جوملا چیست

جوملا چیست

جوملا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

جوملا ( Joomla ) بعد از وردپرس، به عنوان دومین سیستم محبوب مدیریت محتوا شناخته می شود. برای ایجاد یک وب سایت جدید، عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود مانند انتخاب نام دامنه، اما مهمترین گزینه انتخاب پلت فرم مناسب است که حیاتی ترین انتخاب بوده و تصمیم سختی است. تنها یک سیستم مدیریت محتوا در دنیا وجود دارد که عواملی مانند هزینه، زمان، کیفیت، انعطاف پذیری و کاربری را در نظر گرفته و همه این نیازها را رفع می کند. حدود ده درصد از سایت های جهان به کمک جوملا طراحی شدند، البته این آمار به منزله عدم کیفیت این قالب نیست؛ بلکه عده ای از افراد تصور می کنند که این نوع طراحی سایت از پیچیدگی بسیاری برخوردار می باشد به همین دلیل ترجیح می دهند که از قالب های آسان تر استفاده کنند. از ویژگی های سیستم مدیریت محتوای جوملا می توان به هسته قوی آن در برابر کاربران زیاد اشاره داشت که به آسانی کاربران با تعداد و حجم بالا را در این سیستم می توان مدیریت کرد. جوملا بر پایه‌ی معماری MVC و زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است. Google

جوملا از همان ابتدا به صورت رایگان و متن باز ( Open Source ) ساخته شد که بدون نیاز به پرداخت هزینه می‌توان از آن استفاده کرد. کافی است به وب‌سایت رسمی جوملا مراجعه کرده و با دانلود این سیستم و آپلود بر روی هاست مراحل نصب جوملا را طی کنید اما در مقابل همین رایگان بودن، برای اینکه بتوانید به امکانات بیشتر دسترسی داشته باشید یا اینکه سایت شما ظاهر بهتری داشته باشد، اسکریپت به صورت خام برای شما ناکافی بوده و نیاز است که اقدام به خرید و استفاده از قالب و افزونه‌های جوملا کنید. جوملا منطبق با استانداردهای موتورهای جستجو بوده و قابلیت توسعه پذیری آن بسیار بالا می باشد.

آشنایی با نحوه ایجاد درگاه پرداخت

جوملا کاربردهای زیادی دارد از جمله:

  • سایتهای خبری
  • سایت های فروشگاهی
  • برنامه های کاربردی دولت ها
  • دانلود سنتر
  • مراکز آزمون گیری
  • سامانه های پشتیبانی
  • دایرکتوری ها
  • وبسایتهای نگهداری مستندات
  • جوامع مجازی

 

درگاه پرداخت جوملا

افزونه پرداخت جوملا توسط تیم فنی سیزپی آماده شده و از بخش مستندات قابل دسترسی می باشد. درگاه پرداخت سیزپی این امکان را به بازدید کنندگان سایت شما می دهد تا به صورت مستقیم خرید خود را انجام دهند. ویژگی های این افزونه در زیر آمده است:

انجام فرآیندهای پرداخت آنلاین

2زبانه بودن، همراه با امکان گسترش افزونه برای سایر زبان ها

نمایش پیام های مناسب درصورت پرداخت موفق یا هر نوع خطا

امکان تعیین چند نوع تنظیمات بر اساس نمایش فیلدهای مختلف و یا عدم نمایش

نمایش کد رهگیری و شماره رسید  بعد از انجام پرداخت وجه کالا یا خدمات

گزارش جامع از تمام پرداخت ها در هر وضعیت (اعم از در حال انجام، انجام شده، انصراف و خطا )

گزارش از مشخصات پرداخت کننده ها

مرتب سازی بر اساس مشخصات مختلف و فیلتر بر اساس وضعیت پرداخت

تعیین متن برای قرارگیری در بالا و پایین ایمیل های ارسالی پس از پرداخت موفق

 

بیشتر بخوانید: ساخت درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.