درگاه پرداخت اینترنتی کارگزاری های بورس

درگاه پرداخت اینترنتی کارگزاری های بورس

بورس چیست ؟

بورس بازاری است که در آن دارایی‌ها خرید و فروش می‌شوند. بورس به سه دسته بورس کالا، ارز و اوراق بهادار تقسیم می‌شود. در بورس اوراق بهادار دارایی های مالی مثل سهام ، اوراق مشارکت ، قرارداد های اختیار خرید و فروش و…. مورد معامله قرار می گیرد.

سهم یا سهام چیست؟

قطعه‌ای از سرمایه یک شرکت است پس سرمایه یک شرکت سهامی خاص یا سهامی عام به قسمت‌هایی مساوی تقسیم می‌شود که به هر یک از این قسمت‌ها یک سهم گفته می‌شود. هر سهم، نشان‌دهنده یا نماینده کوچکترین واحد مالکیتی، در یک شرکت یا کارخانه است. دارنده هر سهم یا سهام‌دار، به همان نسبتی که سهام در اختیار دارد، در مالکیت شرکت یا بنگاه تولیدی شریک است.

اساسی‌ترین فرق بین یک شرکت سهامی خاص با سهامی عام این است که همه می‌توانند سهام شرکت‌های سهامی عام را خرید و فروش کنند ولی سهام شرکت‌های سهامی خاص در مالکیت عده‌ای خاص است.

کارگزاری بورس چیست؟

شرکت کارگزاری (Broker Company) یا به‌اختصار کارگزار، نوعی موسسه مالی در بازارهای بورس است، که در زمینه خرید و فروش انواع اوراق بهادار فعالیت می‌کند. کارگزاری‌ها اغلب در معاملات، به نمایندگی از خریدار یا فروشنده سهام، وظیفه خرید و فروش را انجام می‌دهند و در ازای آن نیز دستمزد، کمیسیون یا حق‌کارگزاری دریافت می‌کنند. کارگزار را می‌توان واسط بین بورس و معامله‌گران سهام دانست، البته در معاملات آنلاین این واسط بودن به چشم نمی‌آید و شما با ارسال سفارشات خرید یا فروش سهام در سایت، احساس نمی‌کنید که واسطه‌ای وجود دارد و سفارشات شما در همان لحظه در سامانه معاملات بورس اوراق بهادار ثبت می‌شود.

از جمله مهم‌ترین معیار‌ها برای انتخاب بهترین کارگزاری میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف
  • داشتن سیستم‌های داخلی مناسب
  • دسترسی سرمایه‌گذار به کارگزار
  • تخفیف کارمزد و ارائه خدمات اعتباری
  • سامانه معاملات برخط (آنلاین)
  • ارائه پشتیبانی مناسب
  • تحلیل، مشاوره و آموزش
  • قابلیت انجام سریع سفارش مشتری
  • داشتن اطلاعات مربوط و کافی
  • حجم سرمایه سرمایه‌گذار
  • درگاه پرداخت اینترنتی پایدار

بررسی مورد آخر یعنی درگاه پرداخت اینترنتی پایدار:

بحث خرید سهام به خصوص عرضه های اولیه بحث حساسی است به گونه ای که اگر مشتری یک کارگزاری نتواند درخواست بدهد یا به صورت مکرر با قطعی درگاه پرداخت مواجه شود ممکن است نسبت به تغییر کارگزار خود اقدام کند. برخی کارگزاری ها امکان شارژ از روز قبل را فراهم کرده اند تا مشتری با مشکلی مواجه نشود اما اولا که همه کارگزاری ها از این روش استفاده نمی کنند. دوما شاید مشتری نخواهد از این روش استفاده کند، موقع برداشت وجه ممکن است درگاه پرداخت قطع باشد و موجب نارضایتی مشتری گردد. درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با ارائه راهکارهای نوین پرداخت و داشتن به روزترین سیستم های مدیریت پرداخت این امکان را دراختیار شرکت های بورسی و کارگزاری ها قرار داده تا بدون داشتن قطعی به فعالیت خود بپردازند. سیزپی این قابلیت را دارد تا با ایجاد یک کیف پول برای کارگزاری،  با شارژ آن بدون نیاز به اتصال به درگاه پرداخت و صرفا از محل کیف پول بتوان سهام خریداری کرد و از آنجا که پولی هم به حساب کارگزاری نمی رود بنابراین از نظر بحث های مالیاتی هم مشکلی پیش نخواهد آمد. Google

فروشندگان سیگنال

در واقع سیگنال تضمینی بورس یا پیشنهاد معاملاتی در بورس، توصیه به خرید یا فروش یک نماد در زمان و قیمتی مشخص می‌باشد و ارائه‌دهندگان آن معتقدند، بهترین فرصت‌های معاملاتی بازار را به مشتریان خود معرفی می‌کنند. حال یکسری اپلیکیشن و سایت هایی به وجود آمده اند که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند.

سیزپی برای فروشندگان سیگنال که دارای سایت و اپلیکیشن نیستند نیز راهکار ساده ای جهت دریافت وجه از مشتریان ارائه کرده است. این قبیل کسب و کارها می توانند بعد از ثبت نام در سایت سیزپی با ایجاد لینک پرداخت و ارسال آن به متقاضی سیگنال از متقاضی پول دریافت کنند.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.