رابطه بانکداری اینترنتی و پرداخت‌های الکترونیک

  رابطه بانکداری اینترنتی و پرداخت‌های الکترونیک

 

 بعد از کرونا اینترنت در همه جای دنیا بیشتر از قبل استفاده شد و بیشتر از قبل در زندگی ما حضور پیدا کرد. پرداخت‌ها و نقل‌وانتقالات پول‌ها نیز بیشتر به‌صورت اینترنتی انجام شد و اغلب کارهای بانکی به‌صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام شدند. بانکداری اینترنتی به‌صورت آنلاین قادر است خدماتی مانند انتقال مستقیم پول، واریز و برداشت از حساب، پرداخت قبض، استفاده از کارت‌های اعتباری و... ارائه دهد. نظام پرداخت الکترونیک هم شامل فناوری‌هایی برای تبادل پول، پرداخت قبض، خرید اینترنتی و… می‌شود.

 نظام پرداخت الکترونیکی سبب ارتقای بانکداری اینترنتی می‌شود و این نوع بانک‌ها برای انجام تراکنش‌های مالی و پرداخت اینترنتی نیز  استفاده می‌شوند. در این مقاله قصد داریم درباره بانکداری اینترنتی و نظام پرداخت‌های الکترونیک صحبت کنم از شما دعوت مکنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 ارتقای بانکداری اینترنتی

 زمانی که افراد از طریق پرداخت الکترونیکی چه از طریق درگاه پرداخت و چه کارت به کارت و... پرداخت‌های خود را انجام دهند، تعداد و سرعت انجام تراکنش‌ها افزایش پیدا می‌کند. انجام این نوع پرداخت‌ها در زمان افراد صرفه‌جویی کرده و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. با استفاده از پرداخت الکترونیکی افراد امنیت بیشتری در زمان انجام تراکنش‌ها دارند و کمتر شاهد سوءاستفاده از اطلاعات کاربران هستیم. در این نوع پرداخت‌ها اطلاعات کاربران معمولاً رمزنگاری می‌شود و می‌توانند به‌راحتی خرید اینترنتی انجام داده یا پولی جابه‌جا کنند.

 با استفاده از پرداخت الکترونیکی می‌توانید خرید اینترنتی راحتی داشته باشید و از طریق درگاه پرداخت اینترنتی سایت مد نظرتان بدون جابه‌جایی و در کمترین زمان خرید کنید. شما می‌توانید با استفاده از بانک اینترنتی بدون حضور فیزیکی از طریق تلفن همراه یا رایانه شخصی پرداخت‌های موردنظرتان را انجام دهید. پرداخت‌های الکترونیکی که از طریق بانک اینترنتی انجام می‌شود که دارای فناوری‌های امنیتی قدرتمندی هستند و سبب کاهش جرم می‌شوند و از تعداد کلاهبرداری و دزدی در تراکنش‌های بانکی کم می‌کنند.

 

 ابزارهای مهم در نظام پرداخت‌های الکترونیکی

 

 کارت‌های بانکی

 در پرداخت‌های الکترونیکی که از طریق بانکداری اینترنتی انجام می‌شود، یکی از ابزارهای مهم کارت‌های بانکی هستند که شامل کارت‌های اعتباری، کارت‌های شتاب و... می‌شوند. این کارت‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند تا بتوانند در پرداخت‌های خود از آنها استفاده کنند.

 

 درگاه‌های پرداخت

 همان‌طور که اشاره شد درگاه‌های پرداخت اینترنتی راهی برای انجام پرداخت‌های الکترونیکی هستند و مشتریان به‌راحتی می‌توانند از طریق درگاه پرداخت یا حتی لینک پرداخت تراکنش‌های مالی خود را انجام دهند. در حال حاضر درگاه پرداخت دو نوع مستقیم و واسط وجود دارد که یکی از مهم‌ترین ابزارهای بانکداری اینترنتی هستند.

 

 پرداخت‌های موبایلی

 مشتریان از طریق پرداخت‌های موبایلی می‌توانند در کمترین زمان پرداخت‌های لحظه‌ای داشته باشند و لازم نیست مدت‌زمان طولانی در بانک‌ها زمان هدر بدهند.

