دلایل انتخاب خرید اینترنتی کدام‌اند؟

دلایل انتخاب خرید اینترنتی کدام‌اند؟

 

 در دنیای امروزی نقش اینترنتی در زندگی ما بیشتر از گذشته پررنگ شده است و کسی هم نمی‌تواند منکر این قضیه شود. اینترنت علاوه بر اینکه ارتباطات ما انسان‌ها را متحول کرده، در آسان شدن روال زندگی مانند خرید کردن، رفت و آمد و... نیز تأثیر زیادی گذاشته است. بسیاری از ما این روزها به دلایل زیادی مانند آلودگی هوا، ترافیک، نداشتن وسیله نقلیه و... ترجیح می‌دهیم که خریدهای خود حتی خریدهای روزمره را به صورت اینترنتی انجام دهیم و به صورت حضوری به فروشگاهی مراجعه نکنیم.

 اما علاوه بر دلایلی که به صورت کوتاه به آن اشاره شد، چه دلایلی دیگری سبب می‌شود تا افراد خرید آنلاین یا در حقیقت غیرحضوری را بیشتر ترجیح دهند؟ برای شناخت این دلایل به شما پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

 مزیت خرید اینترنتی برای مردم

 برای انجام کاری باید هم دلایل مثبت و هم منفی آن را مدنظر قرار داد. در ادامه این مقاله به مزیت‌های خرید اینترنتی می‌پردازیم تا شما با آشنایی کامل این کار را انجام دهید.

 

 روند راحت خرید

 در هر مکان و زمانی که باشید می‌توانید به‌راحتی خرید خود را انجام دهید. لازم نیست برای انجام خرید و از همه مهم‌تر پرداخت پول در صف طولانی انتظار بکشید. فقط کافی است محصولات موردنیاز خود را انتخاب کرده و از طریق درگاه پرداخت اینترنتی پول را واریز کنید.

 

 استفاده از قیمت‌های مناسب

 زمانی که اینترنتی خرید می‌کنید می‌توانید از کمپین‌ها و قیمت‌های ویژه‌ای که فروشگاه‌های مختلف برای خرید مشتریان خود گذاشته‌اند، استفاده کنید. در واقع به دلیل اینکه در این نوع فروش واسطه‌ها حذف می‌شوند، محصولات قیمت مناسب‌تری دارند و برای خریداران به‌صرفه‌تر هستند.

 

 امکان مقایسه قیمت‌ها

 همچنین در خریدهای آنلاین شما در کمتر از چند دقیقه می‌توانید محصول موردنظر را در چندین فروشگاه از نظر قیمت و کیفیت و... با هم مقایسه کنید. فروشگاه‌های آنلاین معمولاً برای مشتریان وفادار خود کد تخفیف در نظر می‌گیرند که می‌توانید در زمان پرداخت پول در درگاه پرداخت از آنها استفاده کنید. خرید اینترنتی هم برای فروشنده و هم برای خریدار سود دارد.

 

 تنوع بالای محصولات

 زمانی که شما به صورت اینترنتی خریدهای خود را انجام می‌دهید، می‌توانید محصول موردنیاز خود را در اندازه وسیعی در برندهای مختلف مشاهده کنید. خرید آنلاین قدرت انتخاب زیادی به شما می‌دهد و حتی شما می‌توانید از شهرهای مختلف که ساکن آن هم نیستید خرید کنید.

 

 امکان کادو دادن

 گاهی پیش می‌آید که باید برای دوستان یا اقوام هدیه‌ای ارسال کنید؛ اما زمان کافی برای این کار ندارید. در این مواقع بهتر است با خرید اینترنتی این کار زیبا را انجام دهید تا هم خرید به‌صرفه‌ای داشته باشید و هم خیالتان بابت پرداخت پول و مسائل امنیتی آن راحت باشد.

 

 کنترل بیشتر روی هزینه‌ها

 با خرید اینترنتی خیالتان بابت مبلغ راحت است و از ابتدا با قیمت مشخصی محصولی را انتخاب و بعد از آن خریداری می‌کنید. در صورتی که در خرید حضوری این ویژگی وجود ندارد و معمولاً هزینه‌ها بیشتر از آنچه در ذهن دارید، تمام می‌شوند.

