رمضان الکریم؛ فرصتی برای نیکوکاری

رمضان الکریم؛ فرصتی برای نیکوکاری

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان حس زیبای بندگی را در مومنان بیدار و صفای طینت را پدیدار می‌کند؛ صدای خاطره‌انگیز دعای سحر، روح انسان را به مهمانی خدا دعوت کرده و تا آسمان عبودیت می‌برد. یکی از اصلی‌ترین کارکردهای فریضه‌ی روزه، درک حال نیازمندان است؛ مردم ایران همیشه سعی کرده‌اند تا دست‌کم در ماه مبارک از حال همسایگان خود خبر داشته و نیازهای احتمالی آنان را با کمک‌های خداپسندانه و یا پرداخت وام قرض الحسنه، تا حدودی برطرف کنند. هر سال، نیکوکاران خداجو از ماه‌ها زودتر مشغول تهیه اقلام ضروری و حمایتی برای نیازمندان می‌شوند تا سفره افطار ایشان نیز رنگ و بویی بگیرد. 

به‌ویژه امسال که شیوع کرونا و تعطیلی ناشی از آن بسیاری از کارگران روزمزد را بیکار و ناتوان از تهیه‌ی کامل مایحتاج منزل کرد، نقش پررنگ مردم نیکوکار ایران باز در کوچه پس‌کوچه‌های محله‌های کمتر برخوردار دیده شد. کمک‌های اندک مردم، قطره‌قطره به دریای مهربانی تبدیل می‌شود ولی هنوز عده زیادی از مردم آسیب‌دیده، نیازمند دریافت کمک‌های نیکوکاران هستند.  

 طرح نیکوکاری

فقط با همدلی اجتماعی و حس برادری می توان سال سختی را که در پیش است، پشت سر گذاشت. تاکنون نهادهای خیریه نیازهای معمول افراد تحت پوشش خود را تامین می‌کرده‌اند.اما باید توجه داشت شرایط اجتماعی فعلی، عده زیادی را که همان حقوق و مزایای اندک شان بخشی از نیازشان را پاسخ می‌گفت، بیکار کرده است. درآمد قشر عظیمی از مردم به صفر رسیده است. سازمان ملل متحد هشدار داده است که در اثر شیوع ویروس کرونا تعداد گرسنگان جهان به 2 میلیارد نفر خواهد رسید و فقر دو برابر گسترش خواهد یافت. 

کرونا ویروسی مسری بود که ابتدا نگران آمار مرگ و میر ناشی از آن بودیم اما به دلیل قدرت سرایت بسیار بالا تاثیر بزرگی بر روابط افراد با یکدیگر گذاشت. برای کنترل اوضاع بعضی کشورها مقررات سفت و سخت رفت‌وآمد تعیین کردند و بعضی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را برگزیدند. همان‌طور که سلامت شما وابسته به همکارانتان است برای ثبات اجتماعی نیز بیش از پیش باید متوجه نیازهای قشر آسیب‌دیده‌ی جامعه بود. فقر و ناامیدی، هویت اجتماعی را نابود کرده و روحیه فردی را تضعیف می‌کند. برای همین است که آمار جرم و جنایت همیشه در حاشیه شهرها و مناطق کمتر برخوردار بیشتر است به‌خصوص در ایران که بیشتر شهرهای بزرگ میزبان جمعیت زیادی از حاشیه‌نشینان هستند. 

برای رسیدن به جامعه‌ای مترقی و ایده‌آل باید فرصت‌های برابر برای همه اقشار ایجاد و دست‌کم تلاش کرد تا مواهب اقتصادی و منابع مالی به صورت عادلانه‌تری بین همه تقسیم شود.یکی از کارآمدترین روش‌ها، تهیه اقلام ضروری ست. نهادهای خیریه با سابقه‌ای که در این کار دارند، بهتر می‌توانند نیازهای نیازمندان را مدیریت و برطرف کنند. پس بهتر است برای رعایت عدالت و پوشش بهتر کمک‌ها، منابع مالی در اختیار نهادهای متخصص قرارگیرد تا از موازی‌کاری و سوءاستفاده‌ی احتمالی، پیشگیری شود. 

طرح نیکوکاری

درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان روزه‌دار، سهم خود را با حذف کامل کارمزد برای تراکنش‌های نهادهای خیریه، با «طرح نیکوکاری» در این اقدام خداپسندانه ادا کرده و با افتخار آماده‌ی همکاری با تمام موسسات خیریه در سراسر کشور خواهد بود. برای این منظور کافی‌ست موسسات و نهادهای معتبر و مجاز، اقدام به دریافت درگاه پرداخت اینترنتی نمایند؛ سیزپی متعهد خواهدشد در اسرع وقت، مراحل اداری را انجام داده و پشتیبانی درگاه پرداخت اینترنتی را به صورت کامل در تمام مراحل از پیش از ثبت‌نام تا آخرین روز استفاده از درگاه به کاربران محترم ارائه دهد.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.