درگاه پرداخت اینترنتی چیست

درگاه پرداخت اینترنتی چیست

 

قبل از آنکه به تعریف و توضیح درگاه پرداخت اینترنتی بپردازیم لازم است یکسری اصطلاحاتی که به آن مربوط می شود را بیشتر بشناسیم.

1-شرکت های پرداخت (PSP)

شرکت‌های psp با واسطه‌گری بین بانک‌ها و پذیرندگان که ارایه کننده خدمت هستند، باعث می‌شوند تا مشتری برای خرید خدمات یا کالا از پذیرنده امکان پرداخت راحت داشته باشد و اسکناس از معاملات حذف گردد. در حال حاضر دوازده شرکت پرداخت وجود دارد.

2-شبکه پرداخت الکترونیک شاپرک

تمامی پرداخت های آنلاین در ایران باید از طریق شبکه پرداخت الکترونیکی شاپرک انجام شود. (شاپرک مخفف شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی است).  شاپرک یک نهاد حاکمیتی است که رابط بین بانک مرکزی، بانک ها و شرکت های پرداخت می باشد. سهام داران شرکت شاپرک بانک های خصوصی و دولتی کشور هستند.

طبق تعریف بانک مرکزی:

سامانه شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی(شاپرک)، شبکه‌ای است که تمامی ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت و پایانه‌های فروش آنها را در نظامی یکپارچه گرد هم آورده و با مدیریت و نظارت متمرکز، کارایی و اثربخشی و امنیت شبکه پرداخت کارت را ارتقا می‌بخشد.

3-شرکت پرداخت یار

پرداخت یارها چند سالی است که پا به عرصه پرداخت گذاشته اند، این شرکت ها با انعقاد قرارداد با pspها امکان استفاده گروه جدیدی از پذیرندگان را از ابزارهای پذیرش ممکن کرده اند. در واقع یک پرداخت یار به توسعه فضای کسب و کار کمک می کند. شاید نام درگاه واسط بیشتر به گوشتان خورده باشد. پرداخت یار ها پرداخت های بدون کارت را فراهم می کند.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

اگر بخواهیم به زبان خودمانی توضیح بدهیم باید بگوییم که : روی کارت های بانکی یکسری اطلاعات و داده وجود دارد مانند تاربخ انقضا و شماره کارت، درگاه پرداخت این امکان را به شما می دهد با درج اطلاعات کارت بانکی در صفحه پرداخت مبلغ مشخصی را از حساب خود برداشت کنید. هر کارتی دارای یک رمز ثابت و یک رمز پویا است. برای دریافت درگاه پرداخت یا باید به شرکت پرداخت مراجعه کرد یا به شرکت پرداخت یار. تفاوت های این دو در مطالب قبلی اشاره شده است. با در نظر گرفتن ملاک های خود می توانید به یکی از این دو شرکت ها مراجعه کنید.

 

پرداخت یار سیزپی

یکی از شرکت های فعال در حوزه درگاه پرداخت، سیزپی می باشد. این مرجع ارائه دهنده درگاه پرداخت با تکیه بر تجارب خود که قدمتی به اندازه شرکت شاپرک دارد، سعی در ارائه امکانات نوین داشته و توانسته مشتریان خاص خود را داشته باشد. در حال حاضر شرکت های کلان و بزرگ، شرکت های با ابعاد متوسط و کوچک از خدمات پرداخت سیزپی بهره می برند. درگاه پرداخت سیزپی قابلیت تسهیم وجه در مبدا و گزارش گیری لحظه ای را ارائه نموده که باعث حل مشکلات بسیاری از کسب و کارها شده است.

 

جهت دریافت درگاه پرداخت کلیک کنید.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.