درگاه پرداخت یا کارتخوان

درگاه پرداخت یا کارتخوان

 

 شما استفاده از کارتخوان را ترجیح می‌دهید یا درگاه پرداخت؟ با رواج استفاده از دستگاه کارتخوان پول نقد کمتری دست مردم دیده شد و این روزها نیز با سرویس‌های متنوع پرداخت الکترونیکی استفاده از انواع درگاه پرداخت یا حتی لینک پرداخت نیز جای کارتخوان‌ها را پر کرده‌اند. شما استفاده از کدام نوع پرداخت را در هر شرایطی ترجیح می‌دهید؟ در این مقاله قصد داریم درباره انتخاب کارت‌خوان و درگاه پرداخت صحبت کنیم تا آگاهانه، انتخاب مناسبی داشته باشیم. پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

 

 دریافت کارتخوان بدون کد مالیاتی

 قانونی که برای انواع کسب‌وکارها به‌خصوص کسب‌وکارهای اینترنتی در نظر گرفته شده، این است که این گروه باید به سامانه مودیان متصل باشند تا بتوانند در صورت لزوم صورت‌حساب الکترونیکی خود را تحویل دهند تا ارتباط کسب‌وکارها با سازمان مالیاتی حفظ شود. بنابراین امکان گرفتن دستگاه کارتخوان یا پوز بدون گرفتن کد مالیاتی ممکن نیست.

 این در حالی است که برای گرفتن درگاه پرداخت نیز از هر نوعی که لازم داشته باشید نیز بدون گرفتن کد مالیاتی امکان‌پذیر نیست.

 

 استفاده از کارتخوان یا درگاه پرداخت؟

 برای اینکه بتوانید بین کارتخوان و درگاه پرداخت یکی را انتخاب کنید، در وهله اول باید ببینید کار شما چه ماهیتی دارد. کارتخوان برای خریدهای حضوری گزینه مناسبی است به شرطی که اتصالات آن هر دقیقه دچار مشکل نشود. استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی نیز برای خریدهای غیرحضوری مناسب است. البته شما می‌توانید در خریدهای حضوری نیز از سرویس‌های درگاه پرداخت؛ مانند کد کی یو آر یا ارسال لینک پرداخت نیز استفاده کنید.

 دستگاه‌های پوز بیشتر در معرض سوءاستفاده‌های احتمالی قرار دارند و در مقابل درگاه پرداخت با تمهیداتی که توسط بانک‌ها یا حتی پرداخت‌یارها در نظر گرفته می‌شوند امن هستند و کمتر شاهد سوءاستفاده خواهیم بود.

 تابه‌حال شده در حین خرید باشید و فروشنده اعلام کند که شارژ دستگاه پوز او تمام شده است؟ این افراد باید دائماً به فکر تمام شدن شارژ این دستگاه باشند و این عوامل موجب ناراحتی مشتری شده و خرید و پرداخت‌ها را به تأخیر میندازد.

 همان‌طور که اشاره شد استفاده از درگاه پرداخت‌های معتبری مانند درگاه پرداخت سیزپی و سرویس‌هایی مانند لینک پرداخت مناسب‌ترین جایگزین کارتخوان است. شما می‌توانید با استفاده از ارسال لینک پرداخت برای مشتری در قالب یک فاکتور آنلاین باعث وارد شدن او به صفحه پرداخت شوید تا واریز وجه را انجام دهد.

 با این روش تراکنش‌های درگاه پرداخت اینترنتی با سرعت و در امنیت کامل انجام می‌شوند و می‌توانید با مدیریت کامل بیزینس خود را جلو ببرید.

 

 نامناسب‌بودن کارتخوان برای همه

 تمام افراد در کسب‌وکارهای مختلف نمی‌توانند در کمترین زمان دستگاه کارتخوان بگیرند. گرفتن دستگاه پوز نیاز به طی کردن چند مرحله و کسب مجوزهای لازم است؛ اما برای گرفتن درگاه پرداخت می‌توانید یک روزه اقدام کنید و درگاه پرداخت اینترنتی بگیرید. تنها در طی ۲۴ ساعت یک درگاه پرداخت از سیزپی می‌گیرید و سرعت و امنیت را تجربه می‌کنید.

 و در پایان

 زمانی که شما از درگاه پرداخت استفاده می‌کنید تراکنش‌های انجام شده امنیت دارند و می‌توانید با توجه به نظارت‌های قانونی که روی آنها وجود دارد، خیالتان بابت انجام درست آنها راحت باشد.

 آمارها نشان می‌دهند که بیش‌ترین سوءاستفاده‌ها از کارتخوان‌ها، توسط دلالان بوده و دستگاه‌های پوز برای این کار اجاره می‌شوند. به همین دلیل کارت خود را به هر فروشنده‌ای ندهید و دقت کنید که کارتخوان برای همان کسب‌وکار باشد. استفاده از درگاه پرداخت امنیت بیشتری برای شما دارد و پیشنهاد می‌شود تا جایی که امکان دارد از این روش برای پرداخت استفاده کنید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت درگاه پرداخت سیزپی با ما در تماس باشید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.