 

 خرید بدون استرس

 گاهی ممکن است به دلیل آنکه زمان کافی نداریم خرید با استرسی را تجربه کنیم که در پایان با محصولاتی که نیازی هم به خرید آنها نداشتیم به خانه بر‌گردیم. اما با کمک خرید اینترنتی و آنلاین این نوع استرس‌ها به سراغ شما نخواهند آمد و با یک نظارت متوجه خواهید شد که محصولات اضافی که صرفاً با دیدن، هوس خرید آنها را کرده‌اید نیز نمیخرید.

 

 حفظ حریم شخصی

 شاید به این مشکل برخورد کرده باشید در زمان خرید حضوری معمولاً برای پرداخت وجه یا گفتن رمز کارت‌بانکی حریم شخصی وجود ندارد و به همین دلیل معمولاً امنیت خرید و کارت شما به خطر می‌افتد. اما در خریدهای اینترنتی زمانی که شما از درگاه پرداخت اینترنتی امن فروشگاه یا لینک پرداخت آن استفاده کنید، اطلاعات کارت و رمزهای شما محفوظ باقی می‌مانند و لازم نیست شما نگران امنیت آنها باشید.

 

 معایب خرید آنلاین

 در این بخش قصد داریم از معایب خرید اینترنتی نیز با شما صحبت کنیم تا با ذهنی روشن به سراغ خرید آنلاینی بروید.

 

 تأثیر روی محیط‌زیست

 البته این داستان برای خریدهای حضوری هم صدق می‌کند؛ اما در خریدهای حضوری می‌توانیم با بردن کیسه‌های پارچه‌ای یا نخواستن کیسه‌های پلاستیکی و قرار دادن محصولات مستقیماً در سبد خرید یا ماشین، جلوی این کار را بگیریم. برای بسته‌بندی کردن محصولاتی که به صورت غیرحضوری خریداری می‌شوند، اغلب پلاستیک زیادی استفاده می‌کنند و این کار برای محیط‌زیست ضرر دارد و در طولانی‌مدت به آن آسیب‌های جبران‌ناپذیری می‌زند.

 

 تأخیر ارسال کالا

 ارسال محصولات با پست، زمان زیادی لازم دارد و اغلب با دردسرهای فراوانی برای پیگیری و ارسال همراه است. اما ارسال محصولات درون‌شهری که توسط پیک انجام می‌شود، در کمترین زمان خواهد بود و شما می‌توانید خریدهای خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

 

 خطر کلاهبرداری

 زمانی که فروشگاهی که از آن خرید آنلاین انجام می‌دهید، اینماد نداشته باشد، ممکن است در زمان خرید و پرداخت پول وارد درگاه پرداخت جعلی شوید که قصد آن سرقت اطلاعات کارت شما باشد. از شما صاحب کسب‌وکاری هستید قبل از هر کاری برای سایت فروشگاهی خود اینماد بگیرید و بعد از آن از شرکت معتبری درگاه پرداخت اینترنتی چه واسط و چه مستقیم دریافت کنید.

 شرکت سیزپی با داشتن مجوز فعالیت از بانک مرکزی و شاپرک درگاهی ایمن برای کسب‌وکار شما خواهد بود. با استفاده از این درگاه پرداخت می‌توانید از خدمات متنوع آن نیز استفاده کرده و برای مشتریان خود اطمینان خاطر ایجاد کنید.

 

 و در پایان

 همان‌طور که اشاره شد خرید اینترنتی مزایا بسیاری برای زندگی روزمره ما دارد. شما نیز با انتخاب درست درگاه پرداخت اینترنتی به امنیت بیشتر و جلب رضایت مشتریانتان کمک خواهید کرد. سیزپی با داشتن پشتیبانی قوی در ۲۴ ساعت از شبانه‌روز به شما کمک می‌کند تا اگر در هر ساعتی به مشکلی برخوردید دچار مشکل نشوید و بتوانید در کمترین زمان ممکن آن را رفع کنید.

در ضمن کارمزدی که سیزپی برای تراکنش‌های روزانه شما دریافت می‌کند، در حال حاضر کمترین میزان میان شرکت‌های موجود در کشور است. برای اینکه بتوانید از سایر مزایای استفاده از درگاه پرداخت سیزپی برای کسب‌وکار خود مطلع شوید با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.