رمزارز

رمزارز

رمز ارزها تقریباً با ارزهای واقعی یکی هستند، تنها تفاوت آن این است که وجود فیزیکی ندارند و همچنین از رمزنگاری استفاده می‌کنند. رمزارز ها معمولا به طور غیرمتمرکز یعنی بدون هیچ وابستگی به بانک ها کار می‌کنند و می‌توان از آنها در زمینه های مختلفی استفاده کرد. رمز ارزها با این وعده پا به بازار گذاشتند که انتقال وجه مستقیم بین دو طرف، بدون نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد مانند بانک یا شرکت کارت اعتباری را آسان‌تر خواهند کرد. اما دقت داشته باشید که خرید و فروش این ارزها باید با دقت بالا انجام شود. Google

انواع رمز ارزها :

بیت کوین

اولین ارز رمزنگاری شده مبتنی بر بلاکچین، بیت کوین بود. بیت کوین مانند پول‌های امروزی توسط فلزات گرانبهایی مثل طلا یا کالاهای قابل مبادله، پشتوانه‌سازی نشده است. قیمت بیت کوین نیز در صرافی‌ها و کارگزاری‌ها بر اساس دو عامل اصلی عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

رمز ارز اتریوم

(Ethereum) ارز دیجیتال اتریوم با روشی کاملا مجزا و نامتمرکز و بدون نظارت مستقیم هر ارگانی فعالیت می نماید. این پلتفرم یا نرم افزار در سال 2015 توسط یک جوان روسی به نام ویتالیک بوترین با شعار همه چیز به صورت دیجیتالی به وجود آمد و به دنیا معرفی شد .

رمز ارز تتر

(Tether) یک ارز رمزنگاری شده پایدار است که هر واحد آن یک دلار ارزش دارد، برخی به آن دلار دیجیتال هم می‌گویند. ارزش تتر که با دلار آمریکا پشتیبانی می شود به صورت USDT نمایش داده می شود.

 

بیشتر بخوانید : همه آنچه درباره ارز دیجیتال باید بدانید

رمزارز ریپل

با نام اختصاری XRP نمایش داده می شود و وابسته به شرکتی به همین نام است. ریپل یکی از رمزارزهای معتبر است که می‌توان گفت اکثر صرافی‌های مهم و با نام از آن پشتیبانی می‌کنند. برخلاف بیت کوین، ریپل با سیستم بلاکچین کار نمی‌کند.

رمزارز بیت کوین کش

همانطور که می دانید کلمه Cash در زبان انگلیسی به معنای پول نقد است. بیت کوین کش (Bitcoin Cash) بیت کوینی است که می خواهد با بهبود سرعت تراکنش ها، به مرور جایگزین پول نقد شود. یکی از اصلی ترین تفاوت های بیت کوین کش با بیت کوین میزان حجم بلاک های آن می باشد. در ابتدای عرضه بیت کوین کش حجم هر بلاک آن 8 مگابایت در نظر گرفته شد. به این ترتیب افزایش حجم هر بلاک نسبت به بیت کوین، که حجم بلاک آن 1 مگا بایت است، باعث می شود امکان انجام تراکنش های بیشتری فراهم شود.

رمز ارز لایت کوین

از خصوصیات بارز آن سرعت بیشتر آن در انتقال و همچنین بهبود فرایند نگهداری آن توسط افراد می‌باشد. لایت کوین دومین ارز محبوب در حیطه پرداخت های مالی در ارز های دیجیتال است و سادگی این ارز یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ارز می باشد

رمز ارز دش

دش برای هر یک از کاربران و موسسات از جمله بازرگانان، خدمات مالی، تریدر ها و افرادی که نیاز به ارسال حواله های بین المللی دارند به بازار عرضه می شود. بر اساس وب سایت آن، هدف دش، کاربرپسندترین و مقیاس پذیرترین ارز دیجیتال در جهان برای پرداخت ها است.

 

مطلب پیشنهادی : درگاه پرداخت مجاز


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.