دستگاه کارتخوان مجازی

دستگاه کارتخوان مجازی

کارتخوان مجازی چیست و چگونه می تواند جایگزین مناسبی برای کارتخوان سیار باشد؟ چه شرکت هایی ارائه دهنده کارتخوان مجازی هستند؟

دستگاه کارتخوان را همه ما می شناسیم و تقریبا هر جا که به صورت حضوری خرید می کنیم مجهز به این دستگاه ها بوده و با کشیدن کارت بانکی روی دستگاه پوز و ثبت مبلغ و رمز اول کارت بانکی، وجه از حساب شما کسر شده و 24 ساعت بعد در سیکل تسویه شاپرک به حساب متصل به دستگاه کارتخوان ( حساب فروشنده ) واریز می گردد.

دریافت دستگاه کارتخوان نیازمند آن است که درخواست خود را به یکی از شرکت ها و بانک های فعال در زمینه ارائه دستگاه کارتخوان ارائه دهید، هر شرکتی الزامات خاص خود را دارد مثلا از شرایط ارائه دستگاه پوز توسط سامان کیش گردش ماهانه بالا در استفاده از دستگاه کارتخوان ( تعداد فروش بالا با حداقل 500 تراکنش ماهانه ) می باشد، باید مبلغی را به عنوان ودیعه بپردازید، مدارک و مجوزهای فعالیت را آماده داشته باشید. مشکلات حوزه دستگاه کارتخوان هم کم نیستند، می دانید که با اعمال تحریم علیه کشور، تعداد دستگاه های موجود کمتر شده اند، خرابی دستگاه ها با نداشتن پشتیبانی همراه است، امکان انتقال ویروس کرونا را تشدید می کند، با نداشتن تراکنش احتمال جمع آوری دستگاه وجود دارد، این دست از مشکلات باعث شد تا فعالان حوزه فین تک به دنبال راه حل مناسب باشند، سیزپی به عنوان یکی از شرکت های فین تک و فعال در حوزه خدمات  IPG، محصولی تحت عنوان کارتخوان مجازی ارائه کرده است که کاملا آنلاین بوده و فاقد ماهیت فیزیکی است. در واقع کارتخوان مجازی نمونه آنلاین کارتخوان فیزیکی است.

بیشتر بخوانید: ایجاد درگاه پرداخت 

کارتخوان مجازی چگونه کار می کند؟

استفاده از کارتخوان مجازی نیازمند داشتن اینترنت در هر دو طرف دارنده کارت و صاحب کارتخوان است. امروزه کمتر کسی را می توان یافت گوشی همراه متصل به اینترنت نداشته باشد. کارتخوان مجازی باعث سهولت در فروش های تلفنی می گردد، به خصوص کسب و کارهایی مانند رستوران ها و کترینگ ها، سوپرمارکت ها، آژانس ها که ابتدا سفارش را به صورت تلفنی دریافت می کنند و بعد از تحویل و دلیوری، وجه آنرا دریافت می کنند. کار با این تکنولوژی بسیار آسان بوده و متقاضی برای دریافت کارتخوان مجازی باید نسبت به ثبت درخواست خود در سایت درگاه پرداخت سیزپی اقدام کند، مدارک لازم را بارگذاری نماید و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی برای ودیعه، کارتخوان را دریافت کند.  این کارتخوان متصل به شبکه شتاب بوده و تسویه ها طی 24 ساعت ( سیکل شاپرک ) انجام می شود. پذیرنده با دریافت سفارش تلفنی، مبلغ را طی یک لینک پرداخت برای خریدار ارسال می کند، ارسال لینک پرداخت در قالب پیامک می باشد. خریدار با دریافت لینک پرداخت و انتخاب گزینه پرداخت به صفحه درگاه پرداخت شاپرک منتقل شده و  عملیات پرداخت اینترنتی را تکمیل می کند. در پنل کاربری فروشنده، وضعیت پرداخت در لحظه تغییر کرده و به پرداخت شده تبدیل می شود، حال نوبت ارسال سفارش می رسد. خریدار می تواند پس از دریافت سفارش نسبت به پرداخت اقدام کند و رسید دیجیتالی پرداخت را به مامور ارسال سفارشات نشان دهد.

                                      تفاوت کارتخوان سیار و کارتخوان مجازی

 

 

کارتخوان مجازی

کارتخوان فیزیکی

ودیعه

ندارد

دارد

پشتیبانی 24 ساعته

دارد

ندارد

پرداخت غیرحضوری

دارد

دارد

گزارش گیری آنی

دارد

ندارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید: دریافت درگاه پرداخت اینترنتی


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.