حراجمعه چیست

حراجمعه چیست

در مطلب قبلی راجع به اینکه جمعه سیاه چیست اشاره ای شد، در اینجا سعی داریم بررسی کنیم حراجمعه از چه زمانی وارد ایران شد، چقدر موفق بوده است و اولین بار توسط چه کسی ارائه شد و مهم تر از همه اینکه سیزپی به عنوان ارائه دهنده درگاه پرداخت اینترنتی جهت مدیریت تمام پرداخت های اینترنتی در کنار همه فروشندگان بوده و با ارائه خدمات پایدار و نداشتن قطعی درگاه پرداخت تجربه خرید سریع و البته امنی را فراهم می کند،  پس با ما همراه باشید.

تاریخچه جمعه سیاه

بلک فرایدی داستان جالبی دارد؛ داستان از این قرار است که مردم در روز بعد از شکرگزاری پول بسیار زیادی را خرج خریدهای خود می‌کنند و فروشگاه ها بعد از یکسال ضرر دهی به سود دهی می‌رسند. در آمریکا روز بعد از شکرگزاری را جمعه سیاه یا بلک فرایدی (Black Friday) نام گذاشته اند که این روز با آخرین جمعه ماه نوامبر و آغاز خرید برای کریسمس، مصادف است. محل اصلی این رویداد آمریکای شمالی است اما بخاطر جذابیتی که دارد در اکثر کشورهای دنیا فراگیر شده است. در آمریکا این رویداد به قدری مهم هست و از سنت های اصلی آنها حساب می‌شود که در آن روز از ساعت ۴ صبح تا قبل از پایان آن روز شروع به خرید کریسمس می‌کنند.

تاریخچه حراجمعه در ایران

اولین بار در سال 94 فروشگاه اینترنتی بامیلو اقدام به راه اندازی حراجی به مانند بلک فرایدی کرد و نام حراجمعه را بر آن قرار داد. آن زمان کسی نمی دانست قرار است این حرکت به حرکتی ادامه دار در کشور تبدیل شود. به نحوی که بعد از نتایج مثبت این حراجی در فروش انلاین، سایر شرکت ها مانند دیجی کالا و بسیاری از فروشگاههای اینترنتی نیز اقدام به برگزاری حراجمعه در یکی از جمعه های آذرماه می کنند.

آیا شما تجربه خرید از کمپین های جمعه سیاه را داشتید؟

طبق نظر سنجی هایی که انجام شده برخی کاربران به افزایش قیمت کالا و سپس اعمال تخفیف روی آن اشاره می کنند که باعث ایجاد نارضایتی می شود، عامل بعدی کاهش ترافیک سایت و قطعی درگاه پرداخت و عدم امکان واریز وجه کالای انتخاب شده و چه بسا باعث تمام شدن موجودی آن کالا می گردد. درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی به عنوان یکی از پیشگامان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک سعی کرده است با به روز نگه داشتن بستر خدمات خود این تجربه های تلخ را کاهش دهد به نحوی که سایت هایی که دارای تعداد زیادی مشتری هستند و می دانند که با توجه به تبلیغاتی که انجام داده اند امکان هجوم کاربران برای خرید وجود دارد می توانند در کمتر از 24 ساعت درگاه پرداخت آنلاین خود را راه اندازی کنند و نگران قطع شدن درگاه نباشند چرا که تیم پشتیبانی به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی بوده می باشد و همچنین سیستم سیزپی به گونه ای است که اتصال پایدار را به همراه دارد و با قطع شدن یک درگاه بانکی سایت به صورت خودکار به درگاه بانکی دوم متصل می شود.


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.