درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی

در بخش اول این نوشتار سعی داریم شما را با درگاه پرداخت اینترنتی (Internet Payment Gateway) آشنا کنیم تا از ضرورتهای استفاده از درگاه پرداخت معتبر (IPG) در کسب و کارتان بیشتر بدانید و از برخی قابلیت ها و مزایای انتخاب درگاه پرداخت سیزپی آگاه شوید. در بخش دوم مطلب درگاه پرداخت اینترنتی شما را با دیگر قابلیت های درگاه پرداخت سیزپی آشنا خواهیم کرد.

این روزها قطعا همه افراد به نوعی با فروشگاه های مجازی که در فضای اینترنت از طریق سایتهای فروشگاهی یا اپلیکیشن های موبایلی اقدام به فروش کالا یا خدمات می کنند، سرکار داشته اند. در این فروشگاههای اینترنتی خریداران  بعد گشت و گذار بین محصولات و برانداز کردن مشخصات کالا ها و مقایسه آنها با یکدیگر، کالا یا خدمت مورد نظر را انتخاب می کنند و به سبد خرید خود انتقال می دهند. در این مرحله برای تسویه حساب پس از آنکه مشخصات فردی و مکانی خود را جهت تحویل اجناس تکمیل نمودند به مرحله بعدی که پرداخت وجه می باشد منتقل می شوند. درست در همین مرحله است که صاحبان کسب و کار و همچنین خریداران باید دقت خاصی به خرج دهند. این مرحله زمانی است که خریدار به درگاه پرداخت منتقل میشود و اهمیت آن به علت اطلاعات مهمی است که توسط کاربر قرار است وارد شود؛ بله اطلاعات کارت و حساب بانکی را در این بخش باید وارد کنیم. خب تا اینجا با درگاه پرداخت اینترنتی و وظیفه آن آشنا شده اید و با کمی دقت متوجه شدید که چرا باید سراغ درگاه پرداخت معتبر رفت. سوالی که اینجا پیش می آید این است که درگاه پرداخت معتبر را ازکجا تشخیص دهیم و بین آنها کدام یک را انتخاب کنیم. اگر خریدار هستید فقط کافی است نام درگاه پرداخت را در سایت شاپرک جستجو کنید تا از اعتبار آن آگاه شوید ولی اگر صاحب کسب و کار هستید علاوه بر اعتبار درگاه پرداخت به شما توصیه میکنیم کارائی، پایداری و امکانات درگاه پرداخت را نیز در نظر بگیرید. Google

درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد.

درگاه پرداخت اینترنتی

در ادامه شما را با درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی و امکاناتی که در اختیار کسب و کارها، توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار می دهد آشنا می کنیم. (بخش اول)

درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت

اگر فروش شما در فضای اینترنت از طریق یک سایت فروشگاهی است؛ به راحتی با ثبت نام در پنل درگاه پرداخت سیزپی (SIZPay) می تواند به خانواده پذیرندگان سیزپی بپیوندید.

لینک پرداخت

این روزها بسیاری از هموطنان در شبکه های اجتماعی اقدام به معرفی کسب وکار خود کرده اند و در همان فضا کالا و خدمات خود را بفروش می رسانند. سیزپی برای این عزیزان لینک پرداخت را پیشنهاد میکند. با ثبت نام در سایت سیزپی به راحتی می توانید لینک پرداخت خود را دریافت کنید و دیگر به مشتریان شماره کارت و یا شماره حساب ندهید. فقط کافی است لینک پرداخت را از طریق پیامک یا سایر پیام رسان ها نظیر واتس اپ (WhatsApp) یا ... برای مشتریان خود ارسال و به صورت کاملا امن و سریع وجه خود را دریافت کنید.

مرتبط بخوانید : لینک پرداخت در صنعت بیمه

فاکتور آنلاین

برای مرتفع نمودن برخی نیازها در حوزه دریافت وجه سیزپی راهکار دیگری با نام صورتحساب آنلاین یا فاکتور آنلاین ارائه کرده است. برای مثال بسیاری از کسب و کارهائی که برای ارائه خدمات به مشتریان خود از ایشان آبونمان دریافت می کنند. در موقع مقرر از طریق پنل کاربری خود در سایت سیزپی یا اتصال به وب سرویس های سیزپی می تواند صورتحساب از طریق پیامک یا سایر پیام رسانها ارسال نمایند. صورتحساب آنلاین سیزپی مشابه یک صورتحساب معمولی دارای نام مشتری و  شرح کالا یا خدمات می باشد و مشتری فقط با کلیک بر روی لینک فاکتور آنلاین می  تواند صورتحساب خود را پرداخت کند و در نهایت در سامانه کسب و کار مربوطه نیز اطلاعات پرداخت به صورت بر خط بروزرسانی خواهد شد.

کارتخوان مجازی

برای کسب و کارهائی که  برای خدمت رسانی به مشتریان خود از فرآیند پرداخت در محل استفاده می کنند، سیزپی راهکاری امن و مطمئن در جهت برطرف نمودن مشکلات کارتخوان های سیار ارائه نموده است. پس از دریافت سفارش از مشتری می تواند در پنل خود با وارد کردن شماره موبایل و نام مشتری پیامکی حاوی اطلاعات پرداخت وجه برای مشتری ارسال نمائید و پس از واریز وجه توسط مشتری بلافاصله از طریق پنل سیزپی خود از وضعیت پرداخت مطلع شده و کالا یا خدمات را به محل مشتری ارسال کنید. با استفاده از کارتخوان مجازی سیزپی شما از مشکلات عدم آنتن دهی، تمام شدن باطری، اتمام کاغذ رول و بسیاری دیگر از مشکلات دستگاه کارتخوان سیار خلاص می شوید.

افزونه پرداخت

سیزپی برای سهولت کار تیم فنی کسب و کارها و برنامه نویسان مجموعه ای کامل از افزونه پرداخت، پلاگین پرداخت و نمونه سورس کد های درگاه پرداخت در بخش مستندات سایت خود قرارداده است. برنامه نویسان با دانلود این مستندات به آسانی می توانند درگاه پرداخت سیزپی را به سامانه های مورد نظر خود متصل نمایند.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.