تمدید اعتبار کارت بانکی

تمدید اعتبار کارت بانکی

کارت بانکی چیست؟ در صورت منقضی شدن کارت بانکی چگونه باید آن را تمدید کرد؟ نحوه استفاده از کارت بانکی در درگاه پرداخت اینترنتی؟ پاسخ سوالات در ادامه ...

دریافت درگاه پرداخت

کارت بانکی یا کارت عابربانک (به انگلیسی: ATM Card) که به عنوان کارت بانک و کارت نقدی ( Debit Card ) نیز شناخته می‌شود، کارتی است که برای انجام عملیاتی همچون دریافت وجه، سپردن وجه، انتقال وجه، دریافت اطلاعات حساب، اعلام موجودی و… در دستگاه‌های خودپرداز ( ATM ) مورد استفاده می‌گیرد و توسط بانک یا مؤسسات مالی و اعتباری صادر می‌شود. روی هر کارت بانکی یکسری اطلاعات درج می شود، این اطلاعات در تمام کارت های بانکی وجود دارد شامل: شماره کارت، نام و نام خانوادگی صاحب کارت، کد cvv2 و تاریخ انقضا کارت.

شماره کارت ( PAN ) یک کد 16 رقمی است ۶ رقم ابتدایی، شماره شناسایی بانک است و یا به اصطلاح بین بانک ( BIN ) و مشخص می‌کند که کارت از سوی کدام بانک یا موسسه مالی صادر شده است. نمونه کد به همراه نام بانک در زیر آمده است:

لیست شماره بین کارتهای بانکی

نام بانک   -    بین شماره کارت

بانک ملی ایران – 603799

بانک ملت – 610433

بانک شهر – 502806

بانک پارسیان – 622106

بانک پاسارگاد – 502229

بانک صادرات -603769

 

تمدید خودکار اعتبار کارت

با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های رفت و آمد، بانک‌ها نیز به جهت رعایت محدودیت ها و کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کردند که تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی به صورت خودکار یک سال تمدید می‌شود. این طرحی است که همچنان ادامه دارد و اگر تاریخ انقضاء کارت بانکی شما طی ماه‌های اخیر سر رسیده باشد، این تاریخ به صورت اتوماتیک، یک سال تمدید خواهد شد. اما راجع به این نکته که اگر تمدید اعتبار انجام شد چگونه از آن در خریدهای اینترنتی می توان استفاده کرد، اطلاع رسانی انجام نشده است.

 

استفاده از کارت بانکی در درگاه پرداخت اینترنتی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که کارت بانکی آن ها به صورت خودکار تمدید شده است می توانید هنگام انجام عملیات پرداخت در درگاه پرداخت اینترنتی یا استفاده از همراه بانک و اینترنت بانک تاریخ انقضا را ویرایش کرده و به سال بعد تغییر دهید یعنی اگر تاریخ انقضای کارت درج شده روی کارت 99/10 بود در صفحه پرداخت اینترنتی تاریخ را به صورت  00/10 درج کنید .

نقدی بر خدمات غیرحضوری بانک ها

در دوران کرونا و با کاهش ساعات کاری، بانک ها سعی کردند با ارائه خدماتی مانند افزایش سقف کارت به کارت، تمدید کارت بانکی و غیره باعث کاهش مراجعه افراد به شعبات گردند. اما چرا افتتاح حساب همچنان حضوری انجام می گردد و یکی از پایه ترین خدمات بانک ها نیازمند حضور و تجمع افراد در بانک ها است. در حال حاضر تنها بانک هایی که در راستای دیجیتالی شدن گام برداشته اند بانک های رسالت، آینده و قرض الحسنه مهر ایران است. بانک آینده با سامانه کیلید، بانک قرض الحسنه مهر ایران با سامانه مهریران و بانک رسالت از طریق سایت خود این خدمات را ارئه می دهند. گفتنی است این روش باعث افزایش تعداد مشتریان بانک ها خواهد شد چرا که افتتاح حساب نیازمند مراجعه در ساعات اداری نبوده و در طول شبانه روز امکان ثبت درخواست وجود دارد.

بیشتر بخوانید: پرداخت بدون کارت 

دریافت درگاه پرداخت

اگر کسب و کار اینترنتی دارید و میخواهید به صورت آنلاین دریافت وجه از مشتری داشته باشید به شما توصیه می کنیم حتما برای کسب و کار خود درگاه پرداخت اینترنتی بگیرید. برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی کافی است با جستجوی عبارت "درگاه پرداخت سیزپی" در موتور جستجوی Google و کلیک بر روی گزینه اول وارد سایت درگاه پرداخت سیزپی شوید. شما می توانید با وارد کردن اطلاعات هویتی و موقعیتی خود و بار گذاری تصاویر مدارک شناسائی در پنل کاربری سیزپی به آسانی و رایگان ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت در کمتر از یک روز صاحب درگاه پرداخت شوید. در ادامه امکانات و مزایای درگاه پرداخت سیزپی را برای شما شرح میدهیم.

 


دیدگاه

درباره ما

سیزپی، زیر مجموعه هلدینگ دانش بنیان پیشگامان می باشد، که با دریافت مجوز از بانک مرکزی به عنوان پرداختیار به ارائه خدمات پرداخت اینترنتی مشغول می باشد. سیزپی با داشتن تیمی متشکل از متخصصین فناوری اطلاعات، امنیت و پرداخت الکترونیک به عنوان یک پیشرو در حوزه فناوریهای نوین مالی، در تلاش است تا خدمات پرداخت را به صورتی ساده، مقرون به صرفه، ایمن و قابل اعتماد به میلیون ها نفر در سراسر کشور ارائه دهد. ازمهمترین فعالیت های سیزپی در قالب پرداخت‌یار تسهیل فرآیند دریافت درگاه پرداخت، ارائه خدمات نوین مالی در حوزه فین تک به کسب و کارها مانند لینک پرداخت، کیف پول و درگاه پرداخت سازمانی، فاکتور الکترونیک، کارتخوان مجازی و ... می باشد.