل سنتی خود کمی فاصله گرفته است و به‌صورت آنی و دخالت انسانی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

 

 بازپرداخت خرید

 شاید شما هم مشاهده کرده باشید بعضی از سایت‌های اینترنتی برای اینکه افراد را به خرید ترغیب کنند مقداری از پنل پرداخت مشتریان را برمی‌گردانند. این کار میزان رضایت مشتریان و جلب شدن افراد به خرید را افزایش می‌دهد.

 

 بازپرداخت مالیات

 بازپرداخت مالیات از طریق سرویس بازگشت وجه که متأسفانه در ایران این کار مرسوم نیست. زمانی که ما جنسی را می‌خرید مالیات آن نیز روی قیمت جنس کشیده شده است و یعنی علاوه‌بر قیمت مالیات نیز پرداخته می‌شود.

 در پایان سال اگر مالیاتی که باید بپردازد بیشتر از مبلغ مالیاتی قانونی باشد، اضافه پرداختی به او برگردانده می‌شود که هنوز این کار در ایران جا نیفتاده است.

 

 و در پایان

 در این مقاله به سرویس ریفاند یا همان استرداد وجه پرداخته شد. یکی از خدمات اینترنتی برای درگاه‌های پرداخت اینترنتی یا لینک پرداخت این سرویس است. این سرویس امکان بازگشت پول را سریع‌تر می‌کند و می‌تواند با جلب رضایت مشتریان کسب‌وکارها را رونق بیشتری بدهد. اگر می‌خواهید برای کسب‌وکار آنلاین خود درگاه پرداخت اینترنتی تهیه کنید، فراموش نکنید که بادقت و بررسی شرکت‌ها انتخاب آگاهانه‌ای داشته باشید. ما به شما درگاه پرداخت امن و سریع سیزپی را معرفی می‌کنیم تا از خدمات مهندسی شده آن بهره ببرید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.