 

 بانک‌های اینترنتی

 اکثر بانک‌ها امروزه دارای سایت یا اپلیکیشنی برای انجام امور بانکی به روش اینترنتی و غیرحضوری دارند. با استفاده از این نوع خدمات می‌توانید به‌سادگی پول واریز کرده یا از سایر خدمات متنوع دیگر آنها مانند افتتاح حساب غیرحضوری، خرید شارژ و... بهره‌مند شوید.

 

 آشنایی با چالش‌های بانکداری اینترنتی و ابزارهای نظام پرداخت‌های الکترونیک

 

امنیت

 استفاده از فناوری‌های جدید همیشه با چالش‌های متفاوتی همراه بوده است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای استفاده از بانکداری اینترنتی و روش پرداخت الکترونیکی، امنیت است. امنیت در زمان پرداخت‌های الکترونیک بسیار مهم است و عدم وجود آن استفاده از این فناوری را غیرممکن می‌کند.

 اطلاعات شخصی حساب کاربران مانند شماره‌حساب، رمز عبور و... نباید تحت هیچ شرایطی در دسترس دیگران قرار بگیرد و به همین دلیل استفاده از پروتکل‌های امنیتی مانند SSL و پلتفرم‌های امنیتی این روزها از جمله اقدامات ضروری برای پیشگیری از کلاهبرداری و حملات فیشینگ هستند.

 

 تغییرات قوانین

 برای انجام درست روال بانکداری اینترنتی و پرداخت‌های الکترونیکی، قوانین و مقررات به‌صورت مدام در حال تغییر هستند و این قانون استفاده از این نوع خدمات محسوب می‌شود. اگر قوانین و مقررات به‌روزرسانی نشوند، قطعا‌ بعد از مدت کوتاهی مشتریان را دچار چالش می‌کنند.

 

 مشکلات فنی

 تمام فناوری‌های روز دنیا به دلیل تازه بودنشان دچار مشکلات زیادی مانند مشکلات فنی خواهند شد. اگر به طور مثال زمان استفاده از درگاه پرداخت، دچار قطع و خرابی شبکه پرداخت شوید و پشتیبانی قوی هم برای رفع مشکل نداشته باشید، دچار مشکل خواهید شد.

 

 هزینه‌ها

 حوزه بانکداری اینترنتی، هزینه‌های بالایی دارند و در ضمن این نوع هزینه‌ها معمولاً برای ضمانت پرداخت‌ها و برداشت‌ها از سمت بانک‌ها تعیین می‌شوند.

 

 پیش‌بینی آینده بانکداری اینترنتی

 بانکداری اینترنتی و سیستم‌های پرداخت الکترونیک،  در راه بهبود و بهتر شدن تجربه کاربری، بیشتر شدن امنیت و شفافیت پرداخت، در تلاش هستند. باتوجه‌به ورود هوش مصنوعی و بلاک‌چین در دنیای امروزی ما، انتظار می‌رود رشد چشمگیری را در تمام فناوری‌های روز دنیا از جمله بانکداری اینترنتی شاهد باشیم.

 

 و در پایان

 در آینده بانکداری اینترنتی و سیستم‌های پرداخت با رشد فناوری‌های جدید پیشرفت زیادی روبه رو خواهد بود. سطح امنیت، شفافیت در سیستم‌های پرداخت، و.... بیشتر خواهد شد. این شما هستید که با انتخابی درست میتوانید از این پیشرفت و فناوری ها استفاده کنید. سیزپی ارائه‌دهنده درگاه پرداخت در زمینه پرداخت الکترونیکی فعالیت دارد. شما می‌توانید از طریق سیزپی در کمترین زمان درگاه پرداخت دریافت کرده و فرایند تسویه آسانی داشته باشید.

 توجه داشته باشید که سیزپی کمترین کارمزد را دریافت می‌کند و دارای مجوز بانک مرکزی برای فعالیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجرب سیزپی در تماس باشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.