سامانه هریم چیست؟

سامانه هریم چیست؟

 

 زمانی که بخواهید برای هر خرید اینترنتی یا حتی پرداخت کرایه تاکسی‌های اینترنتی و... پولی واریز کنید، اگر مبلغ شما بالای ۱۰۰ هزار تومان باشد باید از رمز دوم یک بار مصرف استفاده کنید. شما می‌دانید این رمز چطور ارسال می‌شود؟ از سامانه هریم چه می‌دانید؟ برای اینکه با کار این سامانه بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 آشنایی با سامانه هریم

 دریافت رمز یک بار مصرف اینترنتی توسط سامانه هریم انجام می‌شود. همان‌طور که می‌دانید برای ارسال رمزهای یک بار مصرف بانک‌ها نرم‌افزارهای مختلفی طراحی کرده‌اند که همه افراد با سن و سال‌های مختلف نمی‌توانند به درستی از آنها استفاده کنند. استفاده از سامانه هریم فقط برای دریافت رمز یکبار مصرف یک بانک نیست و برای  دریافت رمز پویای همه بانک‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید.

 زمانی که بخواهید در درگاه پرداخت اینترنتی وجهی را منتقل کنید با زدن گزینه رمز پویا، رمز یک بار مصرف خود را از سامانه هریم دریافت خواهید کرد. این سامانه از سمت بانک مرکزی تأیید شده است و ضمن همکاری با شرکت خدمات انفورماتیک در دسترس مردم قرار گرفته است.

 بنا به دستور بانک مرکزی تمام بانک‌ها برای ارسال رمز دوم پویا یا همان یک بار مصرف باید به این سامانه متصل باشند تا بتوانند رمز را به شکل پیامک برای مشتریان خود ارسال کنند.

 

 نحوه فعال‌سازی سامانه هریم

 برای فعال‌سازی رمز دوم پویا باید در خودپرداز بانکی که در آن حساب دارید، گزینه فعال رمز دوم را فعال کنید. برای این کار تأیید شماره تلفن، همراه شما لازم است تا رمز دوم بعد از درخواست برای شما پیامک شود. البته اگر شما ازطریق اپلیکیشن بانک‌ها نمیتوانید رمز دوم پویا دریافت کنید، می‌توانید این فعال‌سازی را از طریق این نوع نرم‌افزارها انجام دهید تا رمز یک‌بارمصرف در زمان خرید از درگاه پرداخت اینترنتی یا حتی کارت به کارت و... برای شما راحت‌تر ارسال شود.

 در بعضی از بانک‌ها بعد از اینکه حسابی در بانک باز می‌کنید رمز یک‌بارمصرف نیز برای شما فعال می‌شود و نیازی به فعال‌سازی مجدد شما نیست. به طور حتم دقت کرده‌اید که در زمان افتتاح شماره تلفن همراهی از شما خواسته می‌شود که مالکیت آن به نام شما باشد. این کار کمک می‌کند تا در زمان ارسال رمز دوم یک بار مصرف از طریق سامانه هریم برای شما مشکلی به وجود نیاید.

 

 فواید استفاده از رمز یک بار مصرف اینترنتی

 رمز دوم پویا بدون پرداخت هزینه از طرف بانک‌ها ارسال می‌شود و همان‌طور که اشاره شد، فعال‌سازی این رمز کار ساده‌ای است که می‌توانید از طریق خودپرداز، اینترنت و مراجعه به بانک آن را انجام دهید. از زمانی که شما درخواست رمز پویا را فشار می‌دهید تا ارسال، زمان کمی طول می‌کشد و پس از دریافت رمز فقط تا ۲ دقیقه زمان دارید که از آن استفاده کنید. زمانی که شما رمز پویا را وارد درگاه پرداخت می‌کنید احتمال سوءاستفاده از اطلاعات کارت، هک یا سرقت از کارتتان را به حداقل خواهید رساند.

 غیرفعال شدن رمز پویا

 زمانی که شما در صفحه درگاه پرداخت اینترنتی هستید تا ۵ بار می‌توانید درخواست رمز پویا را ارسال کنید؛ اما اگر بیشتر از ۳ بار این رمز را اشتباه وارد کنید، رمز یک بار مصرف اینترنتی بانک شما غیرفعال می‌شود و باید برای درخواست مجدد فعال‌سازی رمز اقدام کنید.

 البته یک احتمال دیگر وجود دارد، اینکه شما 5 بار دکمه درخواست رمز دوم یک بار مصرف را فشار می‌دهید و این کد برای شما ارسال نمی‌شود. در این حالت برای شما جمله تراکنش ناموفق به نمایش در می‌آید.

 

 بیشتر بخوانید: لینک پرداخت چیست؟

 

 نقش سامانه هریم

 سامانه هریم در واقع پشت‌صحنه ارسال رمز پویا برای کاربران بانک‌هاست. رمز پویایی که این سامانه ارسال می‌کند ۲ دقیقه برای استفاده زمان دارد و در صورت استفاده نشدن از بین می‌رود. طبق اعلام بانک مرکزی تمامی بانک‌ها به این سامانه متصل هستند و درصورتی‌که شماره‌تلفن مشتری به نام خود شخص بوده و درست درج شده باشد ارسال این کد در کمتر از ۱ دقیقه انجام می‌شود.

 این سامانه به حفظ امنیت حساب‌های بانکی شما کمک می‌کند و استفاده از آن برای تمامی افراد با هر سن و سالی ساده است.

 

 و در پایان

 در این مقاله با سامانه هریم آشنا شدید و اما بد نیست بدانید در حفظ گوشی خود و رمز آن بیشتر بکوشید. این موضوع به این دلیل است که اگر فردی به گوشی شما دسترسی داشته باشد می‌تواند از طریق ارسال رمز دوم یک بار مصرف به‌حساب بانکی شما دسترسی پیدا کرده و از حساب شما پول برداشت کند. استفاده از درگاه پرداخت امن نیز می‌تواند به امنیت حساب‌های بانکی شما کمک بسیار زیادی کند. درگاه پرداخت سیزپی با ارائه خدمات مفید به شما کمک می‌کند تا در محیطی امن پرداخت‌های خود را انجام دهید.

 سیزپی از بانک مرکزی و شاپرک اجازه فعالیت دارد و باتوجه‌به کارمزد کمی که از مشتریان خود می‌گیرد برای کسب‌وکارها کاملاً به‌صرفه است. از زمان ثبت‌نام در سیزپی تا دریافت درگاه، کمتر از چند ساعت زمان نیاز است و شما می‌توانید فرایند اخذ درگاه پرداخت را در کمترین زمان تجربه کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب سیزپی از طریق شماره ۸۸۴۶۰۳۸۴ در تماس باشید و ما را از طریق جست‌وجو در google نیز بهتر بشناسید.

 

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.