درگاه پرداخت درون برنامه ای

درگاه پرداخت درون برنامه ای

همه ما در گوشی موبایل خود انواع اپلیکیشن ها را نصب داریم و موقع استفاده از آن ها نیاز به انجام پرداخت نیاز داریم مثلا در اسنپ فود غذا سفارش می دهیم و هنگام پرداخت وجه آن به درگاه پرداخت منتقل می شویم، به خصوص در اپ های بازی عملیات پرداخت زیاد انجام می شود که معمولا درگاه های پرداخت این نوع اپلیکیشن ها به این صورت است که شما برای انجام واریز به کمک درگاه پرداخت اینترنتی باید از صفحه اپلیکیشن خارج شوید و به یک صفحه دیگر وارد شوید که دارای فضایی متفاوت است و بعد از پرداخت مجدد به صفحه قبلی برگردید.

پرداخت موبایلی به معنای خرید کردن و یا پرداخت هزینه خرید با دستگاه تلفن همراه هوشمند است. در این روش مشتری به جای پول نقد، چک یا کارت‌های بانکی، از یک گوشی هوشمند یا تبلت برای پرداخت هزینه کالا یا خدمات استفاده می‌کند. (ویکی پدیا)

بیشتر بخوانید: انواع درگاه پرداخت

اصطلاح پرداخت موبایلی را با پرداخت درون برنامه ای اشتباه نگیرید!

درگاه پرداخت اینترنتی معمولا به دو صورت ارائه می شوند:

  • درگاه پرداخت اینترنتی IPG
  • درگاه پرداخت درون برنامه ای In App Payment

 پرداخت درون برنامه ای که به اختصار IAP (In-App Payment ) نامیده می شود یک برنامه جانبی (SDK) است که با الحاق به اپلیکیشن امکان پرداخت آنلاین را به آن می افزاید. در این نوع درگاه پرداخت مبلغ و سایر اطلاعات مورد نیاز به صورت خودکار درج می شود. در پرداخت درون برنامه ای کاربر به خارج از صفحه اپ منتقل نمی شود و نیازی به مرورگر ندارد.

مزایای پرداخت درون برنامه ای :

  • به حداقل رساندن وقفه در خرید
  • افزایش سرعت پرداخت
  • ساده تر شدن فرآیند خرید و سفارش  

پس در کل درگاه پرداخت برای اپلیکیشن دو حالت دارد:

حالت اول: استفاده از مکانیزم webview

صفحه پرداخت درگاه پرداخت اینترنتی مجاز، توسط برنامه پرداخت با استفاده از مکانیزم WebView درون برنامه پرداخت باز شده و کاربر اطلاعات کارت را در آن وارد میکند. سپس تراکنش مستقیماً روی درگاه پرداخت اینترنتی مجاز انجام میشود.

حالت دوم : استفاده از API یا SDK مجاز

در این حالت برنامه پرداخت، از قابلیتهای نرم افزاری ارائه شده توسط یکی از ارائه دهندگان API یا ارئه دهندگان SDK استفاده می کند.API  یا SDK مسئول برقراری ارتباط برنامه پرداخت با درگاه پرداخت مجاز است. اطلاعات کارت توسط کاربر در برنامه پرداخت وارد شده و مستقیما با استفاده از API  یا SDK برای انجام تراکنش به درگاه پرداخت مجاز ارسال می شود.

برای دریافت درگاه پرداخت اپلیکیشن خود می توانید نسبت به ثبت نام در سایت پذیرندگان سیزپی اقدام نمایید و مدارک لازم را بارگذاری نمایید و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.