حذف درگاه پرداخت از پرونده مالیاتی

حذف درگاه پرداخت از پرونده مالیاتی

در گذشته افرادی که کسب و کار اینترنتی داشتند و در بستر اینترنت کالا و خدمات خود را به فروش می رسانند، مالیات پرداخت نمی کردند و مالیات مختص افرادی بود که کسب و کار فیزیکی و سنتی داشتند و فقط برای آن ها پرونده مالیاتی در سازمان امور مالیاتی تشکیل می شد یعنی اگر شما صاحب یک کسب و کار سنتی بودید و در سطح شهر یک فروشگاه فیزیکی داشتید، اگر از دستگاه کارت خوان استفاده می کردید، برای شما در سازمان امور مالیاتی پرونده تشکیل می شد و دستگاه کارت خوان شما به این پرونده وصل می شد ولی اگر شما یک وب سایت فروشگاهی داشتید، درگاه پرداخت اینترنتی که شما برای فروشگاه اینترنتی تان از آن استفاده می کردید برای آن پرونده مالیاتی تشکیل نمی شد و شما مشمول پرداخت مالیات کسب و کار اینترنتی تان نمی شدید.

بیش تر بدانید: درگاه پرداخت اینترنتی چیست ؟

در حال حاضر تمامی کسب و کار ها چه غیر اینترنتی باشند و یا اینترنتی باشند، نیاز است که نسبت به درامدی که دارند مالیات بپردازند و در سال های اخیر افراد حقیقی و حقوقی که صاحب کسب و کار اینترنتی هستند و در بستر اینترنت خرید و فروش دارند، برای آن ها هم پرونده مالیاتی تشکیل می شود و الزامی است که صاحبان فروشگاه های اینترنتی در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ثبت نام کنند و ثبت نام خود را تا گام چهارم تکمیل کنند و سپس پایانه های درگاه های پرداختی که دارند را به پرونده مالیاتی خود الصاق کنند.

بیش تر بدانید:  تکمیل پرونده مالیاتی و الصاق درگاه پرداخت

دلایل حذف درگاه پرداخت از پرونده مالیاتی


ممکن است افرادی باشند که قبلا ترمینال های درگاه پرداخت اینترنتی و یا لینک پرداخت شان به پرونده مالیاتی شان الصاق شده باشد و اکنون بخواهند به دلیل های زیر یا دلیل های دیگر درگاه های پرداخت خود را از پرونده مالیاتی خود حذف کنند. در ادامه روش های حذف درگاه پرداخت از پرونده مالیاتی را برای شما به صورت ساده توضیح داده شده است.


دلایل زیر در بیش تر مواقع می توانند دلیل اصلی برای حذف درگاه پرداخت اینترنتی از پرونده مالیاتی باشند:

 

  •    به هر دلیلی از دست دادن و یا تغییر کسب و کار
  •   در جریان نبودن مودی

و... .


بیش تر بدانید: آموزش رایگان نحوه دریافت شناسه مالیاتی


در دلیل اول ممکن است یک استارت آپ و یا یک فروشگاه آنلاین به هر دلیلی بخواهد کسب و کارش را تغییر دهد مثلا اگر در صنف پوشاک به طور مجازی فعالیت دارد و اکنون می خواهد در صنف غذایی فعالیت داشته باشد، با گرفتن کد مالیاتی برای کسب و کار جدید خود تمایل دارد که پرونده مالیاتی قبلی بسته و حذف شود و یک پرونده مالیاتی جدید برای کسب و کار اینترنتی خود تشکیل دهد.
یکی از دلایل دیگر هم همان طور که در بالا نوشنه شده است، در جریان نبودن شخص مودی است یعنی این که فرد از وجود این که ترمینال های درگاه پرداختش به پرونده مالیاتی الصاق است بی اطلاع بوده و اکنون که متوجه شده است که پرونده مالیاتی دارد می خواهد آن را حذف کند.
حالا اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که می خواهید درگاه پرداخت خود را به هر دلیلی از پرونده مالیاتی خود حذف نمایید، در ادامه مطلب برای شما روش حذف درگاه پرداخت اینترنتی از پرونده مالیاتی را به صورت ساده و آسان توضیح داده ایم.

بیش تر بدانید: چگونه درگاه پرداخت بدون کد مالیاتی بگیرم ؟

چگونه درگاه پرداخت را از پرونده مالیاتی حذف کنیم ؟


اگر به این نتیجه رسیده ای که باید درگاه پرداختی که به پرونده مالیاتی شما الصاق شده است را به هر دلیلی حذف کنید ابتدا باید به شما بگوییم که این کار سختی نیست و شما به آسانی می توانید این کار را خودتان انجام دهید.
برای حذف پایانه های درگاه پرداخت از پرونده مالیاتی تان ابتدا باید وارد سامانه امور مالیاتی کشور به نشانی https://my.tax.gov.ir شوید. هنگامی که وارد سامانه امور مالیاتی کشور شدید، وارد بخش تعداد پایانه های فروش شوید و در گزینه در خواست غیر فعال سازی با مسئولیت خود را انتخاب کنید. بعد از این که شما پایانه های درگاه های پرداخت اینترنتی که لازم بود را غیر فعال یا حذف کردید حتما توجه کنید و کنترل کنید که پایانه ها دیگر به پرونده مالیاتی تان الصاق نباشند و اگر بود دوباره این روند را تکرار کنید تا از حذف و غیر فعال سازی کامل پرونده مالیاتی انتخابی تان خیالتان آسوده شود.
یادمان باشد؛ درگاه پرداخت سیزپی به کسب و کار شما هویت می بخشد.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.