جمع آوری کارتخوان های کم تراکنش

جمع آوری کارتخوان های کم تراکنش

ابزارهای پرداخت در سه دسته: کارتخوان فروشگاهی، ابزار موبایلی و ابزار اینترنتی تقسیم بندی می شوند. در حال حاضر سهم کارتخوان ها در میان ابزارهای پرداخت بسیار بالا می باشد اما گفتنی است که در صورت نداشتن تعداد تراکنش کافی، این دستگاه ها جمع آوری می شود. دستگاه های کارتخوان از خارج از کشور تهیه می شود و به علت وجود تحریم ها تهیه آن ها در حال حاضر به سختی و با محدودیت همراه است و پنج ساله مستهلک می شوند. با توجه به وضعیت اقتصادی، فروشها کاهش یافته و به علت ویروس کرونا بسیاری از مشاغل تغییر کاربری داده اند بنابراین بسیار طبیعی است که تراکنش ها کاهش یابد، طبیعی است مبالغ فروش کم باشد اما آیا دغدغه دیگری تحت عنوان این که " هر لحظه ممکن است دستگاه کارتخوان من را جمع کنند"  به دغدغه های شما اضافه گردد یا باید چابک عمل کرد و روش های جدید را جایگزین روش های سنتی کرد؟

استفاده از درگاه پرداخت بسیار به صرفه تر بوده و حتی جایگزین پرداخت با کارت بانکی در خریدهای حضوری می باشد. اگر بدانید که استفاده از دستگاه های کارتخوان چه هزینه سنگینی را بر دوش سیستم بانکی کشور تحمیل می کند همین حالا دست از استفاده از کارت های بانکی بر می داشتید. رسیدهای کاغذی کارتخوان ها خود گواهی بر آسیب به طبیعت می باشد.

درگاه پرداخت اینترنتی جایگزین دستگاه پوز سیار است و با قبول انواع کارت های متصل به شبکه شتاب خدمات نوینی را در اختیار مشتریان می گذارد. این خدمات شامل انتقال وجه، پرداخت قبض، پرداخت اقساط و ... می باشد. تراکنش های انجام شده از طریق درگاه پرداخت اینترنتی دارای رسید کاغذی نمی باشند اما در عوض گزارش تفصیلی آن از طریق پنل کاربری برای پذیرندگان قابل رویت است و برای دارندگان کارت نیز رسید الکترونیکی صادر می شود. این رسیدها دارای کدهای رمز نگاری شده بوده و قابلیت جعل را ندارند. درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با ارائه خدمات نوینی همچون صدور فاکتور برای سفارشات تلفنی، صدور فاکتور برای سفارشات حضوری، پرداخت قبض، خرید شارژ و... تمامی خدماتی را که قبلا توسط دستگاه کارت خوان انجام می شد را آنلاین و اینترنتی ارائه می دهد. هزینه استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی شاید یک سوم هزینه استفاده از دستگاه کارتخوان شاید هم کمتر باشد. دریافت درگاه پرداخت اینترنتی نیازی به پرداخت بیعانه هم ندارد.

بیشتر بخوانید : کارتخوان مجازی

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.