سامانه درگاه پل را میشناسید؟

سامانه درگاه پل را میشناسید؟

 

 امور مالی و بانکداری بخش بزرگی از زندگی روزانه ما را تشکیل داده است و خوشبختانه با پیشرفت فناوری کمتر در بانک‌ها وقتمان را برای نقل‌وانتقالات معمولی هدر می‌دهیم. حتماً اطلاع دارید که برای انتقال مبلغ کمتر از ۱۵ میلیون تومان را به حساب دیگر باید از طریق پایا و کارت به کارت اقدام می‌کردیم و برای این کار به دلیل سقف تراکنش کارت‌ها باید از دو کارت کمک می‌گرفتیم. اما این روزها راه‌حلی مناسب برای این کار ایجاد کرده است که به نقل‌وانتقالات روزانه کمک بزرگی می‌کند. این راه‌حل ایجاد سامانه پرداخت لحظه‌ای (پل) است. شما با این سامانه آشنایی دارید؟

 برای اینکه با سامانه پل و خدماتی که به ما ارائه می‌دهد آشنا شوید به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 سامانه پل چیست؟

 سامانه پل؛ این سامانه به ما کمک می‌کند تا بتوانیم از طریق شماره شبا به صورت لحظه‌ای پول جابه‌جا کنیم. این سامانه امنیت بالایی دارد و به صورت شبانه روزی قابل استفاده است. با استفاده از این سامانه مهم در هر ساعت از شبانه روز که لازم باشد، می‌توانیم پول را انتقال دهیم و نگران زمان نباشیم.

 این سامانه امکان انتقال وجه سقف ۱۵ میلیون را دارد و اگر لازم بود تا وجه بالاتری را انتقال دهیم باید از روش‌هایی مثل ساتنا و پایا استفاده کنیم.

 

 اطلاع از کارمزد انتقال وجه در سامانه پل

 ۵۰۰ تومان، حداقل کارمزد انتقال وجه در سامانه پل است. در حقیقت تراکنش ۲۰۰ تومانی کارمزدی معادل ۵۰۰ تومان دارد.

 

 بیشتر بخوانید: در چیست؟

 

 چگونه پول را از طریق سامانه پل منتقل کنیم؟

 

 مراجعه به بانک (حضوری)

 برای انتقال وجه می‌توانیم به بانک حضوراً مراجعه کرده و فرم درخواست واریز از طریق سامانه پل را پر کنیم. در این فرم باید شماره شبا و شماره حساب دریافت کننده را در فرم وارد کنیم تا عملیات انتقال وجه انجام شود.

 اما این کار دوباره وقت ما را برای حضور در بانک می‌گیرد و معطل خواهیم شد و این کار فقط برای افرادی مناسب است که نمی‌توانند کارهای بانکی خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند، مانند افراد سالمند.

 

 استفاده از موبایل بانک

 یکی از روش‌های خوب برای انتقال وجه که در کمترین زمان این امکان را به ما می‌دهد تا وجهی را منتقل کنیم، استفاده از موبایل بانک است. این کار در لحظه انجام می‌شود و فقط کافی است اپلیکیشن یا موبایل بانک را روی تلفن همراه خود نصب کنیم.

 با این کار از طریق درگاه پرداخت بانک کار انتقال وجه را تا سقف مجاز در کمترین زمان می‌توانیم انجام دهیم.

 

 استفاده از اینترنت بانک

 از طریق اینترنت و وارد شدن به سایت بانک نیز می‌توانیم کار انتقال وجه را انجام دهیم و نیازی به داشتن گوشی هوشمند و نصب اپلیکیشن نیز نداریم. برای این کار نیز محدوده زمانی وجود ندارد و می‌توانیم در ۲۴ ساعت از شبانه‌روز کار انتقال وجه را انجام دهیم.

 

 چه تفاوتی میان انتقال وجه پل با کارت به کارت وجود دارد؟

 

  1. سقف وجه انتقالی

 همان‌طور که می‌دانید در زمان انتقال وجه از طریق کارت به کارت فقط می‌توانیم تا ۱۰ میلیون تومان منتقل کنیم؛ اما با استفاده از سامانه پل این امکان وجود دارد که تا ۱۵ میلیون تومان به حساب مقصد واریز کنیم.

  1. عدم وجود تراکنش ناموفق

 زمانی که با سامانه پل وجهی را منتقل می‌کنیم تمام تراکنش‌ها موفق خواهند بود و پیامی به عنوان تراکنش ناموفق دریافت نخواهیم کرد. انتقال وجه از طریق سامانه پل قطعی بوده در صورتی که در روش کارت به کارت ممکن است پول به مقصد واریز نشود و بعد از مدتی به حساب برگردد.

  1. کارمزد

 کارمزد کم سامانه پل یکی از دلایل برتری این روش برای انتقال وجه است.

 

  1. عدم نیاز به شماره کارت

 برای کارت کردن به شماره کارت طرف مقابل نیاز داریم، در صورتی که برای انتقال وجه از طریق سامانه پل دیگر نیازی به شماره کارت نداریم و با کمک شماره شبا می‌توانیم انتقال وجه خود را انجام دهیم. این کار امنیت بیشتری را برای انتقال وجه نیز به وجود می‌آورد. در روش کارت به کارت شما به شماره کارت طرف مقابل نیاز دارید، درصورتی‌که انتقال وجه از طریق سامانه پل با استفاده از شماره شبا انجام می‌شود که امنیت بیشتری نیز دارد.

 

 کلام پایانی

 در این مقاله با سامانه پرداخت پل آشنا شدید. حال آنکه شما چه روشی را برای انتقال وجه انتخاب می‌کنید با شماست. اگر مزیت‌هایی مانند کارمزد کم و امنیت بیشتر یا دسترسی ۲۴ ساعته برای شما مهم است، سامانه پل برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. با استفاده از سامانه پل می‌توانید به صورت آنی تا سقف 15 میلیون را از طریق شماره شبا منتقل کنید.

 همان طور که اشاره شد داشتن پرداخت امن بسیار اهمیت دارد. اگر کسب و کار اینترنتی نیز دارید، انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی امن را نیز فراموش نکنید. درگاه پرداخت سیزپی با کمترین کارمزد و مجوز از بانک مرکزی و شاپرک به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید هم شما به عنوان صاحب کسب و کار و هم خریدار فضای امنی را برای خرید و پرداخت داشته باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.